SIR WOLFIE 87 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Ludostore.no har også spill inne på lager. Sjekka litt rundt der inne, står faktisk at de har Thief på lager, noe som ikke er mulig siden det ikke har release før neste år. Stoler ikke helt på de, hvertfall ikke før de sier at de faktisk HAR spillene inne. Ikke en eneste norsk butikk som har et XB1 spill enda. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kald oppstart av XBO. Jeg kommer til å ha et skeivt nerdete smil hver gang jeg gjør dette i fremtiden... http://instagram.com/p/gq0f97RYTR 1 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Kald oppstart av XBO. Jeg kommer til å ha et skeivt nerdete smil hver gang jeg gjør dette i fremtiden... http://instagram.com/p/gq0f97RYTR Blir spennende, Dashbordet virker også veldig rent og ryddig uti fra videoer så langt! Ser virkelig frem til å ha konsollen i hus. Bare å krysse fingrene at vi ikke får uventede problemer. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 jeg linka til en gammel tråd, men vet att slike betalingsmåter har blitt utstøtt av både psn, xbl, amazon og div andre steder siden de har opphavsrettigheter å vi her i europa ikke skal få tilgang til amerikansk innhold, vet ikke om dette har noe med priser å gjøre elle hva som rettferdigjør den opphavsrettigheten de bruker, men vet samme gjelder for amerikanere som vil kjøpe noe her i europa digitalt.... http://www.play-asia.com/xbox-live-value-card-usd-50-paOS-13-49-en-70-43df.html Dette er enkleste måten å refille xbox kreditt på uten å bruke for mye midler på å finne en billigere løsning... Men krever att man lager en USA konto og koster noen kroner ekstra pr påfyllingskort men for min del er dette letteste løsning! (norske påfyllingskort virker kun i norge) Spill koster rundt 60$ i usa til de fleste konsoller så regner ikke med att xbl er noe annerledes så det blir en 100lapp eller mer billigere pr spill, å det sparer man mye på i lengda Regionen på konsollen bestemmer hvem markedsplass du kobler opp mot, det er ingen region på din xbox live profil lengre på xbo. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Region på konsoll? Så, om jeg setter regionen til UK, feks, som jeg nok gjør uansett for å slippe norsk språk i spill som vil påtvinge meg det, så kan jeg kjøpe spill digitalt til UK-pris? Eller misforstår jeg noe nå? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Region på konsoll? Så, om jeg setter regionen til UK, feks, som jeg nok gjør uansett for å slippe norsk språk i spill som vil påtvinge meg det, så kan jeg kjøpe spill digitalt til UK-pris? Eller misforstår jeg noe nå? Har ikke linken her nå men det var hva det stod i en microsoft faq, markedsplassen til det landet konsollen er stilt inn til vises uavhengig av hvem xbox live bruker som er innlogget. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=76585023&postcount=19 Endret 14. november 2013 av Civilix Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Hvem markedsplass? Jeg setter en grisefemmer på at tilgangen avgjøres av IP, sånn som det er med så godt som alle andre slike tjenester. Det har litt med lisensering å gjøre, og litt med lokale bestemmelser (land som f.eks. Tyskland og Australia har strengere regler enn de fleste andre). Sikkert ikke så vrient å omgå om du tuller litt med ruteren, dog. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) det er ikke noe problem å endre IP, problemet er at profilen din på xbox live og visakortet ditt er norskt. så jeg har en svar box å se på til 2014 en gang... great! Noen forslag til hva som kan gjøres? VPN med amerikansk IP migrere kontoen til amerika kjøpe digitale gift cards? (noen som vet hvor? amazon nekter å la meg kjøpe) Endret 14. november 2013 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 det er ikke noe problem å endre IP, problemet er at profilen din på xbox live og visakortet ditt er norskt. så jeg har en svar box å se på til 2014 en gang... great! Noen forslag til hva som kan gjøres? VPN med amerikansk IP migrere kontoen til amerika kjøpe digitale gift cards? (noen som vet hvor? amazon nekter å la meg kjøpe) Les tråden da mann, konto er ikke relevant. Som man kunne se fra den videoen Larzen hadde i post #7520 rundt 1 min inn i videoen ser du at man setter hvem markedsplass som brukes, dette er uavhengig av språk, og microsoft har bekreftet at dette kan endres når som helst. Så har du linken jeg postet over til neogaf, hvor microsoft Albert Penello selv sier at vi kan bruke prepaid kort. Å få tak i et prepaid kort registrert i et annet land er så enkelt at selv et barn kan gjøre det, også forklart flere ganger her i tråden. *sigh* hvorfor kan ikke bare folk lese føre de kommenterer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) jeg er ingen rettskrivningsdust, men please hvem?! får nåja... hvem kan bare brukes når du snakker om en person. er ikke så gira på å lese 383 sider... jeg kan ikke finne et sted som lar meg kjøpe digitale prepaid... i den video du nevner er det ingenting om at du kan velge, tviler på at du kan velge hvilken markedplace uavhengig av IP. vil bare ha klarhet i det her noe du ikke gir Endret 14. november 2013 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) jeg er ingen rettskrivningsdust, men please hvem?! får nåja... hvem kan bare brukes når du snakker om en person. er ikke så gira på å lese 383 sider... jeg kan ikke finne et sted som lar meg kjøpe digitale prepaid... i den video du nevner er det ingenting om at du kan velge, tviler på at du kan velge hvilken markedplace uavhengig av IP. vil bare ha klarhet i det her noe du ikke gir Håper du kødder nå.. Ser forresten ut som det er Sony sin tur for barndomssykdommer denne gangen http://www.ign.com/articles/2013/11/14/broken-playstation-4-systems Endret 14. november 2013 av Deivid_1337 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 kødder om hva? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 kødder om hva? Ler deg og les skikkelig! Profilen/Gamertagen din kan ha hvilket som helst land. Det spiller ingen rolle! Det som spiller en rolle er hvilket land du har satt XBoxen til! Altså UK = UK Marketplace Tyskland = Tysk Marketplace. Altså det eneste er at du må ha et betalingsalternativet som fungerer i det landet du har satt XBox'en til! Altså si du velger UK, som vil være mest sannsynlig da du ønsker Engelsk språk. Da må du enten bruke engelsk visa, prepaid visa eller MS giftcards! Dette er bekreftet av folk fra MS Xbox! Skjønner du det? Eller må jeg komme innom med teskje? : )) 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 ja jeg skjønner det, men det er jo ikke relevant, for slik jeg leste det så må man også ha en IP i det landet. derav ikke ha en amerikansk markedplace i norge uten en form for VPN IP. og hvor få tak i digitale gift cards? Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 ja jeg skjønner det, men det er jo ikke relevant, for slik jeg leste det så må man også ha en IP i det landet. derav ikke ha en amerikansk markedplace i norge uten en form for VPN IP. og hvor få tak i digitale gift cards? IP har ingenting og si. Giftcards har blitt linket til tidligere her 1 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) jeg er ingen rettskrivningsdust, men please hvem?! får nåja... hvem kan bare brukes når du snakker om en person. Haha, så på farmen her om dagen hvor en av deltagerene sa hvem stein (skulle flytte en stein, ikke snakke til Stein ). Jeg må uansett ha dette inn med teskje. Så vidt jeg forstod det så måtte man gå inn på microsoft sine sider og endre til en Engelsk adresse der, samt bruke ett UK gave kort. Stemmer ikke dette? Endret 14. november 2013 av MacBain Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Når du setter opp XB1 for første gang (dette kan også endres på når som helst senere) får du et valg om hvilket console locale du vil ha. Altså hvilket land du vil ha Marketplace satt til. Her velger du selvfølgelig UK. Problemet blir når du skal kjøpe ting gjennom Marketplace (Du trenger faktureringsaddresse i UK i dette tilfellet, HVIS du bruker et Visa-kort). Så vidt jeg vet kan du bruke Pre Paid Gift-cards, med mindre de gjør noen endringer på disse. Altså burde det ikke være noe problem å bruke https://www.gamepointsnow.com/codes/%A335.70-Xbox-Gift-Card-%28Xbox-One-%26-360%29 for eksempel. Ellers skal både Gamezone og Komplett visstnok ta inn XB1 spill kort tid etter release i England, så om et par uker er det nok uansett mulig å kjøpe fra de. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 TIl info: Spaceworld kommer ikke til å selge Xbox One spill før konsollen kommer til norge, altså en gang i 2014. Lenke til kommentar
TOREGILe Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Noen som vet hvilke spill vi får vi som forhåndsbestilte i Norge og planlegger å vente til norsk release? Var vel snakk om et eller to spill som plaster på såret. Jeg tenker å ha hvertfall Dead Rising 3 under juletreet, men liten vits hvis det blir et av spillene vi får. Skulle hvertfall være AAA og ikke Kinect såvidt jeg husker. Har det kommet noe mer info? Og tror dere vi får mer info om norsk release når konsollen kommer ut? Klarer jo å vente, men jo før, jo bedre selvsagt! Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Når du setter opp XB1 for første gang (dette kan også endres på når som helst senere) får du et valg om hvilket console locale du vil ha. Altså hvilket land du vil ha Marketplace satt til. Her velger du selvfølgelig UK. Problemet blir når du skal kjøpe ting gjennom Marketplace (Du trenger faktureringsaddresse i UK i dette tilfellet, HVIS du bruker et Visa-kort). Så vidt jeg vet kan du bruke Pre Paid Gift-cards, med mindre de gjør noen endringer på disse. Altså burde det ikke være noe problem å bruke https://www.gamepointsnow.com/codes/%A335.70-Xbox-Gift-Card-%28Xbox-One-%26-360%29 for eksempel. Ellers skal både Gamezone og Komplett visstnok ta inn XB1 spill kort tid etter release i England, så om et par uker er det nok uansett mulig å kjøpe fra de. kan man bytte location tilbake igjen på et senere tidspunkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå