Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men... Det er jo litt fornuft i det der. Du kjøper et spill. Dette spillet kan alle profilene på den boksen du installerer det på bruke (Uten ekstra avgift så klart). Dersom du vil spille det hos en venn kan du logge deg på DIN profil på din venn sin boks og dere kan spille spillet gratis uten ekstra avgift. Dersom din kompis/venninne vil fortsette å spille spillet på sin egen profil må han/hun betale for det selv. Det er jo ganske logisk. Det samme har man jo på PC, og det har vært sånn lenge. Ikke noe å lage ramaskrik for vel? Dersom man vil gå rundt dette kan man jo lage flere profiler og låne bort profilen sin til vennen sin slik at de kan spille det.

Det er veldig logisk, men folk her inne sutrer og skriker så mye.

 

Når fks Valve har gjort dette i mange år.

 

Kan dra til en kompis, logge inn på steam og spille spillet

Men han kan ikke låne det

Da må han kjøpe det selv.

 

Akkurat samme er det microsoft gjør. Men siden ikke microsoft er valve, blir det stor ståhei.

 

Hadde det ikke gjort det sånn her, kunne jeg gått rundt til alle vennene mine og installert forza 5, siden de ikke trenger plata inni xboxen for å spille.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Xbox One:

8GB DDR3 minne

32MB GPU på 1.2TeraFlops

 

PS4:

8GB GDDR5 minne, mye kjappere

1.8 TeraFlops GPU.

 

 

 

1. Ingen bakoverkapabilitet (Du kan ikke bruke dine 360 spill på den nye Xbox.)

2. Du må mest trolig koble deg spill på den nye X-box.

3. Du må betale en ekstra avgift for å kunne spille et X-box one spill hvis du låner det framinst en gang per 24 timer til internett for å kunne spille en venn eller på et bibliotek. Så ikke nok med at man betaler 400-600 kr for et spill, men i tillegg, hvis man vil dele et spill med en venn eller venner så må dine venner betale en ekstra avgift for å kunne få lov til å installere et spill på sin konto. Jeg er målløs!

4. Harddisken kan ikke byttes ut

5. Kinect må alltid være tilkoblet for at xboxen skal funke haha.

http://kotaku.com/xb...lay-o-509164109

 

rams opp de negative tingane med ps4... lover deg at ps4 ikke er noe bedre

husker ikke at xbox blei hacka fordi MS gikk imot det hele verden ville ha. åja det er sant ja, det var sony det ja med playstation. hmmmm

 

slik jeg ser det så satser MS (xbox) på entertainment. mens sony (PS) satser på mer rein gaming....

da går det ikke ann å sammeligne dei i det hele tatt nesten...

 

du kan godt sammenligne en lamborghini og en land rover. men det blir helt på håvet pga bruksområdet er totalt anderledes.

 

xbox er entertainment maskin med mange rare ting i seg mens ps4 er gaming system som kun satser på gaming omtrent, med noen greie funksjoner innlagt som gjhør ann litt emr enn bare gaming men langt i fra entertainment system..

 

stooooor forskjell.... klart det blir forskjell i spill ytelse au da. men klart xbox har mye mer å tilby enn bare spill. ps4 har au noe å tilby utenom spill men bare en liten prosentdel av hva xbox kan tilby

Lenke til kommentar

Det er veldig logisk, men folk her inne sutrer og skriker så mye.

 

Når fks Valve har gjort dette i mange år.

 

Kan dra til en kompis, logge inn på steam og spille spillet

Men han kan ikke låne det

Da må han kjøpe det selv.

 

Akkurat samme er det microsoft gjør. Men siden ikke microsoft er valve, blir det stor ståhei.

 

Hadde det ikke gjort det sånn her, kunne jeg gått rundt til alle vennene mine og installert forza 5, siden de ikke trenger plata inni xboxen for å spille.

 

Forskjellen ifra Steam er at du kan logge inn på kontoen din 8år frem i tid og fortsatt spille alle spillene du har kjøpt. Bakoverkompatibilitet er ikke akkurat noe som får konsoll spillere til å tenke positivt for å si det mildt.

 

Om Microsoft med "Xbox Two" kan gi deg tilgang til alle spillene du har kjøpt så kan en sammenligne det med Steam.

 

Før det så blir det feil å sammenligne det opp mot en tjeneste som Steam.

Lenke til kommentar

Xbox One:

8GB DDR3 minne

32MB GPU på 1.2TeraFlops

 

PS4:

8GB GDDR5 minne, mye kjappere

1.8 TeraFlops GPU.

 

 

 

1. Ingen bakoverkapabilitet (Du kan ikke bruke dine 360 spill på den nye Xbox.)

2. Du må mest trolig koble deg spill på den nye X-box.

3. Du må betale en ekstra avgift for å kunne spille et X-box one spill hvis du låner det framinst en gang per 24 timer til internett for å kunne spille en venn eller på et bibliotek. Så ikke nok med at man betaler 400-600 kr for et spill, men i tillegg, hvis man vil dele et spill med en venn eller venner så må dine venner betale en ekstra avgift for å kunne få lov til å installere et spill på sin konto. Jeg er målløs!

4. Harddisken kan ikke byttes ut

5. Kinect må alltid være tilkoblet for at xboxen skal funke haha.

http://kotaku.com/xb...lay-o-509164109

32 mb gpu... Tror du må få litt bedre info her.

 

1. Synd - Men jeg har ikke behov for å spille spill jeg har spilt før, jeg vil jo uansett ha xbox 360en min så ser ikke helt problemet

2. Her skjønner jeg ikke hva du prøver å si? Prøver å koble på spill?

3. Velkommen til 2008. Valve har gjort dette i mange mange år. Men du klager ikke på de? Jeg kan dra til en kompis men han kan ikke låne spillet jeg har kjøpt. Han må kjøpe det selv. Har ikke imot at de som lager gode spill får de pengene dine fortjener, isteden for at kompisene dine låner gratis spill.

4. Har vi fått bekreftet dette? Trodde dette var bare synsing på neogaf for øyeblikket.

5. Igjen ser ikke problemet, er ikke akkurat som big brother is watching you.

 

Hæ? Jeg aner ikke om hun har noen preferanser, greia er at Microsoft bruker en sarkastisk tweet i markedsføringen sin. Du vet, jeg syntes det var litt morsomt. Humor og slikt. Slapp av nå.

Jeg er dum :(

Lenke til kommentar

Trodde du virkelig at de skulle det?

 

Det kostet 400 000 kr å patche spill på xbla før, noen som gjorde at fez aldri fikk en patch for å fikse bugs.

 

Men det du har fetet ut, viser jo ikke hele saken da

 

Sony og til dels Nintendo har skjønt det og satser på indies. MS har tydeligvis ikke skjønt at indies er viktig for en konsoll. Gi gode betingelser og du får mange spill uten å streve for det.:)

 

Det jeg fetet var overskriften. Vil du heller at jeg skal poste hele saken? Kan gjøre det i framtiden, men tenkte at det ville rote til tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen ifra Steam er at du kan logge inn på kontoen din 8år frem i tid og fortsatt spille alle spillene du har kjøpt. Bakoverkompatibilitet er ikke akkurat noe som får konsoll spillere til å tenke positivt for å si det mildt.

 

Om Microsoft med "Xbox Two" kan gi deg tilgang til alle spillene du har kjøpt så kan en sammenligne det med Steam.

 

Før det så blir det feil å sammenligne det opp mot en tjeneste som Steam.

Jeg vil ha tilgang på spillene mine uansett om xbox kommer med en ny konsoll som ikke støtter xbox one spill

 

Tror du glemmer at jeg fortsatt har saken.

 

Og jo, det er samme ulla. Men MS skal få mye piss om det fordi de ikke er Valve

 

Sony og til dels Nintendo har skjønt det og satser på indies. MS har tydeligvis ikke skjønt at indies er viktig for en konsoll. Gi gode betingelser og du får mange spill uten å streve for det. :)

 

Det jeg fetet var overskriften. Vil du heller at jeg skal poste hele saken? Kan gjøre det i framtiden, men tenkte at det ville rote til tråden.

Forstår hva du mener men fleste parten av de beste indie spillene i denne perioden har jo kommet fra xbox. Og den lista er veldig lang.

 

Overraskende nok.

 

Men ikke misforstå, er enig med deg, er altfor dyrt å patche og gjrøe sånne stuff på xbox. Sony virker mye mer vennlig der. Ønske også begge kunne bli litt mer som steam, og velge når de kan ha salg på sine spill etc.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Svar på spørsmålet i stedet - hvordan kan du kalle helt klart brukerfientlige valg for geniale?

 

Og at du ikke forventer at man kan spille 360 spill på konsollen - medfører ikk at alle andre synes det samme.

 

At datteren min ikke kan spille et spille jeg har kjøpt på sin xbox synes jeg ikke er bruker vennlig - samme hvor genialt du synes det er!

 

Vel, for å svare på spørsmålet ditt, jeg synes ikke det er brukerfiendtlig at utgivere får rettmessige inntekter på sine produkter.

 

Det er ulogisk å forvente det. Hvorfor skulle man kunne forvente det av en ny konsoll, for så å kalle det brukerfiendtlig dersom Microsoft velger å ikke implementere denne støtten?

 

Hvis du har kjøpt et spill som primært skal brukes på din konsoll, registrert det til din konto, så kan du allikevel låne bort profilen din til din datters Xbox One, og da kan hun spille spillet. Eventuelt lage en ny konto på din Xbox One, og la hun spille spillet på din Xbox One. Hvis jeg har forstått det riktig skal dette gå.

Lenke til kommentar

Noen sier at det skal gå, andre sier at det ikke skal gå, og at du må betale fullpris for å da kunne spille det. Og begge deler kommer fra Microsoft, så er vanskelig å vite hva man skal tro. Ble jo sagt direkte i går at man ikke kunne dra med seg spillet til en kamerat, logge seg på din bruker og spille spillet.

Lenke til kommentar

at folk tror at xboxen støtter 4k spilling er faen meg det dumeste mjølet ever, og det viser bare at det forumet her er preget av folk som ikke har peiling.

 

For folk som har spilt litt på PC. Vet de sikkert at det krever HEFTIG maskinvare å gå fra 1920x1080 til fks 2540x1660. Krever mye bedre hardware.

 

1920x1080:= 2 073 600 pixels

2540x1660 = 4 216 400 pixels

3840x2160 (4K) = 8 294 400 pixels

 

Lykke til å kjøre 4K spill på APU'er / SoCs fra Amd, som per dags dato har halvparten av kraften til en bra spll PC.

 

Noen sier at det skal gå, andre sier at det ikke skal gå, og at du må betale fullpris for å da kunne spille det. Og begge deler kommer fra Microsoft, så er vanskelig å vite hva man skal tro. Ble jo sagt direkte i går at man ikke kunne dra med seg spillet til en kamerat, logge seg på din bruker og spille spillet.

Dette har blitt avkreftet fra xbox.com nå og majornelson

 

Du KAN dra til en kamerat logge deg inn med DIN id og spille på HANS xbox.

 

Nå er jeg lei å si det

 

Noe sier meg at piratkopiering på X1 kommer til å eksplodere....

Siden de er signed, vil det være vanskelig du.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...