Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Flere fra Microsoft har bekreftet at dersom du skal spille et brukt spill som ikke er knyttet opp mot din profil, så er du nødt å kjøpe det.

 

Er konsollen frakoblet nettet kreves en aktivering minst hver 24 time.

 

Jeg ser virkelig ikke poenget med å skaffe meg en konsoll som er mer restriktiv enn en PC. I tillegg er det langt billigere å kjøpe PC-spill, spesielt gjennom Steam.

Q: Will Xbox One allow players to trade in, purchase and play pre-owned games?

 

A: We are designing Xbox One to enable customers to trade in and resell games. We’ll have more details to share later.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sufficator:

 

Det er godt mulig at en gjeng sinnatagger her inne ikke representerer det store mangfoldet, men når aksjene til Sony går opp, mens Microsoft sine går ned slik det har gjort nå, så må det jo være noe i det som sies her inne?

 

Selv investorene merker at mangfoldet reagerer og det vises i aksjene.

 

Det skal sies at jeg absolutt ikke har noe imot det som nå gjøres for å forhindre bruktsalg men heller applauderer for det. Det er den 24h sjekken jeg reagerer på.

 

Er det slik at konsollen slutter å fungere helt når den merker at den har vært borte fra nettet i over 24 timer så er jo det absurd. Det er jo mange som tar med seg konsollen til hytta for barna's skyld for eksempel kun pga de da har muligheten til å spille av barnefilmer på hytte-TV'en. Hvorfor skal ikke det være mulig kun pga konsollen ikke har internett tilgang?

apple sin aksje går alltid kraftig ned etter en pressekonferanse

 

Sony sin gikk ned 3 prosent etter deres event

 

DEt er sånn markedet reagerer. Vær så snill og ikke bli aksjespekulant

Lenke til kommentar

Frå @XboxSupport sin twitter feed.

 

 

We can confirm that the article stating Xbox One will charge fees to play used games is NOT correct. ^PJ

 

Ang artiklar på nett ang denne bruktspel avgifta:

It is not true, we are absolutely certain of that. We are working to have those articles removed. ^PJ

 

 

Kjelde: https://twitter.com/...924786410278912

https://twitter.com/...927403630817280

 

Also...

https://twitter.com/PaulMitchell80/status/336948602897317888

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Offline dilemmaet betyr ikke så mye - men vi har flere Xbox her i huset - og å måtte kjøpe flere utgaver av samme spill blir en skikkelig nedtur. Får vente litt til "riktig" info kommer. Men dette er en begrensning som gjør kjøp av Xbox One uaktuelt. Får håpe de får på plass en funksjon som gjør det mulig å kunne spille Xbox 360 spill - som jeg har over 100 titler av. Har spilt mange original Xbox spill på 360.

 

Men får vente en stund og se hva resultatet blir når de kommer i salg. Microsoft er vel så pengegriske at de nok endrer ting bare publikumspresset blir stort nok.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Deg om det, men da foreslår jeg at du heller kjøper deg PS4 og drar på hytta og gamer.

Meg om det? Trur ganske mange andre er i den situasjonen. Hva med familiene som tar med ungenes konsoll slik at de kan se på DVD/Blue-ray filmer o.l på hytta hvis regnet eventuelt skulle melde seg på?

Hva med folk i militæret?

 

MS skyter seg selv kun i foten og kaster kundene sine i retning Sony hvis dette faktisk er tilfellet.

Vell vell, "dem om det".

Lenke til kommentar

De skjønte vel at de måtte gjøre noe nå som liv og død alle sammen plutselig skulle begynne å game på hytta.

 

Dagens beste kommentar i denne tråden.

 

Det må være forferdelig dårlig business for spesielt Gamestop dette her hvis man faktisk må betale for brukte spill. Gamestop-sjefen var jo en av de få utenfor Microsoft som hadde sett konsollen før avsløringen, og det henger ikke helt riktig at han da roset den etter å ha sett den (hvis han ikke skrev under en må rose konsollen i ettertid-kontrakt).

Lenke til kommentar

Det er uansett en konsoll som er avhengig av cloud-funksjoner, aktivering hver 24 time, og aktivering av spill. Det vil si at konsollen og alle spillene dere kjøper (alt av penger dere bruker på systemet) vil bli bortkastet den dagen Microsoft bestemmer seg for å ikke støtte systemet mer. Det skjer sikkert rett etter denne generasjonen er over. Jeg vet at alle spillene jeg har betalt for på min Xbox 360 og tidligere systemer blir å vare evig. Men denne, nei.

Lenke til kommentar

Meg om det? Trur ganske mange andre er i den situasjonen. Hva med familiene som tar med ungenes konsoll slik at de kan se på DVD/Blue-ray filmer o.l på hytta hvis regnet eventuelt skulle melde seg på?

Hva med folk i militæret?

 

MS skyter seg selv kun i foten og kaster kundene sine i retning Sony hvis dette faktisk er tilfellet.

Vell vell, "dem om det".

 

Men har Microsoft gått ut offisielt og sagt det som påstås? Nå ser det jo ut som den bruktspill sperren bare var tull.

Lenke til kommentar

For eit kaos. Hadde håpt ting hadde blitt litt klarare i løpet av natta. Eg finn det litt fascinerande at mykje av aggresjonen er retta mot ting som i praksis vil ha svært lite, eller ingenting, å seie for dei aller aller fleste, men no er jo ikkje vi "dei aller fleste" her inne.

 

Både MS, Sony og Nintendo har mykje å bevise på/rundt E3.

 

Det er uansett en konsoll som er avhengig av cloud-funksjoner, aktivering hver 24 time, og aktivering av spill. Det vil si at konsollen og alle spillene dere kjøper (alt av penger dere bruker på systemet) vil bli bortkastet den dagen Microsoft bestemmer seg for å ikke støtte systemet mer. Det skjer sikkert rett etter denne generasjonen er over. Jeg vet at alle spillene jeg har betalt for på min Xbox 360 og tidligere systemer blir å vare evig. Men denne, nei.

 

Om eg kjøper X1 reknar eg med at vil ha mykje moro med den i løpet av dei 10-ish åra den varer, så vil ikkje akkurat påstå at det er bortkasta. Eg ser poenget ditt, for all del, og det er synd, men når eg ser kor lite eg brukar mine gamle konsollar i dag er ikkje dette eit reelt argument for min del. Trur ikkje du nokon klarer å hacke seg gjennom dette uansett?

Lenke til kommentar

Men har Microsoft gått ut offisielt og sagt det som påstås? Nå ser det jo ut som den bruktspill sperren bare var tull.

 

Tull? De har forklart veldig spesifikt hvordan de sperrer spillet.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-22-phil-harrison-tries-again-to-clarify-game-ownership-second-hand-sales-and-always-online-in-xbox-one

 

Ja, du kan spille spillet på andre konsoller, men da må du logge inn med din profil. Vil du låne bort til en kompis uten å gi han profilen din, så nei, da må han betale full pris for spillet.

 

For eit kaos. Hadde håpt ting hadde blitt litt klarare i løpet av natta. Eg finn det litt fascinerande at mykje av aggresjonen er retta mot ting som i praksis vil ha svært lite, eller ingenting, å seie for dei aller aller fleste, men no er jo ikkje vi "dei aller fleste" her inne.

 

Både MS, Sony og Nintendo har mykje å bevise på/rundt E3.

 

 

 

Om eg kjøper X1 reknar eg med at vil ha mykje moro med den i løpet av dei 10-ish åra den varer, så vil ikkje akkurat påstå at det er bortkasta. Eg ser poenget ditt, for all del, og det er synd, men når eg ser kor lite eg brukar mine gamle konsollar i dag er ikkje dette eit reelt argument for min del. Trur ikkje du nokon klarer å hacke seg gjennom dette uansett?

 

Jepp, men jeg har brukt mellom 20000-25000 på Xbox 360. Jeg bruker ikke samme beløpet på en konsoll jeg anser som en leietjeneste.

Lenke til kommentar

Tull? De har forklart veldig spesifikt hvordan de sperrer spillet.

 

http://www.eurogamer...ine-in-xbox-one

 

Ja, du kan spille spillet på andre konsoller, men da må du logge inn med din profil. Vil du låne bort til en kompis uten å gi han profilen din, så nei, da må han betale full pris for spillet.

 

 

Det virker som de mener det er feil. Full forvirring, alt er selvfølgelig Xbox sin feil når de ikke klarer å gi informasjon som folk er ute etter.

Lenke til kommentar

Er det noen som har kilder fra Microsoft ang. 24 timers regelen? Slik jeg har forstått det kreves det kun internetttilgang når du installerer spillet for første gang. If thats the case, I see no problem what so ever.

 

Med tanke på bruktspill hysteriet: det vil komme demoer som kan lastes ned gratis - og dermed vil brukerne fort avgjøre om det er noe de ønsker å bruke penger på. Er helt klart at Microsoft og spillprodusentene ønsker penger til lønninger og videre utvikling.

Endret av dees
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...