Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke bare kjøpe det digitalt? 370 kr bare

Kanskje fordi enkelte foretrekker å eie det fysiske produktet fremfor en digital lisens som man ikke kan gjøre stort med, annet enn å ha til den dagen Microsoft stenger tjenesten, eller vil ha deg til å betale for spillet atter en gang når de lanserer sin neste konsoll etter denne?

For min del betrakter jeg spillene jeg får gratis via Xbox Gold eller PS+ som et langvarig leieforhold. Jeg laster ned hele spillet gratis, prøver det, og er det bra så stikker jeg til butikken eller forhåndsbestiller den fysiske versjonen.

Jeg kan også selge de spillene jeg ikke vil ha, eller låne det bort til kompiser. Definitivt verdt å betale mer for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enda, men vedder sokkene mine på att det kommer.

Neppe.

Det vil utvilsomt være lite lønnsomt for utviklere og utgivere. Om man kan selge de "brukte" spillene sine billigere digitalt er det absolutt ingen som blir å kjøpe "nye" digitale spill, for det vil absolutt være null forskjell.

Fysiske bruktspill gir ihvertfall utgiverne noen fordeler, for eksempel at online-passet må kjøpes på nytt for 60 kr om man vil spille bruktspillet online. Butikker (Gamespot) tar seg av store deler av markedsføringen osv.

Man må gjerne leve i håpet, men det blir ikke å skje. Da er å senke prisene på digitale spill en langt bedre løsning.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe det digitalt? 370 kr bare

Ja det er sant, eg bryr meg ikke så mye om det er digitalt eller ei. Men liker ikke å bruke mye penger på spill. Prøver å holde meg til kanskje 5-6 spill i året, blir noen flere i år siden eg har kjøpt et par av de til 100kr på Xbox one. Spill som koster flere hundre kroner blir det ikke så mange av

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Kanskje fordi enkelte foretrekker å eie det fysiske produktet fremfor en digital lisens som man ikke kan gjøre stort med, annet enn å ha til den dagen Microsoft stenger tjenesten, eller vil ha deg til å betale for spillet atter en gang når de lanserer sin neste konsoll etter denne?

For min del betrakter jeg spillene jeg får gratis via Xbox Gold eller PS+ som et langvarig leieforhold. Jeg laster ned hele spillet gratis, prøver det, og er det bra så stikker jeg til butikken eller forhåndsbestiller den fysiske versjonen.

Jeg kan også selge de spillene jeg ikke vil ha, eller låne det bort til kompiser. Definitivt verdt å betale mer for.

Hah, da er du for glad i spillene dine. For meg holder spillene ca en mnd (en god del lenger om det er bra multiplayer selvfølgelig) Etter det er det 99% sjanse for at jeg ikke spiller det igjen.

Lenke til kommentar

Hah, da er du for glad i spillene dine. For meg holder spillene ca en mnd (en god del lenger om det er bra multiplayer selvfølgelig) Etter det er det 99% sjanse for at jeg ikke spiller det igjen.

Desto større grunn til å kjøpe det fysisk, da man kan selge/bytte det inn for noe annet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er det noen som veit hvordan man går frem for å slette personlig info fra X1, slik som kredittkortopplysninger o.l før man f.eks skal selge videre (i mitt tilfelle er det før jeg sender tilbake for reklamasjon/refundering, men liker å ha alt fjernet alikevel).

Har prøvd factory reset, men kortinfo lå fortsatt inne. Må jeg formatterer HD e.l?

EDIT: Nvm, ser ut som det bare var å slette profilen min fra boksen så var det gjort.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne utføre denne prosessen på Xbox One, noen som kan veilede meg? :p Føler det er kaos på One i forhold til 360

http://support.xbox.com/nb-NO/my-account/manage-gamertag-and-profile/switch-gamertag-to-different-microsoft-account

Har email kontoer og alt dette i orden, jeg finner bare ikke denne prosessen på One...og jeg orker ikke å koble opp 360`en for å gjør dette, har prøvd der før men da måtte jeg vente 1 mnd. før jeg kunne linke gamertag og den nye kontoen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen andre som har prøvd å handle fra Coolshop i det siste? prøver å kjøpe meg et par X1 spill og noen andre småting men varene vil ikke legge seg i handlekurven, vært slik et par dager nå.

Gamezone.no har fysiske spill om du sliter med Coolshop. Lurer på om ikke CDON har det samme.

Lenke til kommentar

Spilte igjennom DR3 jul, og akkurat nå ble jeg ferdig med Ryse! Likte spillet godt jeg! Joda, antallet fiender er ikke rare greiene og de klin like, men bortsett fra det så koste jeg meg! Hadde kjøpt det igjen om jeg visste nøyaktig hva jeg gikk til! :)

Lenke til kommentar

Jeg er helt omvendt.. Foruten Steam så klarer jeg ikke helt å ha digitale kopier.. Ikke Xbox, men jeg lastet ned Uncharted: Golden Abyss som er gratis med PS+, til Vita.. Jeg har rundet spillet, men kommer til å kjøpe en fysisk kopi (ikke brukt) når jeg kommer over en og det passer seg slik.. Det er ett eller annet med å ha den fysiske kopien, jeg liker pynten, og som en påminnelse om et godt spill jeg har spilt og fullført..! :)

Lenke til kommentar

Jeg beholder nok lasset, det kan bli morroom en 10-20 års tid når nostalgien melder seg. Akkurat dette er jo risikoen med å gå heldigitalt denne generasjonen også. La oss nå si den varer i 7 år, og tjeneste blir nok å holdes oppe langt lengre enn det. Men når den en gang er nede for telling, har MS og Sony da en løsning klar for oss som gjerne vil ha tilgang til våre digitale kjøp i fremtiden? Jeg lever i troen på det ihvertfall, inntil videre.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vurderer og kjøpe Xbox One nå, tror ikke jeg gidder og vente på Norsk release.

Hvilken butikk burde jeg kjøpe den ifra?

Samt noen gode linker til hvordan jeg kan få Xbox Live til og funke her i Norge på den?

Jøss, enda en som ikke ser over trådene før han poster :))))))))))))))

HER!!!!! :)

Ang Xbox live gold så er det bare å legge inn vanlig gjennom xbox.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...