Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

um, det er jo paypal på xbox nå så da kan man bruke det uansett land man har visa

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem? Ingen som jeg vet om hvertfall. Da må de jo isåfall importere.

Ja, de importerer. Coolshop.com, Komplett.no, og Gamezone.no er bekreftet

Gamezone: Ja, det kommer vi til å gjøre. Skal være snakk om alle titler etter hvert som de blir lansert i England (altså alle lanseringstitler), men vi kan ikke bekrefte at vi kan levere eventuelle spesialutgaver før offisiell release i Norge.

Coolshop: Vi levere indtil videre til release. Dog kan jeg ikke garantere det, da der kan ske fejl/ændringer i leverancen icon_e_smile.gif Vi er i konstant kontakt med producenterne i øjeblikket, for at finde ud af hvornår de vil udgive spillene. EA har været ud og sige at de ikke ville udgive til vores release, hvorefter de ombestemte sig, og de har nu ombestemt sig igen. Derfor får vi ikke Battlefield til Xbox One til vores release. Vi opdaterer stadig datoerne løbende, da det åbenbart er svært at tage en beslutning om, hvorvidt de vil udgive i november eller ej. Beklager at jeg ikke kan give dig et bedre svar end dette icon_e_smile.gif

Komplett: Spillene kommer uavhengig av konsollen inn til oss, så disse vil gå som vanlig, og med mindre noe ekstraordinært skjer så er disse ute til lansering! Om de er del av en ordre med en vare vi ikke har derimot, så venter de jo her hos oss til de blir sendt ut samlet.

- Spaceworld: Fikk tilbakemelding fra spill avdelingen at de regnet med å selge noen før selve konsollen kommer i 2014.

Endret av Deivid_1337
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Awesome, da har jeg backup hvis det går skeis å kjøpe digitalt. Men det gjør det nok ikke.

Måtte forresten ringe inn og avbestille/legge inn ny ordre pga utgått Visa, så om noen andre har bestilt med et Visa som nå er utgått må dere ringe de og få de til å legge inn ny ordre med rett kortnummer (Du får fremdeles Xbox One Day One til release).

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at vi ikke kan bruke norsk visa før release i Norge er at prisene på spill i Amerika/England kan være langt lavere enn her til lands, spesielt digitale spill.

Er veldig spent på om hvilke sperringer de har laget, ettersom norske leverandører kommer til å tape en del hvis en kan spare 20-30% ved å kjøpe spill fra USA f.eks.

Lenke til kommentar

um, det er jo paypal på xbox nå så da kan man bruke det uansett land man har visa

Husk paypal kontoen din somregel er linka til visakortet så har man norsk kort så blir og kontoen norsk automatisk, og vil dermed ikke virke i andre land på digitale kjøp og div andre tjenester som dette, er ikke så lett å bypasse den sikkerheten siden de sjekker om adressa stemmer med visa/mastercard osv... men det fins veier for å bypasse dette ved å kjøpe digitale påfyllingskort men koster noe ekstra i de butikkene som tillater dette...

Psn fikk og paypal betaling nå, og testa om min amerikanske psn konto godtok betaling derfra men neida..... :confused:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

VIsa prepaid kort er vandligvis %5 av hva du overfører til kortet, alle butikkene som tillater visa vil støtte disse kortene og det er ikke noen ekstra omkostninger rundt kjøp.

Så det er langt enklere og billigere for de som vil kjøpe fra utlandet, men igjen som jeg skrev er dette ett mindretall.

Nordmenn flest vil kjøpe i norske butikker som tidligere.

Lenke til kommentar

VIsa prepaid kort er vandligvis %5 av hva du overfører til kortet, alle butikkene som tillater visa vil støtte disse kortene og det er ikke noen ekstra omkostninger rundt kjøp.

Så det er langt enklere og billigere for de som vil kjøpe fra utlandet, men igjen som jeg skrev er dette ett mindretall.

Nordmenn flest vil kjøpe i norske butikker som tidligere.

Tror desverre ikke dette funker:

http://forums.xbox.com/xbox_forums/general_discussion/f/341/p/55588/3911336.aspx

Amazon.com godtar heller ikke slik type betaling

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Tror desverre ikke dette funker:

http://forums.xbox.com/xbox_forums/general_discussion/f/341/p/55588/3911336.aspx

Amazon.com godtar heller ikke slik type betaling

Feil link?

På den linken er det en haug med vandlige brukere, noen raporterer at det går fint, andre rapporterer problemer.

Vi må også huske at dette er bare for kjøp på markedsplassen, og ikke selve xbox live kontoen, jeg regner med at de fleste som kjøper xbo før norsk utgivelse allerede har en live gold konto som ikke går ut før norsk release.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Feil link?

På den linken er det en haug med vandlige brukere, noen raporterer at det går fint, andre rapporterer problemer.

Vi må også huske at dette er bare for kjøp på markedsplassen, og ikke selve xbox live kontoen, jeg regner med at de fleste som kjøper xbo før norsk utgivelse allerede har en live gold konto som ikke går ut før norsk release.

jeg linka til en gammel tråd, men vet att slike betalingsmåter har blitt utstøtt av både psn, xbl, amazon og div andre steder siden de har opphavsrettigheter å vi her i europa ikke skal få tilgang til amerikansk innhold, vet ikke om dette har noe med priser å gjøre elle hva som rettferdigjør den opphavsrettigheten de bruker, men vet samme gjelder for amerikanere som vil kjøpe noe her i europa digitalt....

http://www.play-asia.com/xbox-live-value-card-usd-50-paOS-13-49-en-70-43df.html

Dette er enkleste måten å refille xbox kreditt på uten å bruke for mye midler på å finne en billigere løsning... Men krever att man lager en USA konto og koster noen kroner ekstra pr påfyllingskort men for min del er dette letteste løsning! (norske påfyllingskort virker kun i norge)

Spill koster rundt 60$ i usa til de fleste konsoller så regner ikke med att xbl er noe annerledes så det blir en 100lapp eller mer billigere pr spill, å det sparer man mye på i lengda

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

jeg linka til en gammel tråd, men vet att slike betalingsmåter har blitt utstøtt av både psn, xbl, amazon og div andre steder siden de har opphavsrettigheter å vi her i europa ikke skal få tilgang til amerikansk innhold, vet ikke om dette har noe med priser å gjøre elle hva som rettferdigjør den opphavsrettigheten de bruker, men vet samme gjelder for amerikanere som vil kjøpe noe her i europa digitalt....

http://www.play-asia.com/xbox-live-value-card-usd-50-paOS-13-49-en-70-43df.html

Dette er enkleste måten å refille xbox kreditt på uten å bruke for mye midler på å finne en billigere løsning... Men krever att man lager en USA konto og koster noen kroner ekstra men for min del er dette letteste løsning!

Spill koster rundt 60$ i usa til de fleste konsoller så regner ikke med att xbl er noe annerledes så det blir en 100lapp eller mer billigere pr spill, å det sparer man mye på i lengda

Man må ikke kjøpe fra USA. Britiske Marketplace funker vel så det :)

Lenke til kommentar

Man må ikke kjøpe fra USA. Britiske Marketplace funker vel så det :)

Regner med man trenger påfyllingskort med euro evt gbp for å handle der ;) evt att norske kredittkort virker der, har aldri prøvt siden spilla koster så å si det samme der

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Kan kjøpe gift cards her: https://www.gamepointsnow.com/xbox-live

De har en facebook side og https://www.facebook.com/GamePointsNowLtd

Går jo an å spørre der om det går an for norske gamertags å bruke disse neste uke på XB1.

de tar 125kr ekstra for ett 50$ psn kort der som du linka: https://www.gamepointsnow.com/codes/USA-PSN-%2450-Prepaid-Card

da er det billigere her som de tar bare 24kr ekstra: http://www.play-asia.com/paOS-00-71-1yz-49-en.html

tror jeg holder meg til den sida jeg alltid har brukt

men så ut som xbl korta var ganske billige

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...