Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gamezone som er rimligst på en kontroller? Var inne hos komplett nesten 700kr med frakt, da slutter eg heller å spille... Prøvde å spille litt Fifa med en A knapp som henger seg hele tiden. Rett før eg kastet kontrollen i veggen. Kostet meg første tap på 19 kamper.

529,- med gratis frakt på Coolshop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at å sette opp prisen med en tusenlapp er noe av det dummeste MS har gjort. Snakk om å skyte seg i foten når rivalen koster 1000-1500kr mindre. Når maskinene er såpass like er det jo en no-brainer for de som sitter på gjerdet hva man velger.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe begge konsollene (over tid) istedet? Man går jo potensielt glipp av så mye bra som spiller, hvis man bare holder/"låser" seg til én konsoll.

Det er jo så klart en stor elefant i rommet som heter økonomi når det vurderes innkjøp av begge konsollene, men sprer man kjøpene til hver sin del av året kan det problemet unngås.

Jeg har allerede bestilt Xbox One, men kommer også til å kjøpe PS4 ved en senere anledning. Dermed går ikke jeg glipp av en eneste godbit fra begge plattformene. :thumbs:

Og hvis man kun skal tenke på rå specs, da er spillkonsoller feil sted å være på.

Synes allikevel at å sette opp prisen på Xbox One med nesten 1000 kr, i markeder de ønsker å konkurrere med Sony, er et litt dumt trekk. Hva var galt med å ha den opprinnelige prisen Microsoft?

Lenke til kommentar

Merkelig greier at de skrur opp prisen bare i Norge. Men det er jo ikke noe nytt, for hovedimportøren av PS4, Nordisk Film er det vel?, har jo også skrudd opp prisen på PS4 med 500kr.

Akkurat som det som skjer her.

Kan prisøkningen være et signal på at den lanseres snart?

Og ja, jeg støtter den at en burde kjøpe begge. Forhåpentligvis er også en PS4 på plass her innen det blir mars.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvorfor kjøpe Xbox One når PS4 har rundt 50% bedre specs (grafikk)? 1.31 TeraFLOPS/s vs 1.84 TeraFLOPS/s... (0,125 TeraFLOPS/s forskjell fra 50% men alikevel...)

sorry altså, jeg kjøper ikke specs, kjøper spill.

og jeg liker alt det xbox one tilbyr som ps4 ikke har.

men så det er sagt skal jeg ha en ps4 også når det kommer noen spill jeg vil spille.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe Xbox One når PS4 har rundt 50% bedre specs (grafikk)?

1.31 TeraFLOPS/s vs 1.84 TeraFLOPS/s... (0,125 TeraFLOPS/s forskjell fra 50% men alikevel...)

Hvorfor kjøpe konsoll når PC kan ha 1000% bedre ytelse?
Hmm pc med 18 TF ytelse blir vel noe dyrt. Men sant det, om ytelse er alt man tenker på uten tanke for budsjett så pc best. Men har man et trangt budsjett, eller rett å slett ikke ønsker å tenke så mye på pc, konfigurasjon, oppgraderinger etc, så er jo konsoll fint. Og med ps4 så får man vel mer ytelse for pengene. Selv så må jeg ha begge deler.
Lenke til kommentar

1.31 TeraFLOPS/s vs 1.84 TeraFLOPS/s... (0,125 TeraFLOPS/s forskjell fra 50% men alikevel...)

Hvorfor kjøpe konsoll når PC kan ha 1000% bedre ytelse?
Hmm pc med 18 TF ytelse blir vel noe dyrt. Men sant det, om ytelse er alt man tenker på uten tanke for budsjett så pc best. Men har man et trangt budsjett, eller rett å slett ikke ønsker å tenke så mye på pc, konfigurasjon, oppgraderinger etc, så er jo konsoll fint. Og med ps4 så får man vel mer ytelse for pengene. Selv så må jeg ha begge deler.

Haha, gå etter ytelse når man velger konsoll. Da er du ute og kjører :)

Man velger utifra det venner skal ha, hvilken UI, menyer, funksjoner osv som du liker best, og selvfølgelig eksklusive titler! :D

Forskjellen på spillene kommer til å bli så lite grafikk messig at hvem bryr seg, haha

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe noen av konsollene når Pc er så mye kraftigere, blir akkurat det samme. Eg velger heller ikke konsoll etter hva som har best grafikk, velger det eg faktisk har lyst på. Aldri vært fan av Playstation. Skal eg ha best mulig grafikk spiller eg på pcen min som er flere ganger bedre enm begge konsollene. Ser ikke helt poenget med innlegget ditt heller. Ta det i VS tråden hvis dette var så viktig å spre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 er på ingen måte 50% kraftigere en XBO. Det er direkte tull, men at den er kraftigere det er derimot ikke tull. Noe vi ser klart allerede ifra dag 1. Det vil forbedre seg på XBO da SDK blir stadig bedre, vi ser jo allerede nå at endel multiplatform spill kommer i samme oppløsning og framerate som PS4.

Men PS4 burde ha resurser til å overgå hva XBO kan få til om utviklere og utvikler verktøyene er bra nok. PS4 burde alltid ha spill som ser bedre ut eller flyter bedre en på XBO. Men igjen det kommer alt an på utviklerne og verktøyene dem har.

Dette med at om en bryr seg om grafikk og hardware så er ikke konsoll veien å gå og at en må over til PC synes jeg er noe tull. Spill er og vi alltid være en visuell opplevelse, om en vil ha den beste visuelle opplevelsen så er det veldig forståelig. Men det er også veldig forståelig at mange ikke bryr seg om det og vektlegger helt andre ting alt ifra hva venner skal kjøpe og hvilke system en liker bedre osv.

Og jeg er ganske sikker på at pipa hadde hatt en annen tone om kortene var stokket om og XBO var den som hadde dem beste visuelle spillene.

Men en ting som er 100% sikkert er at denne diskusjonen skulle vært i VS tråden :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe noen av konsollene når Pc er så mye kraftigere, blir akkurat det samme. Eg velger heller ikke konsoll etter hva som har best grafikk, velger det eg faktisk har lyst på. Aldri vært fan av Playstation. Skal eg ha best mulig grafikk spiller eg på pcen min som er flere ganger bedre enm begge konsollene. Ser ikke helt poenget med innlegget ditt heller. Ta det i VS tråden hvis dette var så viktig å spre.

Pc er selvfølgelig veien å gå, det er jo ikke noe å lure på, Har man pengene er det jo nesten ikke noe spørsmål? Men å kjøpe begge konsollene er jo bare latterlig...

PS4 er på ingen måte 50% kraftigere en XBO. Det er direkte tull, men at den er kraftigere det er derimot ikke tull. Noe vi ser klart allerede ifra dag 1. Det vil forbedre seg på XBO da SDK blir stadig bedre, vi ser jo allerede nå at endel multiplatform spill kommer i samme oppløsning og framerate som PS4.

Men PS4 burde ha resurser til å overgå hva XBO kan få til om utviklere og utvikler verktøyene er bra nok. PS4 burde alltid ha spill som ser bedre ut eller flyter bedre en på XBO. Men igjen det kommer alt an på utviklerne og verktøyene dem har.

Dette med at om en bryr seg om grafikk og hardware så er ikke konsoll veien å gå og at en må over til PC synes jeg er noe tull. Spill er og vi alltid være en visuell opplevelse, om en vil ha den beste visuelle opplevelsen så er det veldig forståelig. Men det er også veldig forståelig at mange ikke bryr seg om det og vektlegger helt andre ting alt ifra hva venner skal kjøpe og hvilke system en liker bedre osv.

Og jeg er ganske sikker på at pipa hadde hatt en annen tone om kortene var stokket om og XBO var den som hadde dem beste visuelle spillene.

Men en ting som er 100% sikkert er at denne diskusjonen skulle vært i VS tråden :)

Hvorfor mener du PS4 ikke er nesten 50% kraftigere? RAM, HDD, prosessor og alt det der er vel ganske identisk tror jeg, men grafikkdelen er jo nesten 50% kraftigere! 1.31 TeraFLOPS/s vs 1.84 TeraFLOPS/s... Konsollen yter jo ikke mer enn delene tillater, så om PS4 har nesten 50% bedre grafikkort burde jo dette gi utslag på?

Hvorfor kjøpe noe som er 600 kroner dyrere (komplett.no) som har et grafikkort som yter nesten 50% mindre?

Lenke til kommentar

kanskje fordi man ikke bryr seg om den er 0.5tfloppys bedre, og vil ha det xbox one tilbyr?

Indeed. Playstation 4 er for meg bare en PS3 med next gen grafikk. Xbox one er en komplett ubderholdningsboks med en haug av nyttige funksjoner. For meg er ikke nextgen kun bedre grafikk osv. Xbox One er nextgen for meg :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Pc er selvfølgelig veien å gå, det er jo ikke noe å lure på, Har man pengene er det jo nesten ikke noe spørsmål? Men å kjøpe begge konsollene er jo bare latterlig...

Eh.. Hvorfor er det latterlig? Jeg har begge forrige generasjons konsollene, skal ha begge denne generasjonen OG har spill-PC.

Ser overhodet ikke problemet i det. Dette er MIN interesse og det er fullstendig likegyldig hvor latterlig du syns det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...