Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Flere fra Microsoft har bekreftet at dersom du skal spille et brukt spill som ikke er knyttet opp mot din profil, så er du nødt å kjøpe det.

 

Er konsollen frakoblet nettet kreves en aktivering minst hver 24 time.

 

Jeg ser virkelig ikke poenget med å skaffe meg en konsoll som er mer restriktiv enn en PC. I tillegg er det langt billigere å kjøpe PC-spill, spesielt gjennom Steam.

 

For min del handler det om at en konsoll i utgangspunktet er 100% "vedlikeholdsfri". Jeg kjøpte min Xbox 360 for 4-5 år siden, for 1000 kr (!) på Expert. Fungerer fortsatt perfekt, og har stadig mye glede av den. Jeg kjøper et spill, putter det i konsollen, og spiller. Trenger ikke bekymre meg for lagg, eller dårlige spesifikasjoner.

 

Disse tingene med bruktspillsperrer og "nesten-always-online", har ingenting å si for mitt bruk, og vil ikke tro det har det for så mange andre heller. Her er det Prinsipp-Tore som er ute på tur. Husk at en gjeng hardcore-gamere på et nettforum gjerne ikke representerer flertallet av kundegruppen.

 

Jeg vil ha den konsollen som gir best spilleopplevelse, og har de beste eksklusivene. Vil absolutt ikke si at Xbox One har gitt noe dårlig inntrykk, men heller få inntrykk. Alt dill-dall som kommer i tillegg er ikke så viktig for min del, men negativt er det da ikke.

 

Litt overrasket over at så mange har gitt sin (klare) dom, etter tross alt å ha sett så lite. Jeg venter i det minste til etter E3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sufficator:

 

Det er godt mulig at en gjeng sinnatagger her inne ikke representerer det store mangfoldet, men når aksjene til Sony går opp, mens Microsoft sine går ned slik det har gjort nå, så må det jo være noe i det som sies her inne?

 

Selv investorene merker at mangfoldet reagerer og det vises i aksjene.

 

Det skal sies at jeg absolutt ikke har noe imot det som nå gjøres for å forhindre bruktsalg men heller applauderer for det. Det er den 24h sjekken jeg reagerer på.

 

Er det slik at konsollen slutter å fungere helt når den merker at den har vært borte fra nettet i over 24 timer så er jo det absurd. Det er jo mange som tar med seg konsollen til hytta for barna's skyld for eksempel kun pga de da har muligheten til å spille av barnefilmer på hytte-TV'en. Hvorfor skal ikke det være mulig kun pga konsollen ikke har internett tilgang?

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Aksjer kan jeg ikke mye om, men det skal ikke nødvendigvis mer enn rykter til for å påvirke det markedet. Men selvfølgelig er det ingen tvil om at mange har blitt skuffet etter presentasjonen, men igjen tror jeg det i stor grad skyldes feil/lite innhold. Ikke nødvendigvis at det som ble presentert i seg selv var så dårlig.

 

Angående den 24timers-regelen, så har jeg ikke sett noen link eller kilde til dette. Uansett tar jeg det med en klype salt, til vi får en offisiell uttalelse. Det høres litt vilkårlig ut.

Endret av Sufficator
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Microsoft åpne for muligheten for at dårlige rykter skal svirre rundt som da i tillegg stuper aksjene deres?

Når noen kommer med vage svar til kritiske spørsmål, så er som regel svaret negativt fremfor positivt.

 

EDIT: Mulig at MS også viste at det de hadde i ermet ikke var så ekstremt bra alikavell.

http://imgur.com/UKlnAq5

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Det er helt vanlig at aksjer går litt opp og ned på den måten. Når du ser på grafene som blir vist her ser du at de er justert/"blåst opp". Du ser ikke nullpunktet på y-aksen, dvs det ser mye mer dramatisk ut enn det egentlig er. Det er ikke store fall og kommer til å stabilisere seg når den store snakkis-stormen har lagt seg.

 

Skulle jeg valgt konsoll på bakgrunn av første presentasjon ville jeg nok valgt ingen av de. Det er godt å vite at en sånn presentasjon egentlig sier lite. Jeg kjøper en konsoll på bakgrunn av spill og det får vi se mer av på E3. Før den tid er det umulig å si noe om jeg er skuffet eller ikke. Og det med online-styret? Personlig har det ingen innvirkning på meg. Kjøper alltid spill nye, spiller de kun på min egen konsoll.

Lenke til kommentar

Mitt eneste problem med alt jeg har hørt om konsollen så langt er snakket om 24 timer for internet Connection ...

 

Er den på 10 dager eller noe i stedet, så er alt fint i min verden (da vi har dekket opp en ukes tur på hytta).

 

Men ellers så ... tja ...

 

Hjemme har jeg trådløst, og det har alle jeg kjenner. Jeg vet det ikke er representativt for alle i verden, og i hvert fall ikke i Zimbabwe, men det bryr jeg meg fint lite om. For min del er det helt greit med unntak av hyttescenarioet. Og selv der skal man vel kunne ordne noe hvis man må.

 

Jeg liker voice activated og at den styres av håndbevegelser, samt kobling til enkel Windows funksjonalitet og skype. Jeg kan faktisk se for meg at mor og far som aldri vil game kjøper denne som home Entertainment system fordi den dekker deres behov.

 

Til slutt kommer det an på spillene, og derfor så kjøper jeg den på lanseringsdato og samme med PS4. Skuffer de jeg kan jeg alltids selge de, og hvis ikke har jeg dem i 4-5 år og har masse glede av dem - og da er prisen pr måned svært lav.

 

Bruktspill bryr jeg meg lite om ... de kan gjøre hva de vil for min del egentlig. Til PC kjøper jeg alt nedlastbart, så hvis det er likt på Xbox one og ps4 er det greit for min del.

Lenke til kommentar

Pleier dere å ha spillkonsollen offline?

 

Nei, men det er ikke poenget. Poenget er at vi skal kunne ha den offline uten å bli holdt tilbake. Nå er vi avhengig av at både Microsoft og nettleverandøren er oppe og går til enhver tid. Dessuten blir konsollen verdiløs den dagen de ikke støtter den mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...