UrgeLoL Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 http://youtu.be/xhe6jV-APwMSer bra ut. Men om de ønsker at os'et skal være så avansert så burde de gi maskinen hw til det. Xbox one er jo først å fremst en spillekonsoll. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Ser bra ut. Men om de ønsker at os'et skal være så avansert så burde de gi maskinen hw til det. Xbox one er jo først å fremst en spillekonsoll. Eg undrast om Microsoft har byrja tenkje breiare. Dei ynskjer å få eit solid fotfeste i stua, og det er kanskje lettare med ei 'alt mogleg' maskin. Og det har tilsynelatande gått ut over 'spel'-delen til maskina. Endret 8. november 2013 av BlastyTrasty Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Hvor vidt tror vi Kinect vil forstå norske kommandoer? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Eg undrast om Microsoft har byrja tenkje breiare. Dei ynskjer å få eit solid fotfeste i stua, og det er kanskje lettare med ei 'alt mogleg' maskin. Og det har tilsynelatande gått ut over 'spel'-delen til maskina. Ja, mulig det er rett vei å gå, men for min del er det totalt feil vei å gå. Deres tv satsing er totalt i motsatt retning av trenden hjemme hos oss, tv er totalt på tur ut slik det eksisterer i dag. Så hmdi inn betyr lite.Men synd for oss gamere. Hvor vidt tror vi Kinect vil forstå norske kommandoer?Det burde den gjøre når det blir lagt til støtte for norsk. Kanskje de rekker det før lansering i norge Endret 8. november 2013 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nei, den vil nok ikke forstå norsk. Norsk stemmegjenkjenning er for vanskelig til at selv Microsoft kan lage det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nei, den vil nok ikke forstå norsk. Norsk stemmegjenkjenning er for vanskelig til at selv Microsoft kan lage det.Har du Noe å backe det opp med eller er det dratt ut av intet? Mener å ha lest om brukere her på forumet som har vært å hjulpet ms spille inn mye rart som tydeligvis skulle brukes til stemmegjennkjenning. 4 Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jepp. Jeg kjenner en som studerte musikkteknologi som fikk en avtale med MS om å spille inn en haug norske fraser. Det er sikkert to år siden faktisk, så de burde begynne å få taket på det nå. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Kinect skjønner norsk når den har release i Norge neste år. Det er jo en av grunnene til at den ble forsinket her til lands. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Sier de ihvertfall. Vi får vente å se hvor bra de får det til Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 I følge han Xbox-duden i standen på Spillexpo ble den utsatt for de ikke klarer å levere nok konsoller. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 I følge han Xbox-duden i standen på Spillexpo ble den utsatt for de ikke klarer å levere nok konsoller. Det er sannheten, men de sier selvfølgelig noe annet i media. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 I følge han Xbox-duden i standen på Spillexpo ble den utsatt for de ikke klarer å levere nok konsoller. Ja det var jo det vi konkluderte med her på forumet også Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Hvordan var standen til Xbox på Spillexpo da? Skal dit i morgen, men tenkte det kunne vært artig med litt intel på forhånd. Endret 8. november 2013 av Gil_Galad90 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) I forhold til til PS4 var den veldig dårlig. 5 maskiner inne i et lukket, bekmørkt, varmt rom. PS4 hadde totalt 30 maskiner, flere steder på messa, helt åpent, alle kunne se alt. 9 spillbare spill. Endret 8. november 2013 av Selvin Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ok, godt å vite. Skal prøve begge konsollene tenkte jeg, så det er jo fint å vite hva slags opplegg man stiller seg i kø for. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Har du Noe å backe det opp med eller er det dratt ut av intet? Mener å ha lest om brukere her på forumet som har vært å hjulpet ms spille inn mye rart som tydeligvis skulle brukes til stemmegjennkjenning. Desverre har microsoft hverken bekreftet eller avkreftet, og jeg tviler ikke på at microsoft har prøvd. Det jeg tviler på er at de har valgt å bruke så mye ressurser som kreves for å få XBO til å forstå norsk. Windows avdelingen til Microsoft har jobbet med dette i over 5 år og har ikke en løsning enda, og det virker rart av xbox avdelingen skulle klare det. Det er en grunn til at regjeringa i 2010 bestemte at det skal lages en språkbank på skattebetalers regning, det er ikke økonomisk forsvarlig å lage software som forstår norsk. Og uten at jeg vet helt status på den norske språkbanken i dag tviler jeg på at 2 år har gitt så veldig mye mer å jobbe med. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Desverre har microsoft hverken bekreftet eller avkreftet, og jeg tviler ikke på at microsoft har prøvd. Det jeg tviler på er at de har valgt å bruke så mye ressurser som kreves for å få XBO til å forstå norsk. Windows avdelingen til Microsoft har jobbet med dette i over 5 år og har ikke en løsning enda, og det virker rart av xbox avdelingen skulle klare det. Det er en grunn til at regjeringa i 2010 bestemte at det skal lages en språkbank på skattebetalers regning, det er ikke økonomisk forsvarlig å lage software som forstår norsk. Og uten at jeg vet helt status på den norske språkbanken i dag tviler jeg på at 2 år har gitt så veldig mye mer å jobbe med. Er vel strengt tatt forskjell på stemmekommandoar i programvare som Autocad og Office og "Xbox på", "Xbox av". Temmeleg rudimentære kommandoar det er snakk om her ... Satt på spissen - men poenget står. Endret 8. november 2013 av BlastyTrasty Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 For dere som skulle være interessert, her er mine tanker fra SpillExpo https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1548109&p=21120372 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Veldig bra altså, dette er funksjoner og muligheter nok mange vil ha i stua fremover. Håper bare det fungerer like bra som dem skal ha det til...men det må det vel gjøre ellers rakner jo hele greia. 1 Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Syns dashboardet ser veldig bra ut på den videoen der! Mye bedre enn jeg hadde ventet, Virker ryddigere enn det på 360 til tross for flere funksjoner. Litt usikker på hvordan stemmekommandoene vil fungere i praksis, men ansiktsgjenkjennelse bl.a syns jeg virket interessant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå