Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Planer om å ta meg deg Xbox One på hytta uten nettilgang?

 

Da virker den i 24 timer.

 

http://kotaku.com/xb...lay-o-509164109

Haha, å herregud. Spesielt siden så mange nettsteder har skrevet om at det ikke er Always on, og så kommer denne meldingen om at det egentlig er en del sannhet i det... Folk kommer jo til å gå i spinn.

Haha, jaja lukter internett og DRM helvette laaaaang vei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nettopp. Kan bli spennende å se. :D

 

At det er en 'kraftig' spillmaskin er jo også fordelmessig da den også vil ha krefter til å gjøre ganske mye med teknologien også. :)

 

 

Dobbel negativ = positiv? :p

Installere halve spillet hørtes ut som en veldig veldig dårlig ide. :p

BD-spilleren er da like mye for spill, fordi spill nå kan være av langt større størrelse. Ettersom de ikke kunne basere seg kun på nett, så trengte de et fysisk media, og DVD ville holdt Xbox One kraftig tilbake i så dann. At det installeres på HDD betyr jo også at lastetider osv. går ned da BD ikke er spesielt raskt til slikt.

Bd lese hastighet er en del raskere nå enn ps3 tidene

 

Hele spillet blir installert på hdd. Da du ikke trenger å ha platen inni for å spille det

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke spille i 24 timer. Om du tar med deg konsollen et sted uten nettilgang og slår den på etter 25 timer, synd, den vil ikke fungere.

 

Såpass ja, det virket jo helt merkelig. Da råder jeg folk som skal på hytta, ta heller med deg en av de andre konsollene eller de eldre opp der, nytter vist ikke med Xbox "One"

Lenke til kommentar

 

Haha, å herregud. Spesielt siden så mange nettsteder har skrevet om at det ikke er Always on, og så kommer denne meldingen om at det egentlig er en del sannhet i det... Folk kommer jo til å gå i spinn.

Haha, jaja lukter internett og DRM helvette laaaaang vei.

Visste jeg ville ha rett. Sa at det var en bismak noen sider tilabke det med online.

 

og hadde rett. Nå er det ikke så stress å tether konsollen til tlf en gang hver 24 time pp hytta heller da

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bd lese hastighet er en del raskere nå enn ps3 tidene

 

Hele spillet blir installert på hdd. Da du ikke trenger å ha platen inni for å spille det

Fulgte ikke så godt med på hvordan det fungerte i PS3 tider, da jeg mest går ut fra BD-spiller i PC og spesifikasjonene til BD. Men om de øker hastigheten til nyere dato så er dette selvsagt positivt for når du skal installere spillet. HDD vil jo uansett være et massivt hopp opp i hastighet. I hvert fall i teorien. :)

Lenke til kommentar

Visste jeg ville ha rett. Sa at det var en bismak noen sider tilabke det med online.

 

og hadde rett. Nå er det ikke så stress å tether konsollen til tlf en gang hver 24 time pp hytta heller da

Hehe, ja jeg trodde også det kunne være noe sannhet i dette for et par uker tilbake, og at MS er et selskap som kan finne på noe slikt. Men da var det visst noen som mente at vi som mente det var uten hjerne og mye annet fært. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Fulgte ikke så godt med på hvordan det fungerte i PS3 tider, da jeg mest går ut fra BD-spiller i PC og spesifikasjonene til BD. Men om de øker hastigheten til nyere dato så er dette selvsagt positivt for når du skal installere spillet. HDD vil jo uansett være et massivt hopp opp i hastighet. I hvert fall i teorien. :)

Sant:) er bare litt redd for hvor lange de installasjonene tar. Hater å vente 20-30 min når jeg kjøper et nytt spill.

 

Er jo et krav av at alle skal bli installert

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som leser ut i fra dette med installering og ikke cd-sjekk, at faktisk alle spill skal kunne leveres digitalt?

 

Spillplaten vil bare være for de som har tregere internett og heller vil installere fra fysisk media...

 

Jeg regner med at de ikke trykker bd-platene med en unik kide på dem, så man må sansyndligvis taste inn en unik kode fra medfølgende papirlapp for å "aktivere" spillet.

Lenke til kommentar

Var ikke langt unna da.

 

Nesten det samme. Virker som konsollen blir å ha flere funksjoner som krever regelmessig online.

 

For å være helt ærlig virker det like enkelt, om ikke enklere å bare forhold seg til en PC.

 

Er det bare jeg som leser ut i fra dette med installering og ikke cd-sjekk, at faktisk alle spill skal kunne leveres digitalt?

 

Spillplaten vil bare være for de som har tregere internett og heller vil installere fra fysisk media...

 

Jeg regner med at de ikke trykker bd-platene med en unik kide på dem, så man må sansyndligvis taste inn en unik kode fra medfølgende papirlapp for å "aktivere" spillet.

 

Ja, det vil bare være en reserveløsning for de som ikke foretrekker å laste ned, ellers det samme.

Lenke til kommentar

ikke overdriv heller da. 1 min med tlf og den er pp nett. Så skru av nettet igjen

 

Prøv å få 3G nett på enkelte militær baser og hytter rundt omkring i dette landet. Da må du isåfall klatre opp i det høyeste treet du ser noen hundre meter oppe i skauen med en helvetes lang skjøteledning og Xbox'en på slep.

Lenke til kommentar

Har nå blitt bekreftet på twitter at du ikke dra til en venn å logge deg inn med din xbox live id for å spille et spill vennen din ikke har. Men som du har.

 

Dette vil bare fungere mot originale xboxen der spillet ble installert og signet opp mot din xbox live id. Ikke en annen sin konsoll.

 

Låne spill koster ny pris. Har ikke noe problemer med det egentlig. Etter å betalt avgiften (full pris) har jeg det for alltid så låner det egentlig ikke.

 

Har du et spill som en venn ikke har kan du ikke logge deg på hans xbox og spille det fra din konto.

Lenke til kommentar

Låner jeg et spill av en kompis så må jeg betale en lisens for å kunne spille det...eller logge inn med han sin profil. Kjøper jeg et brukt spill så må jeg betale en lisens for å spille et spill jeg har allerede betalt for...

 

DRM piss...håper virkelig ikke PS4 har dette.

Lenke til kommentar

Låner jeg et spill av en kompis så må jeg betale en lisens for å kunne spille det...eller logge inn med han sin profil. Kjøper jeg et brukt spill så må jeg betale en lisens for å spille et spill jeg har allerede betalt for...

 

DRM piss...håper virkelig ikke PS4 har dette.

 

Hva med å være litt kritisk til informasjonen du får servert? Tydligvis er det veldig mange veldig forskjellige rapporter ute å går...

 

Alt som har blitt bekreftet ser ut til å være i samme retning som 360 og steam.

Lenke til kommentar

Låner jeg et spill av en kompis så må jeg betale en lisens for å kunne spille det...eller logge inn med han sin profil. Kjøper jeg et brukt spill så må jeg betale en lisens for å spille et spill jeg har allerede betalt for...

 

DRM piss...håper virkelig ikke PS4 har dette.

du kan bare bruke han sin konsoll for å spille hans spill. Det vil ikke være signet på din konsoll/hdd.

 

Altså spillet er signed opp mot hans id og den harddisken. Låner du hans id vil det ikke fungere pp din xbox uten at du betaler. Derfor går det bbareå spille det på hans xbox med hans id og alle andre gjeste IDer, PÅ DEN XBOXEN.

 

forstår jo det

 

Da kunne en kamerat som hadde 10 spill lpnt ut iden sin til alle sine venner. Siden du ikke trenger platen i når du spiller. Men det funker ikke

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...