Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Nei, fordi de har fjernet muligheten til å bruke juksekoder. Om man ble lei av spillet, og derfor vil hoppe til de raskeste bilene, så kunne man før bruke juksekoder istedet. Nå må man betale.

Takk for svar! :)

Jeg ser poenget ditt, og forstår de som ønsker dette, men selv er jeg litt likegyldig til akkurat dette. Men, dette er min personlige mening, og ikke noe kritikk mot de som mener det annerledes.. Mener selv at juksekoder er litt tull og bruker dem ikke, mye mer gøy å oppnå "resultater" selv.. Så, hvis den STORE kritikken er at juksekoder er erstattet med mikrotransaksjoner, så heller jeg nesten i favør for mikrotransaksjoner (satt veldig på spissen).. Jeg er ikke for mikrotransaksjoner og synes de er en uting, men hvis man først skal "jukse", så bør det koste litt! ;) hehe..

Nei.. Jeg skjønner godt poenget at folk vil oppleve alt uten å tilbringe masse tid for å oppnå det, men for egen del synes jeg da Forza har fått ufortjent mye pepper.. Jeg er mer imot mikrotransaksjonene i seg selv, og både de og juksekoder burde ikke vært støttet.. Mikrotransaksjoner i spill ødelegger for SPILL-opplevelsen, spesielt ved kjøp av nytt "AAA"-spill..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være ekstra betaling når man kjøper et eller annet på marketplace. Kjøpte noe for 168kr i går, i dag er eg også trekt 68 kroner i tillegg. Sto på nettbanken et eller annet om kursen til britiske pund 68kr. Da blir det ikke så veldig billig å kjøpe derfra når man må ut med nesten en hundre lapp ekstra hver gang.

Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan en kobler til et sett med Turtle Beach X42 headsett til Xbox One'en? I følge Turtle Beach's offisielle side, med listen over hvilke headsett som er kompatibel med Xbox One, så står det at Turtle Beach X42:

"Connect to optical for game output"

Får det ikke til lyd til å fungere.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan en kobler til et sett med Turtle Beach X42 headsett til Xbox One'en? I følge Turtle Beach's offisielle side, med listen over hvilke headsett som er kompatibel med Xbox One, så står det at Turtle Beach X42:

"Connect to optical for game output"

Får det ikke til lyd til å fungere.

Du må sette lyden til stereo på optisk ut, utrolig nok støtter ikke X1 DD på optisk enda og du får ikke lyd. Jeg har koblet opp til hjemmekinoen så lenge i påvente av update.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Har satt opp slik at Xbox skrur på TV i tillegg når jeg sier "Xbox On". Men hvis TV'n allerede er på, av en eller annen grunn. Så skrur den AV TV'n samtidig som den skrur PÅ Xboxen, og hvis TV'n allerede er av når jeg sier "Turn off", så blir TV'n skrudd på mens Xbox blir skrudd av.

Flere som opplever dette? Fikk meg en god latter når jeg så hvordan xboxen holdt på fram og tilbake når jeg prøvde, på med en ting og av med en annen. For å skru en ting på igjen, og den andre av i samme slengen.. :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke Xbox One, men har opplevd det samme med en Logitech universal kontroll som er porgrammert til å slå på TV, HD tuner og reciever i en makrofunksjon.

Dette er rett og slett fordi utstyret ikke sender eller kan sende en spesifikk kommando som sier 'power on' eller 'power off'.

I stedet sender enheten kommandoen 'power'. Så det vil si at den skrur på det som er av og av det som er på.

Men det er vel bare slik det fungerer tror jeg siden forskjellige produsenter bruker forskjellige spesifikke kommandoer sikkert og derfor må tredjeparts utstyr nye seg med generelle kommandoer.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har satt opp slik at Xbox skrur på TV i tillegg når jeg sier "Xbox On". Men hvis TV'n allerede er på, av en eller annen grunn. Så skrur den AV TV'n samtidig som den skrur PÅ Xboxen, og hvis TV'n allerede er av når jeg sier "Turn off", så blir TV'n skrudd på mens Xbox blir skrudd av.

Flere som opplever dette? Fikk meg en god latter når jeg så hvordan xboxen holdt på fram og tilbake når jeg prøvde, på med en ting og av med en annen. For å skru en ting på igjen, og den andre av i samme slengen.. :p

Det er ikke så rart da xboxen sender ut en IR kommando som er lik av og på

Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/nyheter/denne-gangen-nytter-det-ikke-med-ny-xbox-141579

"Mister kontakten

Men nå har det oppstått et nytt problem som Microsoft trolig må rydde opp i.

Ifølge Betanews.com klager nemlig enkelte brukere på at kontrolleren mister kontakt med konsollen og rett og slett hopper av og på."

Dette har hendt meg. Er noe irriterende er det, for det skjer når jeg spiller.

Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/nyheter/denne-gangen-nytter-det-ikke-med-ny-xbox-141579

"Mister kontakten

Men nå har det oppstått et nytt problem som Microsoft trolig må rydde opp i.

Ifølge Betanews.com klager nemlig enkelte brukere på at kontrolleren mister kontakt med konsollen og rett og slett hopper av og på."

Dette har hendt meg. Er noe irriterende er det, for det skjer når jeg spiller.

Har du mange trådløse nettverk rundt deg? Kontrolleren bruker vel wifi-direct som kansje kan bli påvirket viss det er mange støykilder i 2.4GHz og 5GHz båndet.

Har ikke merket noe problem, men er bare 3 trådløse nettverk innenfor rekkevidden her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...