Mala Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Så du mener at turn10 bruker ett annet sdk enn andre ikke-microsoft utviklere? Eller handler det om at turn10 har tilgang på folk i xbox-teamet som ikke andre utviklere kan få tilgang til? Tror du microsoft ville sagt nei til å sende noen konsulenter til activision for å hjelpe til å bedre ytelsen i CoD hvis det kom en forespørsel?(argumentet er seff ikke gjeldende for en mindre spill tittel) Jeg aner ikke, men vil tro Turn10 får akkurat de de trenger av hjelp. Vil tro de fikk tilgang utvikler kits veldig tidlig i prosessen, og har kanskje bygget opp bedre kunnskap rundt disse. Uansett, vi husker alle PS3 og hvor mye piss det var rundt ports der. Det gikk seg ganske greit til der også etterhvert som Utviklerene ble kjent med konsollen. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Blir fort det når folk ikke takler at det diskuteres litt utenom eller at ikke alt er superpositivt. Er det noe som er positivt her da? 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Er jo derfor det bare blir sutring da. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Er jo derfor det bare blir sutring da. Og det overrasker deg at folk blir lei av sider opp og ned med at PS4 er bedre når dette er en Xbox One tråd. Er vel bedre å snakke om PS4 kontra Xbox One i en VS tråd 2 Lenke til kommentar
X672 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ikke når de klarer å få det til på PS4 Killzone skal kun ha 30 FPS i single player delen... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Og det overrasker deg at folk blir lei av sider opp og ned med at PS4 er bedre når dette er en Xbox One tråd. Er vel bedre å snakke om PS4 kontra Xbox One i en VS tråd Og det er greia, det handler ikke om at PS4 er bedre enn Xbox One. Det handler om Xbox One. 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Jeg aner ikke, men vil tro Turn10 får akkurat de de trenger av hjelp. Vil tro de fikk tilgang utvikler kits veldig tidlig i prosessen, og har kanskje bygget opp bedre kunnskap rundt disse. Uansett, vi husker alle PS3 og hvor mye piss det var rundt ports der. Det gikk seg ganske greit til der også etterhvert som Utviklerene ble kjent med konsollen. Det er vel ikke tvil om at turn10 har fått hjelp, spørsmålet var om denne hjelpen har vært utilgjenglig for utviklere av storspill som CoD. Men det er intressangt at du nevner at det var motsatt forrige genrasjon, fordi jeg hørte ikke noe om at "det er nok OS og drivere som ikke er klare" angående ps3. Artig hvordan like situasjoner får forskjellig behandling fra noen Når det var playstation så var holdningen "utvikler må lære å programere for maskinen", når det er xbox er det "os og drivere er ikke klare". Du ser forskjellen på hvordan du selv snakker i forhold til diverse andre gringos. Og det er netopp denne holdningen jeg pratet ut mot når jeg svarte på din oprinnelige post, vi snakket om det å kritisere tidligere i tråden her. Og det er helt greit å kritisere konsollen for å ikke nå de målene vi hadde forventet av den.(redigert:la til fet skrift) Men det er ett langt steg fra å kritisere det til å begynne å si hva grunnene til dette er uten noe som helst grunnlag for å si det. Vi klarer oss fint uten folk som bare er ute etter å spre FUD. Endret 27. oktober 2013 av Civilix Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Nå var det ikke OS og drivere som var problemet på PS3, men at Cell-CPUen var så vanskelig å programmere til. Og du aner ikke hvor mye pes Sony og PS3 har fått for det med tanke på multiplats, ihvertfall på nettet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Men det er intressangt at du nevner at det var motsatt forrige genrasjon, fordi jeg hørte ikke noe om at "det er nok OS og drivere som ikke er klare" angående ps3. Artig hvordan like situasjoner får forskjellig behandling fra noen Dette har jeg heller ikke sagt noe om ? Jeg snakker om dev-kits of erfaring. Og det var dette som plaget PS3 utviklere i lange tider, trenger faktisk ikke gå lenger tilbake til Bayonetta og se hvor jævlig den utgaven er i forhold til 360. Her var det erfaring det skoftet på, og det har utviikleren ærlig inrømmet også. http://www.escapistmagazine.com/news/view/119801-Bayonetta-Developer-Laments-PS3-Port-Failure Den obskure og eminente CELL, var altså ikke en gave fra over slik Sony og mange av fansen gav utrykk for. Men du verden, ser du på de spillene som virkelig drar nytte av PS3 hardwaren, ja da glemmer man lett all den dritten av ports som konsollen måtte tåle. Når det kommer til OS optimaliseringer, reduserte Sony mengden RAM som PS3 OS krevde fra 120MB til 50. Dette gav da utviklerene denne mengden i tillegg, bare sånn for å ha nevnt det. http://www.joystiq.com/2010/02/23/70mb-of-additional-ram-unlocked-for-ps3-developers/ Endret 27. oktober 2013 av Mala Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Får en sniktitt av Xbox One i år allikevel . Skal på Spillexpo i Lillestrøm. Tar turen innom der på fredagen. Reiser med fly fra SVG Flyplass til Oslo på torsdag Lenke til kommentar
Booz Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Får en sniktitt av Xbox One i år allikevel . Skal på Spillexpo i Lillestrøm. Tar turen innom der på fredagen. Reiser med fly fra SVG Flyplass til Oslo på torsdag Ahh heldig! Du får prøve dette her da: http://youtu.be/94oKJz5KYMM Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Alle tiders at flere her inne tar turen for å teste de nye konsollene, ser mektig frem til intrykkene 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Blir SpillExpo på meg og. Drar sammen med Lakus å har det gøy. Mye bra utenom Xbox One og PS4 der i år også. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Om Kinect fungerer så nøyaktig som det som blir vist over her, er det vel bare å pugge kommando linjer Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 1:22 som oppsummerer enkelt hvorfor jeg ser på XBO som en mer neste generasjon konsoll en PS4. Om det er like raskt og flytende som på klippet vel å merke. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Når han hopper inn i Titanfall, det kan da ikke være så kjapt? Selv om man har spillet på som digital utgave på HDD Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Den er klippet litt, da den bare er for å vise menyen og diverse kommandoer. Det er blant annet en bekreftelse på om du vil skru den av før den skrur seg av. Slik at man ikke gjør det med et uhell. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Ja tenkte meg det, for slik det fremstår her er det jo komisk kjapt. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Skal bli artig å se hvor bra det der egentlig fungerer. Er heldigvis ikke så lenge nå til det vil starte å komme litt mer info ifra forskjellige som har fått XBO og PS4 hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå