Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Har alle importert konsollen nå, eller er det noen av dere som venter til norsk release? Vurderer import sterkt jeg også nå.

Venter til norsk release i håp om at TV funksjoner og diverse andre ting blir ordnet innen den tid. Venter også med ps4 pga at ting jeg vil ha der heller ikke er på plass. Skal ha bare en av de så jeg har en spennende tid i møte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres mer logisk ut ja, for 19 cm tykk høres helt sjukt ut !

Hvis noen gidder å måle den så jeg for nøyaktige mål, hadde det vært supert !

Litt lettere å planlegge i forhold til kofferten.

33.2x 27.6x8.3

Fant bare et dårlig målebånd så er nok ikke på millimeteren rett :p

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg hvor å kjøpe Xbox One credit digitalt. Fikk hjem XONE idag, men greier ikke legge til credit card info. Slik at jeg kan kjøpe spill. Har valgt US som sted, slik jeg får US store. Noe tips. Trodde jeg kunne legge til visa uten problem å kjøpe spill, men gikk ikke etter planen.

Jeg bruker hvertfall denne, fikk kodene etter et par min.

http://xboxliveuk76.com/Microsoft_50_USA-118.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Merker at det er litt BETA preg over programvaren ja, har allerede klart å krasje TV-biten og Skype en gang allerede. Merker også utfordringer med å få Xbox One sin TV-integrering å snakke 100% med min Logitech Harmony løsning, de snakker forbi hverandre til tider som kan skape litt hodebry og det er sånn at når jeg skal starte opp "Watch TV" på universalfjernkontrollen så må jeg manuelt navigere til device og Xbox One, eller finne Xbox One håndkontrolleren for å manuelt starte TV-appen noe som er litt irriterende og litt kronglete, kan jo alltids bruke voice commands da riktig nok meg sliter som flere med å få Kinect til å høres oss skikkelig så det blir liksom ikke så effektivt da vi ikke ønsker å sitte å rope ut kommandoene heller.

Men man merker jo helt klart at det ligger vannvittig mye potensiale her og ser vi på programvaren og hva denne legger opp til så vil jeg påstå at Xbox One er temmelig langt foran PlayStation 4 og jeg venter i spenning på blant annet eget PLEX app og det hele som vil gjøre dette til en komplett multimediamaskin for min del hvertfall.

Den største utfordringen jeg har enn så lenge er lyd over HDMI, Xbox One godtar ikke noe annet enn 2.0 LCPM, velger jeg 5.1, 7.1 LCPM eller DTS Surround så blir det bare feilmelding til tross for at AV-receiver takler alle de nevnte formatene helt fint. Kjører jeg egen optisk til receiver så kan jeg i det minste aktivere DTS Surround men det skal da ikke være nødvendig. Syntes det er veldig merkelig og ganske så irriterende da nesten samtlige spill og filmer, ja til og med TV-serier har jo ofte 5.1 lydspor disse dager så taper mye her.

Også er jeg veldig skuffet over EA og hva de leverer med FIFA'14 til "next-gen" her, greit nok at grafikken er noe bedre, vi har 1080P@60FPS osv osv men her mangler jo faktisk hele "Creation Center" løsningen som har vært i samtlige FIFA spill i en årrekke nå. Helt tragisk at slik funksjonalitet glimter med sitt fravær så jeg sitter med en amputert utgave av spillet...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Fant ut hvordan jeg kunne løse surround problemet, er visst bare å velge HDMI istedenfor "AUTO" når det gjelder skjermtilkobling da kan jeg plutselig velge alt fra 2.0 til 5.1, 7.1 LPCM, samt DTS Surround for lyd.

Som sagt så er det litt BETA over denne programvaren, men såpass er jo å forvente når man hiver seg utpå selv før konsollen er offisielt tilgjengelig i Norge. Merker også at man ikke må finne på å tukle med skjerm eller lydinnstillinger mens man har TV-appen kjørende, da går alt til helvete å jeg må restarte for å klare å få TV-appen til å faktisk klarer å kjøre igjen, uten restart så forblir den bare svart.

Lenke til kommentar

Også et lite tips for de som kjører dekoder / tuner via HDMI Inn så kan du gjøre følgende i et håp om å få surround lyd dekoder / tuner på kanaler som sender i 5.1 LPCM eller DTS / Dolby Digital 5.1:

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/live-tv/digital-sound-not-working

Du går bare inn på "settings", videre til "TV & OneGuide", "Troubleshooting" og her kan du aktivere "Surround Sound (BETA)".

EDIT:

For øyeblikket så støtter den vell utrolig nok ikke Dolby Digital 5.1, eller Dolby Digital True-HD lydspor overhode via verken DVD, streaming eller Blu-Ray avspilling. Støtter kun DTS Surround 5.1 så vidt jeg har fått med meg, heller ikke noe støtte for DTS:HD Master Audio noe som er litt skralt om du spør meg. Hvertfall at Dolby Digital 5.1 som er såpass utbredt ikke støttes er jo temmelig skuffende, det eliminerer vell alt håp om surround lydspor fra Netflix og det hele.

Vet ikke hvordan den interne dekodingen fungerer, kan være at om du velger LPCM 5.1 eller 7.1 så tar den å dekoder alt av Dolby og DTS lokalt og hiver det videre som ukomprimert til AV-receiver / TV men når støtten er så skrall som den er per nå så ville jeg ikke hatt for store forhåpninger. Men dette er noe Microsoft har lovet at skal komme på plass innen kort tid så vil får vell ta den på ordet. Det er temmelig baklengs å ikke ha støtte for formater som Dolby True-HD og DTS:HD Master Audio når den først kan spille av Blu-Ray filmer, da forsvinner jo halve poenget og det å mangle Dolby Digital 5.1 fullstendig er jo også temmelig hårreisende i 2013.

Regner med alt dette er på plass i løpet av Q1 2014 og innen norsk release, virker som mye av grunnen til at lansering drøyer i endel land ikke bare har med produksjon og tilgang på konsoller men også mye med at programvaren tydeligvis aldri var planlagt å være helt klar før 2014 i seg selv og at de foreløpige lanseringslandene fungerer som piloter og BETA testere. Ikke at jeg har noe voldsomt i mot det, ting ser jo fantastisk ut, potensiale er det så til de grader og spillene og alt ser jo ut til å fungere godt nok til at jeg ikke vil si meg misfornøyd på noen måte.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

1. Noen andre som sliter med "Xbox on" og "Xbox turn off" i langt større grad enn andre kommandoer?

2. Jeg har IDTV (kort rett i TVn), har jeg noen TV muligheter? Leste at Kinect fungerer som IR Blaster (?) så går det ann å synce den med fjernkontrollen selv uten dekoder i HDMI inn? Helt uvitende på dette feltet.

Lenke til kommentar

Får inntrykk av at mange liker Xbox(One) fordi den har så mange muligheter med tanke på å være media center boks osv. under TV-en. Er det større sjanse for at den blir fullverdig alt-i-ett-boks i norge denne generasjonen? Xbox360 har vel veldig lite av funksjonene(media integrasjon/indie butikken f.eks) i forhold til for eksempel USA. Jeg ser bare ikke hvorfor man skal være så "hyped" for noe som har vært rævva hittil.

Føler liksom at halvparten av konsollen egentlig ikke vil være brukende her til lands, så hvorfor betale så mye når en får mindre enn alle andre igjen for kjøpet. Skal man bare gå rundt å håpe at noen brødgjøker finner ut at "shit, her er det penger å hente."

Jeg bare ser ikke hvordan all denne hypen gagner meg som potensiell kunde når det er en del funksjonalitet som i bunn og grunn er ubrukelig.

(Beklager at jeg er så negativ :( )

Lenke til kommentar

Han tenker på alle tjenester med tv kanaler du får i andre land, google glass er bare i usa vel? ikke noe jeg bryr meg om så ikke sjekka. For det meste så er funskjonene som kommer her til lands veldig limiterte iforhold til andre land. Vertfall vert sånn på 360. Ingen funksjoner iforhold.

Men noe jeg lurer på. Er det noen av dem som har fått boxen sin som har testa å starte den opp uten å kobble i spion kamerat kinect. :tease: Om det er mulig i det hele tatt. Kan du bare dra den ut å kasste den vekk etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...