Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg lurer på nå er jo om Sony virkelig kan gå ut og si at de ikke vil restriktere brukte spill. Vil ikke utviklere og utgivere fnyse på nesen av dette? For dem så er jo denne nyheten fra MS noe de nå sannsynlig vis jubler og spretter champanien over.

 

Kan Sony risikere å miste en haug av eksklusivt innhold til MS over dette?

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Eie et spill, og kunne gjøre hva man vil med det f.eks? Å kunne bruke en device offline i en lengre periode om man trenger det (så sant den skal kunne kjøre offline da, noe jeg mener en konsoll bør kunne). Slike ting. Spillindustrien kjører seg selv på ræva om de fortsetter å være så arrogante.

du kan gjøre hva du vil med spillet ditt

 

Ta det med til en kompis. Spill det der. Logg deg inn på din konto. Easy peasy.

 

Det at du ikke kan spille lånte spill. Vel da er du jo ikke ditt spill lenger..

 

Alt dette med offline osv kan jeg forstå, men blir en premis sak. Konsollen kommer til å stå i stua og der har jeg nett 99.9% av tida. Det er sjelden at vi i Norge har problemer mee nettet.

 

Men så skal folk spille på hytta, og i skauen på teltur, og klager på at det ikke er nett tilkobling der. Blir for dumt.

 

Kan ikke låne bort spill på steam. Men ingen syter på Valve. Men men

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på nå er jo om Sony virkelig kan gå ut og si at de ikke vil restriktere brukte spill. Vil ikke utviklere og utgivere fnyse på nesen av dette? For dem så er jo denne nyheten fra MS noe de nå sannsynlig vis jubler og spretter champanien over.

 

Kan Sony risikere å miste en haug av eksklusivt innhold til MS over dette?

godt poeng

 

Dog har valve gjort dette lenge med steam

Lenke til kommentar

Jepp. Virker jo som om denne "omtalen" var svert seriøs.

Det lyser jo lang vei at du enten er:

1. MS ansatt.

eller

2: MS fanyboy

 

Særlig når man avslutter enhver setning med ord som "applaus", "bøyer meg i støvet" og "kudos" blant flere.

 

Det hadde vært litt mer troverdig om det kom noe negative saker inn her også. Det meste som var på kanten til "negativt" kom ut som om det ikke var det allikevel. - at det kun var spekulasjoner. Mens positive "fakta'er" som også er spekulasjoner kom ut som fakta. Merkelig det der.

 

Vi har alle våre preferanser, man kan ikke nekte for det. Personlig synes jeg ikke det var så mye negativt å ta tak i, men der er du vel uenig kan jeg tenke meg, siden du oppfatter min dom som lite seriøs. Prøv heller å argumentere imot istedenfor å neglisjere min mening og dom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sjelden at vi i Norge har problemer mee nettet.

Men så skal folk spille på hytta, og i skauen på teltur, og klager på at det ikke er nett tilkobling der. Blir for dumt.

 

Du mener at du kan snakke for alle i Norge? Jeg er såpass uheldig at naboen har fiber, mens jeg bor litt på oversiden av jernbanesporene, og dermed har dem ikke fått skutt inn fiber her og det kommer neppe til å skje ettersom det blir for dyrt. Dermed har man et nett som er ubrukelig til tider.

 

Det er lett for folk som bor midt i byen å ikke skjønne problemene med dette, men for en god del folk som faktisk ikke gjør det, så er det et problem. Da syns jeg det er ganske snartenkt av deg å "ikke skjønne hva greia er". Prøv å forestill deg noe annet en din situasjon så kanskje du skjønner det.

 

Jeg har alltid hatt hytte og har alltid tatt med konsollene opp dit med gutteturene. Det blir rett og slett ikke det samme uten den obligatoriske Fifa og NHL turneringen der oppe med godt brisne kamerater som roper og heier pga veddemål som stadig blir større og større etterhvert som øl'ene renner ned. Denne epoken er altså nå på vei til å renne bort hvis MS skal tviholde på DRM'en sin. Er det et problem for deg? Nei. Er det et problem for meg og hele min kameratgjeng? Ja. Er det slik for mange andre som ikke bor like godt som deg med et vellfungerende nett? Ja.

 

Du må også huske på at du bor i Norge. Hva med de som bor i øst-europa, eller afrika eller andre mindre heldige land? Se for deg faren til en haug med unger som sparer i flere måneder for å kjøpe årets beste julegave. Ungene freaker helt ut og griner av glede helt til de plugger inn konsollen og den ikke starter opp, den fungerer ikke? Hvor blir det av empatien? Er man så følelsesløs og hjernedød at man kun tenker innenfor sin egen boble og glemmer resten?

 

"Me, me, me and fuck the rest!"?

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har alle våre preferanser, man kan ikke nekte for det. Personlig synes jeg ikke det var så mye negativt å ta tak i, men der er du vel uenig kan jeg tenke meg, siden du oppfatter min dom som lite seriøs. Prøv heller å argumentere imot istedenfor å neglisjere min mening og dom.

Jeg kom da med flere argumenter jeg. Jeg sa min mening og mente at du muligens gikk inn i denne "dommen" met et alt for godt hjerte for Xbox konsollen og dermed litt blind i forhold til hva som ble vist og ikke minst fortalt etter at teppet ble rullet ned.

 

I det store og det hele så er jeg uenig i mye av det du sier, og det til et punkt at jeg mener at flere av punktene dine var litt latterlige ettersom du gikk ut med negative ting og fikk snudd dem til å være fantastiske. En troverdig anmeldelse inneholder som regel både positive og negative sider i en sak, og jeg gikk tydeligvis glipp av de negative sidene her i din tekst. Selv DRM'en fikk et "kudos" kastet etter seg, og da må jeg si jeg falt litt av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel ingen tvil om at gårsdagens presentasjon ikke var spesielt bra eller interessant for oss som først og fremst kjøper konsoller for spill, MEN jeg tror likevel MS vil ha plenty også for oss som vi vil få se på E3, og at denne eventen i stor grad handlet om å få "ryddet av veien" alt det andre.

Lenke til kommentar

godt poeng

 

Dog har valve gjort dette lenge med steam

Ja og Origin har hoppet etter.

 

Jeg sier ikke at denne delen av presentasjonen er uheldig, jeg applauderer det. Jeg spør bare på vegne av diskusjonen rundt X1 vs PS4, der denne delen er blitt det store "skytset" til PS4 "siden".

 

Jeg trur nemlig at utviklerne og utgiverne nå kommer til å tvinge PS4 til å sette opp et lignende system for å ikke favorisere MS overfor dem. De er jo interessert i å tjene penger de også.

Lenke til kommentar

Konsollspilling på hytta er vel mer vanlig enn både kortstokken og Yatsy blokka nå for tiden. De fleste har vel også med seg mobil og nettbrett, slik at de kan ordne seg. Men det er et klart brukerfientlig valg - det finnes ingenting positivt for brukeren i det hele tatt med dette. Hvordan noen i det hele tatt kan forsvare slikt forbauser meg stort, er det empati som mangler? Selv om akkurat dette ikke påvirker en selv akkurat i dag her og nå - så bør man kunne skjønne at det kan være negativt for andre? Eller er andre bare dumme?

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor så nedlatende? Er det noen som ikke sier det er negativt?

 

4. Alltid-online. Det er mange spekulasjoner, og det har kommet endel motsigende informasjon etter pressekonferansen. Det virker dog som at Microsoft har tenkt å sette en standard for fremtiden, om at man må vertifisere det man har kjøpt for å kunne bruke det. Offline-modus fungerer i 24 timer visstnok. Dette er bra for alle andre enn pirater og brukere som ikke har tilgang til nett whatsoever. Men man må ta tøffe valg, og Microsoft er tøffe nok til å ta dette valget. Kudos!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...