Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Vel, for å svare på spørsmålet ditt, jeg synes ikke det er brukerfiendtlig at utgivere får rettmessige inntekter på sine produkter.

Det er ulogisk å forvente det. Hvorfor skulle man kunne forvente det av en ny konsoll, for så å kalle det brukerfiendtlig dersom Microsoft velger å ikke implementere denne støtten?

Hvis du har kjøpt et spill som primært skal brukes på din konsoll, registrert det til din konto, så kan du allikevel låne bort profilen din til din datters Xbox One, og da kan hun spille spillet. Eventuelt lage en ny konto på din Xbox One, og la hun spille spillet på din Xbox One. Hvis jeg har forstått det riktig skal dette gå.

Greit nok, men da kan jo ikke jeg spille - selv med et annet spill (eller en annen tjeneste)? Kanskje jeg da kan logge inn med hennes bruker? Hva skjer med gamerscore, achievements, multiplayer osv?

Men skal ikke undervurdere Microsoft altfor mye - det kan hende de kan komme med en løsning for spill i en husstand.

Jeg liker Xbox 360 veldig godt, er nok min favorittkonsoll av alle jeg har eid. Grusomt mange bra spill, flott grafikk og lyd - mulighet til å spille original xbox titler, som jeg gjør inimellom. Bestilte blant annet to tidlige Cod titler til original Xbox i forrige uke :) Synes det er et løft å spille de gamle titlene med trådløse gode kontroller og antageligvis litt bedre grafikk.

Så jeg blir skuffet når den nye ikke har de samme fordelene.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat som du sikert tror ay 1080p er same uansett :closedeyes: morro lesning

1080p er samme oppløsning ja.

Å ikke tro at 4K spilling kommer på x one er virkelig naivt av enkelte hær .. :closedeyes: dixsons skulle ha vist om sine internationale ansattes kunskaper

Det er virkelig naivt å tro det kommer.

Lenke til kommentar

Blir så rart å si at xxx kommer til å være bedre fordi xxx grunner.

Når du i neste setning sier at mye er usikkert. Vi vet ikke hva sony holder på med heller.

Det med fks indie utviklere kan snues sånn på. En annen måte å si det på, er at det er de samme betingelsene som før, og hvor mange indie titler hadde fks ms mot sony?

Det er jo akkurat det jeg skriver. At vi får vente og se, og at vi har en morsom konsollkrig foran oss. Det er masse som kan forandre seg, men akkurat nå synes jeg PS4 ser mest interessant ut, og jeg har forklart hvorfor. Det med indie-utviklere har versert lenge, og det har vært mye offisielle uttalelser fra endel av dem samt Sony selv som sier at de satser på det nå. Hva som har vært er historie, nå går vi mot nye konsoller. Vært mye fint på Xbox 360, men det hjelper ikke om Xbox One blir kledd naken.

Lenke til kommentar

Nytter ikke med slike reklamer. Vi som har faktisk fulgt med biter ikke like lett på. Jeg ser ikke tv som inneholder realtiy, PH, HC, Kari Slankeson :p

TV serier som først vises på tv, ser jeg ikke, kjøper dem senere som Blu-Ray utgave.

TVen er kun for spilling, Blu-Ray og fotball!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Dette er triste nyheter:

Xbox One won't allow indies to self-publish games

http://www.shacknews...f-publish-games

Jeg hadde virkelig håpet at de hadde lært, men nei. Er det mulig å kødde det så til? Indie utviklere har klaget over MS i årevis pga de omtrent må slå seg konkurs for å i det hele tatt få gitt ut spillet sitt på Xbox. For ikke å snakke om kostnadene og problemene med patching i systemet. Rett og slett tullete.

Klare X One det er det knall bra.. Har en liten mistanke at det sitter en 4K opscaler chip i X one med pas through funksjonen,, slik oppo 103 bd spilleren har

Du mener at spillet skal renderes i 1080p for så å skaleres opp til 4k? Kødder du?

Altså

Jeg kjøper en konsoll til mitt bruk

Hva naboen, kona hans gjør bryr meg ikke. Hvis jeg vet konsollen vil fungere under mine forutsetninger så er det som er viktig for _meg_.

Om den ikke fungerer i kina og afrika eller i thailand bryr meg ikke i det hele tatt. (gullfiskloven)

En helt annen sak, vi snakket om stabilt nett, ikke hvor raskt det var. Fiber har vært mer ustabilt enn kabel, adsl og vdsl fks. Jeg forstår ikke hva som gjør ditt nett mer ustabilt enn andre sitt.

Som jeg skrev. "Me, me, me, and fuck the rest!"

Hva er det med ordet ustabilt du ikke forstår?

Jeg må daglig restarte ruteren pga nettet detter ut. Jeg betaler for 7mb linje, men får levert mellom 2 til 5 ned og mellom 0,1 til 0,4 opp. På en god dag. Jeg har forsåvidt klaget over flere år slik at jeg får rabatt på prisen, men det gjør ikke nettet mindre ustabilt av den grunn.

at folk tror at xboxen støtter 4k spilling er faen meg det dumeste mjølet ever, og det viser bare at det forumet her er preget av folk som ikke har peiling.

Det er én person som trur det.

Har sett mange negative kommentarer angående Xbox One-konferansen, og tenkte jeg måtte ta en titt selv. Så nettopp ferdig konferansen eller presentasjonen eller kall det hva du vil på YouTube, og ble egentlig litt overrasket. Er det bare jeg som føler at kritikken har gått helt over stokk og stein?

Xbox One har helt klart bedre hardware enn Xbox 360. Ytelsen i spill vil definitivt bli bedre, og når 4K kommer ordentlig inn på markedet vil man få en fantastisk spillopplevelse.

Jøss. Du får det til å virke som om det var en overraskelse at X1 har bedre hardware en X360, og at ytelsen i spill vil være bedre.

Dette er vell tross alt noe enhver person i hele verden ville forventet av en ny generasjon av konsoller.

Når 4K kommer på markedet så vil man få en fantastisk spillopplevelse i 2D. Ikke i 3D.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Først var jeg veldig skeptisk til delen med å aktivere/verifisere spillet opp mot gamertag, men nå som jeg har tenkt litt på det er jeg ikke så sikker lengre.

I løpet av de siste årene har jeg ikke lånt et eneste spill av venner og bekjente (verken til eller fra), så det blir vel egentlig ikke noe savn.

Det blir derimot utrolig deilig å slippe å bytte plate når man skal bytte spill! Samlinga kan stå i hylla.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytter ikke med slike reklamer. Vi som har faktisk fulgt med biter ikke like lett på. Jeg ser ikke tv som inneholder realtiy, PH, HC, Kari Slankeson :p

TV serier som først vises på tv, ser jeg ikke, kjøper dem senere som Blu-Ray utgave.

TVen er kun for spilling, Blu-Ray og fotball!

Helt enig, ganske utrolig at jeg har sluttet å se på TV helt.

Er bare på når dama skal se på. Eneste gangen jeg bruker TVen er for å spille eller se film fra naset til mac mini med xbmc. Så bryr meg ikke så mye om det live tv greiene kommer til norge eller ikke

Jeg er mer redd for hvor jeg skal plassere den kinecten. Da f8005 har minimalt med ramme

OG høyden når den står på fot er veldig lav, så setter jeg den foran TVen vil den dekke nederst av bildet :(

Lenke til kommentar

Først var jeg veldig skeptisk til delen med å aktivere/verifisere spillet opp mot gamertag, men nå som jeg har tenkt litt på det er jeg ikke så sikker lengre.

I løpet av de siste årene har jeg ikke lånt et eneste spill av venner og bekjente (verken til eller fra), så det blir vel egentlig ikke noe savn.

Det blir derimot utrolig deilig å slippe å bytte plate når man skal bytte spill! Samlinga kan stå i hylla.

Enig, har ikke lånt bort eller fått lånt et spill på 3-4 år tror jeg. Litt fordi alle spilla jeg kjøper har også kompisene mine eller motsatt.

Jeg tror at det mest handler om å finne svakheter. Blir som de ihugga hytte gamerene her inne. I teorien hørtes det fælt ut av MS, men det berører meg ikke i det hele tatt.

Og helt ærlig, så syntes jeg det er OK at hvis jeg låner bort et spill så må han betale for det, han vil jo ha spillet etter han har levert tilbake disken også, så får de som har laget gode spill mer penger.

Lenke til kommentar

Håper Kinect 2 åpner muligheter for å koble til PC og lage egne softwares, slik som den første Kinecten, hadde vært gøy å spille Garry's Mod med kroppen. ^^

Har allerede forhåndsbestill hos komplett, der de har estimert prisen til 4990,- Om den endelige prisen blir høyere, får jeg den billigere :)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...