Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke brukt TV funksjonen noe særlig, men jeg sliter med noe av det samme når jeg spiller. Har tenkt at det er lyd fra kinecten til motspilleren som blir fanget opp og at den da demper lyden litt i selve spillet. Men om du opplever det samme når du ser på TV, så blir jeg usikker. Hmm!

Lyden er helt perfekt når jeg spiller, har rota litt i rundt på innstillingene på både tuneren og xboxen, men ingen forandring. Har også prøvd andre HDMI-kabler uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden er helt perfekt når jeg spiller, har rota litt i rundt på innstillingene på både tuneren og xboxen, men ingen forandring. Har også prøvd andre HDMI-kabler uten hell.

Det som irriterer meg er at jeg ikke får surround. Har optisk fra tv'en til anlegget siden jeg ikke orker å bytte optisk fra xboxen til apple tv og wii osv når de skal brukes. Så har altså HDMI fra xbox til tv også optisk ut av tv'en til recieveren. Dette har fungert på 360, wii u osv, men ikke One. Hvis jeg velger 5.1 surround blir dialog borte, og velger jeg den DTS Surround så blir all lyd borte.. Noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

få deg en sikkelig reciever, apple TV inn i XBO, eller TV signal om du har det.

de andre enhetene inn i avr fra avr til TV. bare bruk HDMI

Lenke til kommentar

få deg en sikkelig reciever, apple TV inn i XBO, eller TV signal om du har det.

de andre enhetene inn i avr fra avr til TV. bare bruk HDMI

Orker ikke no lag ved at xboxen og wiien går gjennom recieveren. Eller så kunne jeg bare gjort det.

I tillegg skal recieveren min støtte disse formatene:

Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS-dekoder, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution

Så det står ikke på det!

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

Jeg trenger sårt en UI-oppdatering til Xbox One. Tidligere i dag måtte jeg fyre i gang FIFA 14 på Xbox 360 fordi jeg har venner som ikke har fått seg Xbox One, og den gamle konsollen er en fryd å bruke i forhold til Xbox One.

Kunne aldri gått tilbake til 360 nå. Det blir feil, haha. Så ille er ikke UI´en. Ren og enkel. Ting som må fikses er ikke så kritisk at det jeg må vente på oppdatering før jeg spiller. Når jeg er inne i spillet glemmer jeg hvordan UI´en på konsollen er uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Orker ikke no lag ved at xboxen og wiien går gjennom recieveren. Eller så kunne jeg bare gjort det.

I tillegg skal recieveren min støtte disse formatene:

Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS-dekoder, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution

Så det står ikke på det!

haha lagg gjennom avr?

hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er nok så ekstremt lite at man ikke merker det, mulig det er mer på low end avr.

Tven din legger nok til mye mer lagg enn en avr vil gjøre.

Lenke til kommentar

det er nok så ekstremt lite at man ikke merker det, mulig det er mer på low end avr.

Tven din legger nok til mye mer lagg enn en avr vil gjøre.

Meget mulig, men får bare vente til Dolby oppdateringa. Går nok ordentlig igjennom da. For dette har som sagt aldri vært et problem med noen annen spillkonsoll eller blurayspillere, apple tv osv :)

Innlegget er forteller godt hvordan det funker. Var visst ikke bare meg som hadde problemet:

I have worked in the AV field for quite a while and here is what is happening. The Xbox is reading the EDID of what it is hooked up to. For those that don't know, an EDID is basically a file that the Display or AVR sends to the source, in this case the Xbox One, that tells the source what kind of video and sound formats it can handle. Right now the Xbox only supports Uncompressed surround (I think DTS-HD), DTS and 2CH stereo. If you are hooking the Xbox into a receiver that supports uncompressed audio or DTS then you should be fine. If you are hooking up the HDMI first to the display then taking the optical out of the TV for audio then 2Ch will be all you have a choice of. The reason for this is that most new TV's can handle no audio signal higher than Dolby Digital and unfortunately the Xbox One does not output Dolby Digital at launch. So basically the only other format that your TV can handle is 2 CH stereo. I have only seen one tv that could handle DTS and the was a B&O TV. Thus if you are using HDMI make sure to first go into you AVR then into the TV to get the best possible surround sound.

Franenbeutel76, what model AVR do you have? If you have HDMI going into the AVR it will most likely support Un-compressed audio.

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

Jeg trenger sårt en UI-oppdatering til Xbox One. Tidligere i dag måtte jeg fyre i gang FIFA 14 på Xbox 360 fordi jeg har venner som ikke har fått seg Xbox One, og den gamle konsollen er en fryd å bruke i forhold til Xbox One.

Ganske enig, mye dårligere når det kommer til det sosiale. Eg spiller veldig sjeldent alene, foreløpig har eg ikke noe valg siden ingen av vennene mine har Xbox One. Men tror selv at UI blir langt bedre etterhvert med noen oppdateringer. Bare det at man kan sende voice, få tilbake xbox Guide og ikke minst notifications når folk logger seg på, bare dem man har på favorittlisten. Dette hadde gjort underverker.

Lenke til kommentar

Hmm, hvordan avslutter man egentlig et Xbox Live medlemskap, uten å ha konsollen tilgjengelig? Har for øyeblikket kun en X360 fra 2005, som begynner å bli temmelig råtten. Er jeg nødt til å kjøpe ny maskin for å ordne dette? Ser ikke ut som man kan administrere slikt fra PCen.

Kjipt å betale for abbonoment, uten å ha noen av konsollene... Venter nok en stund med XBone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...