Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Trodde man dro på hytta for å komme seg vekk fra alt snikk-snakk og mas. Vi har så vidt strøm på hytta, for oss er liksom det meningen. Hyttekos, utedass, ut i skauen, grille pølser, stå på ski.. Ikke sitte inne og spille xbox.. Da kan jeg likesågodt bare være hjemme. Har forsåvidt ikke noe TV med passende inngang for Xboxen på hytta heller så det ville ikke gått uansett..

 

Men for de som elsker hytteturer med Xbox-kos er det jo ganske enkelt å få nett på hytta nå da.. Skal være ganske rimelig. Er det ikke mulig å få dekning omtrent over alt i Norge nå da?

 

Og det med at spillet "låser" seg til profilene på din xbox: Har vært mye ulike historier ute og gått det siste døgnet.. Etter å ha lest Microsoft sin oppklaring rundt dette ble det litt klarere. Man installerer på boksen og alle brukere på den xboxen får tilgang til spillet uten å betale ekstra (Her virker det som det har vært ymse misforståeser). Dersom du vil spille spillet hos en kompis må du logge deg på profilen din på kompisen din sin xbox. Da kan du spille det der. Dersom kompisen din vil spille det på sin xbox med sin profil kan han betale for spillet. Sånn er det jo på PC da, ikke noe å lage ramaskrik over vel? Her vil vel løsningen for de som har kompiser som ikke ønsker å betale for spillet slik: Lag en ekstra profil. Når du er ferdig med spillet så låner du bort profilen til kompisen din og lar vær å spille spillet selv? Sett at du selv syns det er greit.. Det samme gjelder vel også for dere som har flere xbox'er hjemme.

Endret av Aniratak
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4. Alltid-online. Det er mange spekulasjoner, og det har kommet endel motsigende informasjon etter pressekonferansen. Det virker dog som at Microsoft har tenkt å sette en standard for fremtiden, om at man må vertifisere det man har kjøpt for å kunne bruke det. Offline-modus fungerer i 24 timer visstnok. Dette er bra for alle andre enn pirater og brukere som ikke har tilgang til nett whatsoever. Men man må ta tøffe valg, og Microsoft er tøffe nok til å ta dette valget. Kudos!

 

Wow, hvor kommer dette fra?

Lenke til kommentar

Trodde man dro på hytta for å komme seg vekk fra alt snikk-snakk og mas. Vi har så vidt strøm på hytta, for oss er liksom det meningen. Hyttekos, utedass, ut i skauen, grille pølser, stå på ski.. Ikke sitte inne og spille xbox.. Da kan jeg likesågodt bare være hjemme. Har forsåvidt ikke noe TV med passende inngang for Xboxen på hytta heller så det ville ikke gått uansett..

 

Noe sier meg at du stort sett har fornøyde unger og at det aldri regner på hytteturene :)

 

En av de hyggeligste hytteturene jeg har hatt - også noe datteren min er enig i - var den uka i hytte i Uvdal med 8 grader og regn hver eneste dag midt i fellesferien. Men en et splitter nytt Mario Kart DD og en Gamecube gjorde susen.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at du stort sett har fornøyde unger og at det aldri regner på hytteturene :)

 

En av de hyggeligste hytteturene jeg har hatt - også noe datteren min er enig i - var den uka i hytte i Uvdal med 8 grader og regn hver eneste dag midt i fellesferien. Men en et splitter nytt Mario Kart DD og en Gamecube gjorde susen.

 

Det der handler vel litt om hvor flink man er med oppdragelsen.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at du stort sett har fornøyde unger og at det aldri regner på hytteturene :)

 

En av de hyggeligste hytteturene jeg har hatt - også noe datteren min er enig i - var den uka i hytte i Uvdal med 8 grader og regn hver eneste dag midt i fellesferien. Men en et splitter nytt Mario Kart DD og en Gamecube gjorde susen.

 

har ingen unger, men er stort sett fornøyd selv uansett :) Om det regner på hytta kan man se på tv, lese bok eller spille brettspill. Eller hva som helst egentlig. Har ikke hatt behov for nett og konsoller hittill. Har to brødre som har med seg gameboy noen ganger. Funker kjempefint. Enkelt å ta med osv.

Lenke til kommentar

Litt overrasket over disse tweetsene fra ansatte hos DICE:

 

https://twitter.com/...092583643811840

 

https://twitter.com/...892096617250818

 

https://twitter.com/...909820600930304

 

https://twitter.com/...900540581703680

 

https://twitter.com/...893429235720195

 

https://twitter.com/...894971292557312

 

 

Altså, de lager BF4, som kommer på Xbox One, og EA som nå har et storstilt samarbeid med Microsoft eier jo DICE. Whats up?

 

Betyr bare at de er ærlige gamere som ikke er redd for å si meningen sin.

Lenke til kommentar

Trodde man dro på hytta for å komme seg vekk fra alt snikk-snakk og mas. Vi har så vidt strøm på hytta, for oss er liksom det meningen. Hyttekos, utedass, ut i skauen, grille pølser, stå på ski.. Ikke sitte inne og spille xbox.. Da kan jeg likesågodt bare være hjemme. Har forsåvidt ikke noe TV med passende inngang for Xboxen på hytta heller så det ville ikke gått uansett..

Men for de som elsker hytteturer med Xbox-kos er det jo ganske enkelt å få nett på hytta nå da.. Skal være ganske rimelig. Er det ikke mulig å få dekning omtrent over alt i Norge nå da?

Og det med at spillet "låser" seg til profilene på din xbox: Har vært mye ulike historier ute og gått det siste døgnet.. Etter å ha lest Microsoft sin oppklaring rundt dette ble det litt klarere. Man installerer på boksen og alle brukere på den xboxen får tilgang til spillet uten å betale ekstra (Her virker det som det har vært ymse misforståeser). Dersom du vil spille spillet hos en kompis må du logge deg på profilen din på kompisen din sin xbox. Da kan du spille det der. Dersom kompisen din vil spille det på sin xbox med sin profil kan han betale for spillet. Sånn er det jo på PC da, ikke noe å lage ramaskrik over vel? Her vil vel løsningen for de som har kompiser som ikke ønsker å betale for spillet slik: Lag en ekstra profil. Når du er ferdig med spillet så låner du bort profilen til kompisen din og lar vær å spille spillet selv? Sett at du selv syns det er greit.. Det samme gjelder vel også for dere som har flere xbox'er hjemme.

Jeg tenker det samme angående hytte. Når det gjelder spill som låses, høres det ut som akkurat samme system som det er på Arcade-spill per i dag. Jeg skulle helst sett at de ikke ble låst, men i praksis blir det ikke noe problem for min egen del.

 

Litt overrasket over disse tweetsene fra ansatte hos DICE:

 

https://twitter.com/...092583643811840

 

https://twitter.com/...892096617250818

 

https://twitter.com/...909820600930304

 

https://twitter.com/...900540581703680

 

https://twitter.com/...893429235720195

 

https://twitter.com/...894971292557312

 

 

Altså, de lager BF4, som kommer på Xbox One, og EA som nå har et storstilt samarbeid med Microsoft eier jo DICE. Whats up?

 

Nå er det jo også sånn at dette kun er folk, som har egne meninger. Hadde dette kommet gjennom en offisiell kanal hadde det vært noe annet. Jeg synes ikke det er noe rart med de tweets'ene der.

Lenke til kommentar

Trodde man dro på hytta for å komme seg vekk fra alt snikk-snakk og mas.

 

Vi har så vidt strøm på hytta, for oss er liksom det meningen. Hyttekos, utedass, ut i skauen, grille pølser, stå på ski.. Ikke sitte inne og spille xbox.. Da kan jeg likesågodt bare være hjemme. Har forsåvidt ikke noe TV med passende inngang for Xboxen på hytta heller så det ville ikke gått uansett..

Man drar da på hytta for å ha det koselig i et lystig lag med venner og eventuelt familie.

 

Døgnet har da mer en nok timer til å kunne sitte på utedassen, grille pølser, stå på ski og spille kort/spille på konsoll på kveldingen.

Det hele spørs jo på ens rutiner og vaner.

 

For oss så er det ekstremt koselig å få samlet vennene på hytta der damene kan få kose seg på kjøkkenet mens vi gutta vræler forran TV'en på kveldinga med god stemning med juging og banning pga teit AI ;)

Lenke til kommentar

har ingen unger, men er stort sett fornøyd selv uansett :) Om det regner på hytta kan man se på tv, lese bok eller spille brettspill. Eller hva som helst egentlig. Har ikke hatt behov for nett og konsoller hittill. Har to brødre som har med seg gameboy noen ganger. Funker kjempefint. Enkelt å ta med osv.

 

Jeg er egentlig ganske enig med deg - jeg trives best på en hytte med gass, parafinlamper og utedass. Men har sans for konsollspilling der også.

Lenke til kommentar

Poster sjelden her, men når det dukker opp noe nytt så blir jeg jo litt gira jeg og og må slenge ut mine tanker rundt Xbox One

 

Forvirring:

Det største problemet med presentasjonen er at man ikke kan stole på informasjonen man fikk. Det var viktige detaljer som ble holdt tilbake og det er motstridende opplysninger om hva som er facts over en lav sko.

 

TV-tjenester:

Totalt uinteressant for oss nordmenn - Og dette brukte de så mye tid på? Snakk om å vise fingern til alle utenfor USA!

 

Bakoverkompatibilitet:

Var det meningen at man skulle ha en alt-i-ett-boks så bør den vel også være bakover kompatibel? I tillegg stiller jeg meg spørsmålet (som andre har gjort) om denne boksen vil være en murstein om f.eks. 10 år når MS ikke støtter den lenger. Og vil den i det hele tatt leve så lenge. For meg lukter dette flopp lang vei.

 

Bruktspillsperre:

Dette ryktet Var jeg avventende til, fordi jeg tenkte at hvis det kun var snakk om en liten symbolsk sum man måtte betale for å registrere et bruktspill online så ville ikke det være noe stort problem. Når det nå viser seg at det er langt mer omfattende, og at prisen man betaler er full pris så er jeg langt mer negativ. Blir spennende å se hva denne online løsningen viser seg å være da. Har en uggen følelse av at det er snakk om MS points for den som selger, mens den som kjøper det faktisk må betale i kroner og øre. Når de er unnvikende i svar på hvordan løsningen vil fungere er det aldri noe godt tegn.

 

Nettkrav:

Litt i det blå, får se hva fasiten sier når konsollet kommer for salg. Synd man ikke kan ha den med på hytta, men som sagt: Det kan vise seg at dette er et krav som kun gjelder enkelte tjenester så vi får vente og se.

 

Specs:

Litt vanskelig å sammenlikne med PS4, ganske like, men utviklerne virker å være mer gira på PS4, (dette er motsatt av hvordan det var når Xbox360 og PS3 kom på markedet). At utviklerne foretrekker PS4 kan vise seg å være en hemsko for MS når det gjelder å skaffe seg eksklusivitet.

 

Kinect2:

At den ikke er integrert i xboxen ser jeg faktisk på som en fordel. Det betyr at man står friere når det gjelder fysisk plassering av xboxen. At den alltid må være tilkoblet er jeg litt skeptisk til, men det kommer an på hvordan de har løst det. Så lenge den ikke forutsetter veiving eller kauking for å gjøre menyvalg så er det OK for meg.

 

Tror ikke dette blir noe salg hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrev kanskje litt utydelig der - setningen var ment slik at barn gjerne kjeder seg når det er dårlig vær og det ikke er noe å finne på.

Sant det. Jeg har full forståelse for begge punkter. Har man strøm på hytta, så er det vel greit med en balanse. Passe på at man er litt kreativ med brettspill og kos sammen (som jeg ville prioritert i førsterekke på kveldene), men også kunne ha rom for at ungene kan spille på nettbrett, tven o.l..

Alt kommer vel an på hvordan situasjonen er også. Er man på hytta hele tida året rundt, så kan man vel være litt rundere, men er det noe som skjer i ny og ne bare, så ville jeg vel stått hardt på at man skal ta en pause fra all teknologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss så er det ekstremt koselig å få samlet vennene på hytta der damene kan få kose seg på kjøkkenet mens vi gutta vræler forran TV'en på kveldinga med god stemning med juging og banning pga teit AI ;)

 

Flere spillere med Mario Kart og bra med drikkevarer er kanon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man drar da på hytta for å ha det koselig i et lystig lag med venner og eventuelt familie.

 

Døgnet har da mer en nok timer til å kunne sitte på utedassen, grille pølser, stå på ski og spille kort/spille på konsoll på kveldingen.

Det hele spørs jo på ens rutiner og vaner.

 

For oss så er det ekstremt koselig å få samlet vennene på hytta der damene kan få kose seg på kjøkkenet mens vi gutta vræler forran TV'en på kveldinga med god stemning med juging og banning pga teit AI ;)

 

Fikk et skikkelig klisje-bilde av den hytteturen der i siste setning."Damene koser seg på kjøkkenet mens gutta sitter i stua og drikker pils og spiller spill". For all del, høres hyggelig ut, mente ikke noe vondt. Folk gjør ting på sin måte og det er helt ok. Selv skulle jeg vel helst sluppet kjøkkentjenesten dersom man kunne sittet i stua og kost seg istedet. Som jeg skrev nedenfor det du fikk med i sitatet så er det ikke så vanskelig å få ordnet seg nett på hytta. Hvis man har som formål å spille spill på hytta... Jeg har ikke det som formål. Jeg tror også at det er veldig mange andre som ikke har det som formål.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ganske enig med deg - jeg trives best på en hytte med gass, parafinlamper og utedass. Men har sans for konsollspilling der også.

 

For meg har det aldri vært i tankene en gang fordi jeg ikke har hatt muligheten til det. Har en gammel TV og hadde vel aldri orket å drasse med meg boksen opp uansett om jeg hadde hatt det eller ikke. Men jeg ser at mange sikkert har det hyggelig med det og skal ikke komme med pekefingeren og si hva som er galt og rett. Det jeg mener er at det ikke nødvendigvis behøver å være et kjempeproblem. Om man har som vane å spille på konsollen på hytta er vel ikke veien mot å skaffe seg nett på hytta så veldig lang heller?

Lenke til kommentar

Fikk et skikkelig klisje-bilde av den hytteturen der i siste setning."Damene koser seg på kjøkkenet mens gutta sitter i stua og drikker pils og spiller spill". For all del, høres hyggelig ut, mente ikke noe vondt. Er bare ikke helt min kopp med te. Folk gjør ting på sin måte og det er helt ok. Selv skulle jeg vel helst sluppet kjøkkentjenesten dersom man kunne sittet i stua og kost seg istedet. Som jeg skrev nedenfor det du fikk med i sitatet så er det ikke så vanskelig å få ordnet seg nett på hytta. Hvis man har som formål å spille spill på hytta... Jeg har ikke det som formål. Jeg tror også at det er veldig mange andre som ikke har det som formål.

 

Hehe, ja det kom kanskje ut litt merkelig, men det er jo realiteten. De hopper inn og blir med når det er quiz, eller mario-cart f.eks. Ellers liker de og jappe litt på kjøkkenet mens de lager mat mens de samtidig satser på å grise så mye de over hodet kan ettersom det er oss mannfolka som uansett må ta oppvasken. ;)

 

3G nett er faktisk ikke så utbredt som folk trur. Ut av 5 hytter som vi pleier å dele litt på, så er det 3 av dem som sliter med 3G nett, og det er jo da dette blir et problem. Vi har ganske mye fjell her til lands, så det er ganske mange steder som ligger i "skyggen".

 

Jeg syns det er tåpelig at man uansett må avbryte det man gjør for å gjøre konsollen en "tjeneste". Det er jo helt omvent av hvordan det egentlig burde gjøre. Konsollen skal jo gjøre ting enklere for oss, forbrukeren, ikke gjøre ting mer knotete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...