Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Utruleg morosamt, eigentleg.

 

Heilt vannvittig med forvirring rundt denne avsløringa. Her må Microsoft rydde opp, kraftig - og det snart.

 

 

Edit:

 

Frå: http://news.xbox.com/2013/05/qa

 

Q: Does Xbox One require an “always on” Internet connection?

A: No, it does not have to be always connected, but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.

 

Q: Will Xbox One allow players to trade in, purchase and play pre-owned games?

A: We are designing Xbox One to enable customers to trade in and resell games. We’ll have more details to share later.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MICROSOFT PRESS CONFERENCE, MAY 21st 2013.

 

Da var det tid for Microsoft til å vise et glimt av sin nye generasjon. Den nye Xboxen vil altså ha navnet Xbox One. Som forventet sparte de mye av det gode til E3, som seg hør og bør. Microsoft klarte dog å vise frem mye spennende når det kom til multimedia. De har en viktig oppgave foran seg ved å ikke utelate store markeder når det kommer til dette, da de ser ut til å satse hardt på multimedia. Det har vært en generell skepsis etter konferansen til hvem som får ta i bruk det spennende Microsoft viste. Det er forståelig. Forhåpentligvis kan Microsoft si litt mer om dette på E3. Her er noen punker, og mine tanker rundt konferansen.

 

1. Design. Overgikk mine forventninger. Lekkert er det eneste jeg kan si om denne lekkerbiskenen! Strømforsyning i boksen er klokt og elegant.

 

- Håndkontroller De har tatt den beste håndkontrolleren på markedet (360-kontrolleren) og gjort den enda bedre. Kudos! Bedre D-pad, bedre triggere med ekstra funksjoner og... sist men ikke minst, mer ergonomisk.

 

- Kinect-addon, ser ut til å passe godt sammen med hovedkonsollen.

 

2. Multimedia. Mye spennende ble vist. Det jeg synes var mest interessant var hvor sømløst hele interfacen fungerte, der man enkelt kunne få tilgang til live-oppdaterte nyheter og informasjon. Får man dette til Norge, ville det ha vært fantastisk. Man kan bare tenke hvor fantastisk det ville vært å sett en Premier League-kamp samtidig som man enkelt kan sjekke tabellen eller hvordan man ligger ann på fantasy league. Da Microsoft ikke bekreftet hvem som ville få tilgang til dette utenom US-markedet, så får man bare smøre seg med tålmodighet før man kan felle en endelig dom.

- Blu-ray. Kan se Blu-ray filmer også. Forventet.

 

3. Xbox-Live. 300.000 servere. Virkelig. Bøyer meg i støvet. Hvordan Microsoft sprenger grensene gang på gang med denne tjenesten, er nesten uvirkelig. Xbox-Live står uten tvil godt rustet til å møte en fremtid som vil bære preg av aktivitet i nettskyen. Jeg gleder meg til å følge med på hva Microsoft kan få ut av dette.

 

4. Alltid-online. Det er mange spekulasjoner, og det har kommet endel motsigende informasjon etter pressekonferansen. Det virker dog som at Microsoft har tenkt å sette en standard for fremtiden, om at man må vertifisere det man har kjøpt for å kunne bruke det. Offline-modus fungerer i 24 timer visstnok. Dette er bra for alle andre enn pirater og brukere som ikke har tilgang til nett whatsoever. Men man må ta tøffe valg, og Microsoft er tøffe nok til å ta dette valget. Kudos!

 

5. Bruktspill-sperre. Som med punkt 4, mange spekulasjoner i ettertid av konferansen. Men det ser ut som Microsoft har kommet frem til en god løsning her også. Man kan fortsatt ta med spill til bekjente og spille det sammen med dem, med forutsetning om at man spiller på kontoen man har registrert spillet til. Genial løsning. Vil de som låner spiller, kjøpe det selv, så kan de enkelt å greit gjøre det ved å laste ned en aktiveringskode gjennom Xbox-Live. Man trenger da ikke eie spillet fysisk, og kan levere det tilbake til den opprinnelige eieren av spillet. Spørsmålet alle stiller seg er da hva denne aktiveringskoden vil komme til å koste. Man skulle tro det ble litt billigere enn å kjøpe det nytt i butikk, da man ikke får spillet fysisk. Tiden vil vise, men jeg mener at en aktiveringskode ikke kan koste det samme som det ville kostet nytt i butikk.

 

6. Spill/DLC. Som forventet var det ikke mye vi fikk sett av spill, men det glimtet man fikk sett av Forza Motorsport 5 var uten tvil lekkert. Om Xbox One kan levere slik grafikk in-game, så må man bare være tilfredsstilt.

Fifa 14 og Call of Duty: Ghosts, vil få eksklusiv DLC. Det største er kanskje at Xbox One eiere får tilgang til den populære Fifa-moden Ultimate Team, eksklusivt! Stor nyhet, som vil gjøre mange Fifa-spillere på konkurrerende plattformer butthurt. #DealWithIt.

Xbox One-eiere av Call of Duty: Ghosts vil også få tilgang til DLC først, sannsynligvis map-packs.

 

7. Tv-serier for Xbox One. Microsoft har klart det kunststykket å fått Steven Spielberg (imponerende) med på laget og som vil være med å lage en Tv-serie basert på Halo-universet! En av de beste nyhetene på denne konferansen for min del. Gleder meg til å se hvordan dette vil gå. 'Forward Unto Dawn' var et godt stykke arbeid, så forventningene mine er høye til denne Halo Tv-serien.

 

8. Spesifikasjoner. Microsoft presenterte det meste, utenom GPU-spesifikasjonen. Harddisk med 500GB, der man enkelt kan legge spillene på disk, spille dem av uten å måtte ha cd i cd-romen. Genialt! Da kan man enkelt gå fra en spilløkt til å se en blu-ray film/serie. Applaus.

 

9. Lanseringsvindu og Pris. Xbox One vil altså komme i år, knallbra. Er hovedkonkurrenten Sony klar? Microsoft sa i likhet med Sony heller ingenting om prisen.

 

Jeg konkluderer med at Microsoft hadde en god pressekonferanse, der vi fikk innblikk i endel av fremtiden på Xbox-plattformen. Hvis jeg ikke tar helt feil, så ville også Microsoft levere en funksjon der man kan ta opp de feteste spilløyeblikkene og dele dem med bekjente. For min del leverte Microsoft, og E3 2013 vil bli den mest spennende noen gang. Microsoft avslørte 15 eksklusive spill til deres plattform, mer enn de har hatt i utvikling noen gang. 8 av dem helt nye IP-er. Hvis 3/4 av disse ikke er kinect-baserte spill, så vil Microsoft få applaus. Nå gleder jeg meg, og sikkert dere også, til å se spillene, eksklusivene, in-game for alvor. Det eneste negative man kan rette mot denne konferansen er at man fikk sett litt lite av spillene in-game. Fair enough. Men når det er sagt, og jeg har fordøyet alt, så kommer jeg frem til at denne konferansen var et solid stykke arbeid.

 

Terningkast:

terningkast555.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eie et spill, og kunne gjøre hva man vil med det f.eks? Å kunne bruke en device offline i en lengre periode om man trenger det (så sant den skal kunne kjøre offline da, noe jeg mener en konsoll bør kunne). Slike ting. Spillindustrien kjører seg selv på ræva om de fortsetter å være så arrogante.

Lenke til kommentar

3. Xbox-Live. 300.000 servere. Virkelig. Bøyer meg i støvet. Hvordan Microsoft sprenger grensene gang på gang med denne tjenesten, er nesten uvirkelig. Xbox-Live står uten tvil godt rustet til å møte en fremtid som vil bære preg av aktivitet i nettskyen. Jeg gleder meg til å følge med på hva Microsoft kan få ut av dette.

 

Hints that they wanted always-online to be 24/7 in order for the Cloud computing to enhance games through e.g. extra enemy A.I and increase the scope/scale of vision in games; more filled in screen. Cloud seems to be huge for them.

 

 

Cloud er positive saker, i utgangspunktet, og det er nok en stor grunn til alle disse serverne. Noe som er litt sært er at de nevner Cloud og A.I og diverse i samme setning på denne måten. Minner om hvordan Sim City gjorde det nå, men alle ser vel at det er å skyte seg selv i foten, så noe slikt ser vi nok ikke før det funker skikkelig uansett.

Lenke til kommentar

Eie et spill, og kunne gjøre hva man vil med det f.eks? Å kunne bruke en device offline i en lengre periode om man trenger det (så sant den skal kunne kjøre offline da, noe jeg mener en konsoll bør kunne). Slike ting. Spillindustrien kjører seg selv på ræva om de fortsetter å være så arrogante.

Du har veldig mange gode poeng her.

Eg vel å ikkje male fanden på veggen, endo.

 

Dersom det visar seg at ein må aktivere spelet online ved installasjon, er det ingen problem. Dersom ein derimot må 'reaktivere' spelet intervallsvis kan dette bli eit irritasjonsmoment for nokon, men longt ifrå alle.

Eg kan ikkje tenkje meg at ei slik aktivering, eller reaktivering vil bestå av ei større datamengde.

 

Så, ta følgande (worst case?) scenario:

Ein sitt på hytta (slik som veldig mange her tydeligvis gjer), har ikkje tilgong til internett via dsl, fiber, modem eller liknande. Sett opp WiFi hotspot på mobiltelefonen din, og (re)aktiver spelet ditt.

 

Men, som eg skreiv tidlegare - eg vel å avvente til 100%, offisielt bekrefta informasjon blir lagt fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne generasjonen har jeg brukt Xbox mest, men om alt dette stemmer om neste Xbox så blir jeg å bruke PS4 som "hovedkonsoll".

 

Etter at Kinect kom ut, har Microsoft kommet med noen nye gode eksklusive "IP'er" på 360?

 

Jeg vet at det kommer 8 nye IP'er neste generasjon, men jeg har en følelse på at noen av dem er Kinect spill? :p

 

Jeg venter til E3 før jeg bestemmer meg helt. Fortsatt litt for tidlig å bestemme seg, men var ikke mye positivt igår med annonseringen.

 

PS: De som ropte og "hylte" igår... lurer på om de var betalt av Microsoft. :p

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Ja, akkurat no er det så mykje som er usikkert at det knapt er vits i å diskutere. Uansett så vil eit worst case scenario ikkje hindre meg i å kjøpe konsollen og spele spel, noko som strengt tatt er funksjonen til boksen. I det store og det heile er det spela som for min del vil avgjere om det blir kjøp eller ikkje, ikkje ulike tekniske begrensingar som aldri vil påverke mi oppleving av dei.

Lenke til kommentar

MICROSOFT PRESS CONFERENCE, MAY 21st 2013.

Fifa 14 og Call of Duty: Ghosts, vil få eksklusiv DLC. Det største er kanskje at Xbox One eiere får tilgang til den populære Fifa-moden Ultimate Team, eksklusivt! Stor nyhet, som vil gjøre mange Fifa-spillere på konkurrerende plattformer butthurt. #DealWithIt.

Jepp. Virker jo som om denne "omtalen" var svert seriøs.

Det lyser jo lang vei at du enten er:

1. MS ansatt.

eller

2: MS fanyboy

 

Særlig når man avslutter enhver setning med ord som "applaus", "bøyer meg i støvet" og "kudos" blant flere.

 

Det hadde vært litt mer troverdig om det kom noe negative saker inn her også. Det meste som var på kanten til "negativt" kom ut som om det ikke var det allikevel. - at det kun var spekulasjoner. Mens positive "fakta'er" som også er spekulasjoner kom ut som fakta. Merkelig det der.

Endret av oophus_3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kinect forsøplet 360 i ettertid ja, må ha fungert som en prototyp for den kommende utgaven, som nå er integrert og sømløst med i OS fra starten av. Spent på om spillene vil være like ubrukelige denne gangen...

Gje meg ein port av Wii Sports, slik at eg får spele Golf når eg kjem heim frå kebab-fudlo. Då er eg meget nøgd.

 

Gode minner. :love:

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

5. Bruktspill-sperre. Som med punkt 4, mange spekulasjoner i ettertid av konferansen. Men det ser ut som Microsoft har kommet frem til en god løsning her også. Man kan fortsatt ta med spill til bekjente og spille det sammen med dem, med forutsetning om at man spiller på kontoen man har registrert spillet til. Genial løsning.

 

Hvordan kan du kalle dette og andre brukerfienlige funksjoner for geniale?

 

Synes du det også er genialt at man ikke kan spille 360 spill på denne?

 

Synes egentlig ikke dette var særlig positivt i det hele tatt - en forventet oppgradering av hardware - men ikke mer - og masse mulimedia som for meg er uintressant. Alt slik stæsj går via bluray spillere og pc - som er mye bedre egnet til slik. Jeg så for meg en maskin som skulle skulle friste gameren i meg - det så jeg ingenting av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...