Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

"But what if you want to bring a game disc to a friend's house and play there? You'll have to pay a fee—and not just some sort of activation fee, but the actual price of that game—in order to use a game's code on a friend's account. Think of it like a new game, Harrison says."

 

http://kotaku.com/yo...icros-509140825

 

FUCK OFF!

 

Så med andre ord betaler man ikke et lite tillegg for å "låne" spillet, men man er faktisk nødt til å kjøpe hele spillet til full pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ved senterhøyttaleren er nok et fint sted å ha den. ;)

Kinect-enheten var dog litt større enn forventet, eller hva jeg tror er teknisk nødvendig.

 

Jeg håper at de ikke stenger ute for modding med Kinecten. Hvis den er så mye mer nøyaktig så vil man se at motion-capture systemer kan bli utviklet for den og flere spill kan ta i bruk et slikt system.

Jeg er også interessert i 3D-printing, så da kan man også "scanne" et objekt man har hjemme for å printe ut en kopi for å f.eks fikse noe. Gamle RC modeller f.eks som ikke selges lengre.

Lenke til kommentar

Så med andre ord betaler man ikke et lite tillegg for å "låne" spillet, men man er faktisk nødt til å kjøpe hele spillet til full pris?

 

Si hvis du kjøpte det til 499kr, da må du sikkert betale 499kr for å spille det hos en venn

Men kan være Microsoft har en løsning på hvordan man kan bytte spill som er digitale, men er ikke helt sikker om det kan fungere i praksis. Selve cd "keyen man får (ja Xbox One er en PC, bare annerledes bygd) blir låst til en bruker, men som jeg sa at kansje MS har en løsning på det området.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar
Jeg skjønner jo at du kommer til å forsvare denne konsollen, uansett hva vi sier. De viste hvordan den ble å se ut, og resten var så å si ting de fleste av oss ikke vil høre. Hvem vet, kanskje Playstation 4 blir like restriktiv, men jeg holder ihvertfall øynene mine åpne der, og ikke på Xbox.

 

Jasså? Hvorfor slik fordomsdømming? ;)

 

Jeg forsvarer ikke konsollen i helhet, men jeg diskuterer gjerne argumentene mine/dine. ;)

 

Dog synes jeg det er litt humoristisk at du hinter til at jeg er en form for fanboy, eller at jeg har en grunn til å forsvare en Xbox. Du burde jo selv ha sett mine poster om emnet xbox 360/720, er jo ikke i nærheten av å være en tilhenger av Xbox som helhet. Jeg har hatt en slik sak hjemme hos meg i årevis, men kun fordi den ble "tvunget" på meg.

 

Derimot så klarer jeg som teknologisk interessert å se visse positive sider med den. Og når selv en slik motstander Xbox klarer det, så kan en jo lure på hva som kan være så galt som her beskrives. Prøver å se det litt objektivt, og de har da ikke gjort så mye galt, bortsett fra økonomisk perspektiv, men det var vel kanskje litt forventet. Men her på forumet er det jo full slakt. Hva hadde man virkelig forventet?

Lenke til kommentar

Si hvis du kjøpte det til 499kr, da må du sikkert betale 499kr for å spille det hos en venn

Men kan være Microsoft har en løsning på hvordan man kan bytte spill som er digitale, men er ikke helt sikker om det kan fungere i praksis. Selve cd "keyen man får (ja Xbox One er en PC, bare annerledes bygd) blir låst til en bruker, men som jeg sa at kansje MS har en løsning på det området.

Jeg regner med at man kan logge inn med sin konto hos en venn's konsoll og spille det samme spillet uten å betale avgiften?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at man kan logge inn med sin konto hos en venn's konsoll og spille det samme spillet uten å betale avgiften?

 

Her har du det som ble sagt:

"Once you use it, that game will then be linked to your Xbox Live account. "It sits on your harddrive and you have permission to play that game as long as you’d like,"

 

Harrison said.

Other users on the console will be able to play that game as well, Harrison said. So you don't need to buy multiple games per family. "With the built-in parental controls of the system it is shared amog the users of the device," he said."

 

Om man tar med seg selve disken, må vennen din betale for å få en ny unik kode via Xbox Live som kan brukes på vennes Xbox One.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg håper at de ikke stenger ute for modding med Kinecten. Hvis den er så mye mer nøyaktig så vil man se at motion-capture systemer kan bli utviklet for den og flere spill kan ta i bruk et slikt system.

Jeg er også interessert i 3D-printing, så da kan man også "scanne" et objekt man har hjemme for å printe ut en kopi for å f.eks fikse noe. Gamle RC modeller f.eks som ikke selges lengre.

Ja, fra en instrumenteringsingeniør sitt perspektiv så er dette svært spennende teknologi og kan ha mange muligheter til å forandre en ganske god del av det meste egentlig. Selv om jeg personlig hadde sett stor pris på om noe slikt kom til PC også. (ja for å gjøre mulighetene lettere tilgjengelig)

En 3D-scanner ++ i hvert hjem gir i hvertfall tendenser til noe jeg kan se for meg i fremtiden blir nyttig. :)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at man kan logge inn med sin konto hos en venn's konsoll og spille det samme spillet uten å betale avgiften?

Det kan man jo tilogmed nå, med nedlastede spill og arcade-spill. Det knyttes opp mot kontoen (Slikt som de gjør på Steam og XBox live nå).

 

Så lenge du husker e-mail og passord til Gamertag, så er alt i orden igrunn.

Lenke til kommentar

Ja, fra en instrumenteringsingeniør sitt perspektiv så er dette svært spennende teknologi og kan ha mange muligheter til å forandre en ganske god del av det meste egentlig. Selv om jeg personlig hadde sett stor pris på om noe slikt kom til PC også. (ja for å gjøre mulighetene lettere tilgjengelig)

En 3D-scanner ++ i hvert hjem gir i hvertfall tendenser til noe jeg kan se for meg i fremtiden blir nyttig. :)

 

3D-scannere vil jo bare bli billigere og billigere, så en skal ikke se bort ifra at det skjer. Så hvis Kinecten kan integreres med denne teknologien så ville jeg ihvertfall ha jublet.

 

Det er jo slike ting de burde ha fokusert på. Fremtiden. Særlig nå siden de prøver å være et "alt-i-et" maskin, og ikke kun noe som skal fokuseres til spilleren.

 

Hva med Zbrush/Mudbox/Sculptris støtte? "Skulpte" med hendene? Det å integrere Kinecten direkte til spillutvikling i tillegg.

Lenke til kommentar

Eneste som kan være problematisk er selve plassen man har på HDD. Si hvis et spill tar 30GB, noe noen spill gjør, kan 500GB holde til nettopp spilling? Jeg sliter med plassen med 2TB HDD pluss 1TB USB HDD på PCen min.

 

Blir selve spillet bare halve innstallert og resten blir lest av via BD-disk eller blir faktisk hele spillet innstallert på din HDD? Om alt blir innstallert, da er ikke Blu-Ray spilleren til Xbox One ikke for spilling :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

3D-scannere vil jo bare bli billigere og billigere, så en skal ikke se bort ifra at det skjer. Så hvis Kinecten kan integreres med denne teknologien så ville jeg ihvertfall ha jublet.

 

Det er jo slike ting de burde ha fokusert på. Fremtiden. Særlig nå siden de prøver å være et "alt-i-et" maskin, og ikke kun noe som skal fokuseres til spilleren.

 

Hva med Zbrush/Mudbox/Sculptris støtte? "Skulpte" med hendene? Det å integrere Kinecten direkte til spillutvikling i tillegg.

Nettopp. Kan bli spennende å se. :D

 

At det er en 'kraftig' spillmaskin er jo også fordelmessig da den også vil ha krefter til å gjøre ganske mye med teknologien også. :)

 

 

Blir selve spillet bare halve innstallert og resten blir lest av via BD-disk eller blir faktisk hele spillet innstallert på din HDD? Om alt blir innstallert, da er ikke Blu-Ray spilleren til Xbox One ikke for spilling
Dobbel negativ = positiv? :p

Installere halve spillet hørtes ut som en veldig veldig dårlig ide. :p

BD-spilleren er da like mye for spill, fordi spill nå kan være av langt større størrelse. Ettersom de ikke kunne basere seg kun på nett, så trengte de et fysisk media, og DVD ville holdt Xbox One kraftig tilbake i så dann. At det installeres på HDD betyr jo også at lastetider osv. går opp da BD ikke er spesielt raskt til slikt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

“We probably right now aren’t talking about [games] maybe as much as we should, because we’re talking so much about what’s new,” Greenberg said. “People know we have gaming, and so we’re talking about entertainment and TV and all of the other things that we’re doing.

“But, when we go to E3 you’ll see us go almost all gaming, and that’ll be our main focus there. We know it’s like us being musicians, and that’s the rock concert – people don’t want to hear slow songs, they just want rock, so we’re giving them rock for 90 minutes.

Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg

 

Hentet fra giantbomb.com og kotaku

 

 

The used games stuff only gets weirder and weirder. Xbox exec Phil Harrison told Eurogamer there's a fee associated with used games, while Xbox Support is saying the exact opposite on Twitter. On the other hand, Kotaku also talked to Harrison, who said Microsoft is working out an online trade system that's yet to be announced, and games will be playable on all user accounts on an individual system. According to Harrison, you will have to pay a fee if you borrow a game disc from a friend, a fee that, at least for new games, will be the same cost your friend probably paid.

 

Så alle kontoer på samme konsoll kan spille spillet du har kjøpt

 

For å spillr et kamerats spill må du betale fee som er det spillet koster

 

Online trading system?

 

Lenke til kommentar

Herregud, dette var helt ny nyhet for min del. Man må faktisk koble til nett innen 24 timer. Er sjeldent man får spilt i 24 timer på hytta :tease:

 

Du trenger da ikke spille i 24 timer. Om du tar med deg konsollen et sted uten nettilgang og slår den på etter 25 timer, synd, den vil ikke fungere.

Lenke til kommentar

Planer om å ta meg deg Xbox One på hytta uten nettilgang?

 

Da virker den i 24 timer.

 

http://kotaku.com/xb...lay-o-509164109

 

Jepp, da blir det rett og slett ikke noen Xbox på meg, av prinsipp.

Militæret ville vært så radikalt kjedelig om jeg den gang ikke hadde tilgang til Xbox og PS 2. Nå fjerner dem altså muligheten for at de kan få slappe av med litt spilling og film mellom det å jage rundt i skogen med søle til langt opp etter ryggen for dette. Leit, rett og slett.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Kunne ikke dy meg

 

Hentet fra giantbomb.com og kotaku

 

 

The used games stuff only gets weirder and weirder. Xbox exec Phil Harrison told Eurogamer there's a fee associated with used games, while Xbox Support is saying the exact opposite on Twitter. On the other hand, Kotaku also talked to Harrison, who said Microsoft is working out an online trade system that's yet to be announced, and games will be playable on all user accounts on an individual system. According to Harrison, you will have to pay a fee if you borrow a game disc from a friend, a fee that, at least for new games, will be the same cost your friend probably paid.

 

Så alle kontoer på samme konsoll kan spille spillet du har kjøpt

 

For å spillr et kamerats spill må du betale fee som er det spillet koster

 

Online trading system?

 

Vel, han er vel langt mer troverdig enn kundestøtten til Xbox?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...