Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal kjøpe Playstation 4 nå istedet for å vente på xbox one. Hvorfor bør jeg vente?

Du bør vente, så slipper du å bli skuffet da det forhåpentligvis har vært 2-3 systemoppdateringer før den slippes i Norge, brukergrensesnittet er virkelig mange steg tilbake fra 360 på nåværende tidspunkt.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du bør vente, så slipper du å bli skuffet da det forhåpentligvis har vært 2-3 systemoppdateringer før den slippes i Norge, brukergrensesnittet er virkelig mange steg tilbake fra 360 på nåværende tidspunkt.

det vil jeg ikke påstå at der, brukergrensesnittet er milevis forran 360 på hvordan det fungerer og er satt opp, men ja det er noen mangler og noe kinks

Lenke til kommentar

Milevis foran 360? Ikke hvis man kjøper denne maskinen for å hovedsaklig spille spill:

- Ingen beskjed når venner logger på

- Å sjekke hvem som er online er alt for tungvint (3-4 trykk ned i menyene, helt håpløst)

- Ingen "join in progress" muligheter (hvis jeg ikke overser noe)

- Party chat funker kanskje 1/10 ganger på første forsøk, ellers må man faktisk restarte xboxen for få det til (noen ganger faktisk ta en "hard" restart (dra ut strømmen))

- Man må "enable" party chat hver gang man velger å gå i party chat, noe som bør være rimelig unødvendig da det er ganske innlysende at det er dette man vil når man faktisk velger party chat

- Hvor er recent players og mulighetene til å avoide "drittstøvler" (mulig det er godt gjemt og jeg overser noe)?

- Ingen voice message

- Ingen auto sign in uten kinect

- Man blir til stadighet kastet ut av spillene og tilbake til dashboard

for å nevne noe.........

Langt å gå før det er like brukervennlig som 360. Skjønner ikke logikken, forkaste noe som er fintunet i en årrekke og som funker bra for å starte helt på scratch :thumbdown:

Hele maskina oser forresten hastverk, og er til nød på beta stadiet.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Milevis foran 360? Ikke hvis man kjøper denne maskinen for å hovedsaklig spille spill:

- Å sjekke hvem som er online er alt for tungvint (3-4 trykk ned i menyene, helt håpløst)

- Party chat funker kanskje 1/10 ganger på første forsøk, ellers må man faktisk restarte xboxen for få det til (noen ganger faktisk ta en "hard" restart (dra ut strømmen))

- Man må "enable" party chat hver gang man velger å gå i party chat, noe som bør være rimelig unødvendig da det er ganske innlysende at det er dette man vil når man faktisk velger party chat

- Hvor er recent players og mulighetene til å avoide "drittstøvler" (mulig det er godt gjemt og jeg overser noe)?

- Ingen voice message

for å nevne noe.........

Langt å gå før det er like brukervennlig som 360. Skjønner ikke logikken, forkaste noe som er fintunet i en årrekke og som funker bra for å starte helt på scratch :thumbdown:

Det der er jo småtteri? Haha!

Ang se hvem som er online. En kjapp kommando "xbox go to friends" tar deg 2,5 sek!

Når man aktiverer party chat så bare press A med en gang for så og bruke unsnap kommandoen. Relativt kjapt, og party chat fungerer hver gang perfekt osv

Og autosign med kinect skjer for meg før tv bilde kommer opp så vil nå si at det er så og si det samme som autosign in for min del. Deilig at man slipper å signe inn manuelt da f.eks dama kommer inn i stua. Alt skjer automatisk så fort hu setter seg i sofaen :)

Lenke til kommentar

Mulig du anser det som småtterier, det er i hvertfall jævlig irriterende og 360 var mye mer strømlinjeformet og brukervennlig på disse områdene. Jeg bruker heller ikke kinect som du kanskje skjønte av innlegget? Alt dette (pluss en del til) ville de fått rimelig klare tilbakmeldinger på om man faktisk hadde testet det på brukerne under utviklingsfasen, men kvalitativ testing virker generelt å være helt fraværende både for hw og sw utviklere om dagen, og der er blitt normalt at man stort sett betaler for, og aksepterer, å være beta testere for de store pengemaskinene.

Mulig jeg bare er en gammeldags grinebiter :)

Endret av bas
Lenke til kommentar

Er egentlig enig med Bas. Digga "Metro" dashboard på Xbox 360 fordi det var så lettvint og ikke minst fungerte ypperlig mtp. venner/party/chat osv. Synes opplegget nå er rimelig tungvint slik det er nå, og det med at man ikke ser når venner logger av og på er litt nissete (selv om det kun tar deg 2,5 sek å snappe/hoppe til). Det bryter opp "flowen" litt, og jeg kan ikke vente til første dashboard-update, for den versjonen vi bruker per nå er rett og slett ræva.

Det er brukbart mtp. kinect styring og slikt, men det føles litt "tungt" selv om det går kjapt til tider.... Håper de kan gå tilbake til noe som er en fin blanding av MEtro & "Tiles/Kinect dashboard"....

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke hørt ett kvekk :)

Testet Forza 5 noen kjappe runder på den nye TV`en i natt, og plutselig fosvant ristefunksjonen i kontrollen. Regner med det er ett tegn på lavt batteri. Ikke en jævla beskjed om lavt batteri fikk jeg (om det viser seg å være tilfelle) Og til opplysning ble det rimelig tamt å spille Forza uten trigger-rumble :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Når rumble forsvinner så har du som regel 1-2 dager igjen med batteritid.

Er enig med Bas egentlig, det er en del jeg savner i UI'en til XB1. Om du velger å ikke bruke Kinect, så blir opplevelsen VELDIG tungvint i forhold til X360.

Men nå er det jo også sånn at Kinect var påkrevd i begynnelsen, så da er nok sikkert UI også satt opp for å reflektere dette. Blir nok fikset etter hvert i et par patcher.

Lenke til kommentar

Wow, lurer på om jeg skal kjøpe Xbox One fra Canada på Amazon. Koster bare 2900, men blir det noe i tilleg til 2900? Står free super saver shipping

Det blir mye dyrere enn 2900kr. For det første så sender de ikke til Norge, så da må du bruke noe lignende JetCarrier. Da blir det fort 3-400kr i frakt. Så må du betale mva. + tollgebyr, noe som gjør at konsollen koster totalt 4200kr. Du får heller ikke norsk reklamasjonrett på 5 år.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

- Ingen voice message

- Man blir til stadighet kastet ut av spillene og tilbake til dashboard

for å nevne noe.........

hva har mangler på funksjoner med brukergrensenitt å gjøre?

Lenke til kommentar

Det der er jo småtteri? Haha!

Ang se hvem som er online. En kjapp kommando "xbox go to friends" tar deg 2,5 sek!

Når man aktiverer party chat så bare press A med en gang for så og bruke unsnap kommandoen. Relativt kjapt, og party chat fungerer hver gang perfekt osv

Og autosign med kinect skjer for meg før tv bilde kommer opp så vil nå si at det er så og si det samme som autosign in for min del. Deilig at man slipper å signe inn manuelt da f.eks dama kommer inn i stua. Alt skjer automatisk så fort hu setter seg i sofaen :)

Ja, om Kinect i det hele tatt responderer på kommandoen. Hele stemmekontrollen er komplett ubrukelig med bare litt bakgrunnsstøy. Om drt er noen som snakker med hverandre, eller har et barn som løper rundt, bare glem at den plukker opp kommandoen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Brukergrensesnittet er etter min mening en ganske viktig funksjon på en konsoll. Og ja, Xbox One er milevis tilbake der.

nekter ikke for det, men brukergrensesnitt er hvordan OS fungerer ikke hvilke funksjoner det har.

jeg synes Xbox one er mye bedre lagt opp enn xbox 360, 360 var rotete og alt for mange submenyer.

xbone gjør det enda enklere igjen med kinect

Lenke til kommentar

Semantikk, kall det OS, brukergrensesnitt, funksjoner eller hva du vil, fakta er at det er masse mangler i forhold til 360 og den fremstår som tungvint å bruke, spesielt uten kinect. Har prøvd kinect men den reagerer ikke på en dritt av hva jeg sier eller tolker det som noe annet, og foreløpig lar jeg tvilen komme X1 tilgode og jeg skylder på min egen engelsk uttale.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...