spillerman Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Ryktene om at Xbox One bare klarer 720p, mens Sony har bekreftet 1080p på det meste av sine spill, inkludert multiplattformspill. Men ja, med så mye uklart, med så mange meldinger om feil, problemer med OS, at spill som CoD: Ghosts ikke kjører i 1080p Dere klager på at det har vært så mye forvirring og rykter vedrørende xbox one, men står selv for sikkert godt over 80% av ryktespredningen her på forumet. CoD Ghost ble bekreftet kjørende i 1080p allerede i juni, og det har blitt bekreftet igjen. "Mark Rubin has said a bit more about the visual gulf between the current gen and Xbox One versions of Call of Duty: Ghosts. As revealed by Eurogamer in June, the game runs at 60 frames per second in 1080p." NBA 2k14 er bekreftet 1080p på begge konsoller. Som de fleste sikkert har fått med seg kjører også Forza 5 60 fps i 1080p. Dere driver også og maser om hvor mye Sony bryr seg om "ekte gamers" og hvor lite Microsoft bryr seg. Akkurat nå har Xbox One en udiskutabelt bedre og bredere line-up av spill til launch, og det er kalde fakta. Om Microsoft hadde planlagt en lansering så innmari lenge etter Sony, burde det ikke egentlig vært omvendt? Og er det ikke egentlig spillene som burde snakke, og ikke innmaten i konsollen? I tillegg er diskusjonen deres om Vita vs. Smartglass helt på trynet, da de har to vidt forskjellige bruksområder. Smartglass vil bli brukt til ekstrafunksjoner i spill, mens Vita'en speiler det jeg allerede spiller på tven. Mens smartglass beriker spillopplevelsen, gir remote-play deg samme spillene, bare i et mye mindre format? Hvorfor noen heller vil spille Playstation på 7 tommer fremfor 50 vet jeg ikke, men det kan sikkert en av dere svare på. Vent til begge konsollene er lansert, og vi har alle fakta på bordet, fremfor å spre løse rykter. Det skal jo selvfølgelig være lov å synse litt i forkant av en lansering, men det får da være grenser for hva man lirer av seg av rykter, som blir presentert som fakta. Og siden dere er så glad i å referere til utsagn fra produsenter og "innsiders": Shinji Mikami (mannen bak The Evil Within) sier: “We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical. “So either will do.” “There’s no real difference between them,” when referring to Sony and Microsoft’s next generation machines in this month’s Edge magazine. Link Så det må jo være sant! Men det kan jo ikke stemme, siden o'hellige CBOAT sier noe annet? Endret 24. oktober 2013 av spillerman 9 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Fanboys will be fanboys. Deres jobb er å slenge rundt seg med løse rykter og negativitet gang på gang rettet mot en konsoll. Ingenting nytt det der. 2 Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Vittig at dette kommer fra deg mister 2 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det verste som finnes er fanboys som ikke innser at dem selv er fanboys men klager på alle andre som er det. Ærlig talt. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Fanboys will be fanboys. Deres jobb er å slenge rundt seg med løse rykter og negativitet gang på gang rettet mot en konsoll. Ingenting nytt det der. Feil ordvalg? Etter hva jeg har lest så har necro og Thomas kommet med rykter og faktisk påstander til rykter. De har ikke prøvd å sette Xbox One i et dårlig lys, men man må ha lov å dele det man kommer over, i alle fall når det er pålitelig? Det er verre det dere driver med. Da tenker jeg på å forsvare dere mot ryktene og nekte for at det er sant. I tillegg så baserer dere ikke svarene på fakta. Det er bare ting dere tror. Jeg skjønner ikke hvorfor akkurat Xbox One-tråden er så pluss-basert som den er. Endret 24. oktober 2013 av Emils. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Dere klager på at det har vært så mye forvirring og rykter vedrørende xbox one, men står selv for sikkert godt over 80% av ryktespredningen her på forumet. CoD Ghost ble bekreftet kjørende i 1080p allerede i juni, og det har blitt bekreftet igjen. "Mark Rubin has said a bit more about the visual gulf between the current gen and Xbox One versions of Call of Duty: Ghosts. As revealed by Eurogamer in June, the game runs at 60 frames per second in 1080p." NBA 2k14 er bekreftet 1080p på begge konsoller. Som de fleste sikkert har fått med seg kjører også Forza 5 60 fps i 1080p. Dere driver også og maser om hvor mye Sony bryr seg om "ekte gamers" og hvor lite Microsoft bryr seg. Akkurat nå har Xbox One en udiskutabelt bedre og bredere line-up av spill til launch, og det er kalde fakta. Om Microsoft hadde planlagt en lansering så innmari lenge etter Sony, burde det ikke egentlig vært omvendt? Og er det ikke egentlig spillene som burde snakke, og ikke innmaten i konsollen? I tillegg er diskusjonen deres om Vita vs. Smartglass helt på trynet, da de har to vidt forskjellige bruksområder. Smartglass vil bli brukt til ekstrafunksjoner i spill, mens Vita'en speiler det jeg allerede spiller på tven. Mens smartglass beriker spillopplevelsen, gir remote-play deg samme spillene, bare i et mye mindre format? Hvorfor noen heller vil spille Playstation på 7 tommer fremfor 50 vet jeg ikke, men det kan sikkert en av dere svare på. Vent til begge konsollene er lansert, og vi har alle fakta på bordet, fremfor å spre løse rykter. Det skal jo selvfølgelig være lov å synse litt i forkant av en lansering, men det får da være grenser for hva man lirer av seg av rykter, som blir presentert som fakta. Og siden dere er så glad i å referere til utsagn fra produsenter og "innsiders": Shinji Mikami (mannen bak The Evil Within) sier: “We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical. “So either will do.” “There’s no real difference between them,” when referring to Sony and Microsoft’s next generation machines in this month’s Edge magazine. Link Så det må jo være sant! Men det kan jo ikke stemme, siden o'hellige CBOAT sier noe annet? Om det viser seg at Xbox One kjører for eksempel CoD Ghost på 720p, og PS4 1080p, så kan vi ta diskusjonen. Så langt tyder mye på det. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Fanboys will be fanboys. Deres jobb er å slenge rundt seg med løse rykter og negativitet gang på gang rettet mot en konsoll. Ingenting nytt det der. Fanboys fordi...? Alt vi gjør er å dele informasjon om Xbox One fra personer som har hatt rett på det meste til nå. Dette er insidere, og flere av dem jobber kanskje med Xbox One. Sony har bekreftet hvilke spill de kjører på 1080p, mens Microsoft ikke vil kommentere saken. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Selv om konsollene skulle være lik i ytelse, så kommer vi ikke over det faktum at flere utviklere selv har sagt at PS4 er 50% raskere å utvikle til. Endret 24. oktober 2013 av ^Th0mas^ 1 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Det som er så merkelig er at det er noen som ikke finner en positiv artikkel, det meste handler om at Ps4 er bedre enn Xbox One. Det er en selvfølge at det finnes positive artikler om Xbox One men de ser man aldri. Helt greit å poste negative artikler fordi eg er ingen fanboy for å bruke det utrykket. Er verken fan av Sony eller Ms Endret 24. oktober 2013 av Raul07 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det som er så merkelig er at det er noen som ikke finner en positiv artikkel, det meste handler om at Ps4 er bedre enn Xbox One. Det er en selvfølge at det finnes positive artikler om Xbox One men de ser man aldri. Helt greit å poste negative artikler fordi eg er ingen fanboy for å bruke det utrykket. Er verken fan av Sony eller Ms Tipper det er på grunn av dårlig PR som henger igjen etter DRM-politikken til Microsoft. Mer nytt fra CBOAT om Xbox One: Yes. Ripened tools help. Developer familiarity, too. Same thing occurred with PS3 and Cell last time around. ESRAM is a handicap for now but a workaround will come. Hardware power is always behind though. Never changing without a complete hardware update. 900-720p will be the norm. The games will be good though, and that's what matters. They'll just struggle more to work on the Xbox One. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Nå er alt dette rykter. Er folk på forumet som tar alt dette som fakta. Eg venter til konsollen er i hus før eg kommenterer noe som helst. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Møter heller vennene mine i virkeligheten, når jeg spiller vil jeg konsentrere meg om det. Men er fint for de som ikke gjør noe annet enn å spille.Hvilke spill er det du spiller egentlig? Og spiller du alltid alene? Blir jo en helt annen spill opplevelse når man spiller med venner, og kan sitte på skype og kommunisere. "Møter heller vennene mine IRL", haha hørt noe så dumt.. Høres ut som du desperat prøver å ikke virke som en nerd og vise at du har venner utenom PC skjermen. Get real! Endret 24. oktober 2013 av Sending! 4 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Feil ordvalg? Etter hva jeg har lest så har necro og Thomas kommet med rykter og faktisk påstander til rykter. De har ikke prøvd å sette Xbox One i et dårlig lys, men man må ha lov å dele det man kommer over, i alle fall når det er pålitelig? Det er verre det dere driver med. Da tenker jeg på å forsvare dere mot ryktene og nekte for at det er sant. I tillegg så baserer dere ikke svarene på fakta. Det er bare ting dere tror. Jeg skjønner ikke hvorfor akkurat Xbox One-tråden er så pluss-basert som den er. Sa jeg noe om at de to hadde gjort det? Hvorfor drar du inn enkelt-debattanter? Vi har ikke lov å diskutere enkelt-debattanter, så hold deg for god til det. Det som er så merkelig er at det er noen som ikke finner en positiv artikkel, det meste handler om at Ps4 er bedre enn Xbox One. Det er en selvfølge at det finnes positive artikler om Xbox One men de ser man aldri. Helt greit å poste negative artikler fordi eg er ingen fanboy for å bruke det utrykket. Er verken fan av Sony eller Ms Riktig. Legger merke til det samme også. Saumfarer man PS4-tråden så hender det en sjelden gang et negativt rykte postes, og da skal man trå varsomt. Her er det free for all, gang up on M$. Det verste som finnes er fanboys som ikke innser at dem selv er fanboys men klager på alle andre som er det. Ærlig talt. Riktig. Endret 24. oktober 2013 av 640509-040147 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Dessuten er jeg ingen Playstation fanboy. Jeg eid flere Xbox 360 siden de ble lansert, og kjøpte min første Playstation noen gang når Microsoft annonserte DRM-politikken sin, og etter min mening pisset på kundene sine. Jeg kom først på bedre tanker etter at de trakk dette tilbake, og jeg vil gjerne at Xbox One skal være minst like bra som PS4, men slik ser det per nå ikke ut som. 1 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Dessuten er jeg ingen Playstation fanboy. Jeg eid flere Xbox 360 siden de ble lansert, og kjøpte min første Playstation noen gang når Microsoft annonserte DRM-politikken sin, og etter min mening pisset på kundene sine. Jeg kom først på bedre tanker etter at de trakk dette tilbake, og jeg vil gjerne at Xbox One skal være minst like bra som PS4, men slik ser det per nå ikke ut som. Synes det er litt rart siden samtlige artikler du skriver er negativt rettet og med ordet Ps4. 4 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det som er så merkelig er at det er noen som ikke finner en positiv artikkel, det meste handler om at Ps4 er bedre enn Xbox One. Det er en selvfølge at det finnes positive artikler om Xbox One men de ser man aldri. Helt greit å poste negative artikler fordi eg er ingen fanboy for å bruke det utrykket. Er verken fan av Sony eller Ms Det er da helt forståelig. Positive artikler er både sjeldne og kjedelige. Alt som kan tolkes i positiv retning får vi servert av Microsoft/Sony/Nintendo/Apple uansett, det er det negative som må graves etter og spekuleres i. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Helt greit å poste negative artikler men side opp og ned med bare negative artikler og at Ps4 er bedre er også kjedelig. Tviler på det er sånn i Sony trådennder alt er velstand for øyeblikket. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Det er da helt forståelig. Positive artikler er både sjeldne og kjedelige. Alt som kan tolkes i positiv retning får vi servert av Microsoft/Sony/Nintendo/Apple uansett Det skulle man kanskje tro, men slik er det ikke i dette tilfellet. Blant annet pga MS sin dårlige markedsføring. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 80% av alt om xbox one har jo vært negativt siden lanseringen.Da må man jo nesten regne med litt overlast av negative innlegg. Samtidig så var jo lanseringen en katastrofe, og det tar lang tid å fikse det. Slik var det jo i ps3 vs xbox 360 krigen også, mye negativt om ps3, 720p på xbox 360, men ps3 kjørte på 640p osv. Dette er mye mindre forskjell en f.eks. 720p vs 1080p. Men who card egentlig, jeg stor koste meg med gode spill på ps3 selv om at spillene kanskje var ørlite bedre på xbox 360. Men hadde jeg fått valgt igjen så hadde jeg nok godt for 360 som hovedkonsoll og ps3 for ekslusive spill. Fanboy brillene var desverre for sterke. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvilke spill er det du spiller egentlig? Og spiller du alltid alene? Blir jo en helt annen spill opplevelse når man spiller med venner, og kan sitte på skype og kommunisere. "Møter heller vennene mine IRL", haha hørt noe så dumt.. Høres ut som du desperat prøver å ikke virke som en nerd og vise at du har venner utenom PC skjermen. Get real! Historiedrevne singleplayerspill, for det meste. Og da gidder jeg like lite å skravle med venner som når sitter og leser en bok eller ser en film eller en serie. Og ja, møter vennene mine IRL. En _forklaring_ på greia og hvorfor jeg ikke bryr meg om partychat. Er det no galt, kansje? Dere klager på at det har vært så mye forvirring og rykter vedrørende xbox one, men står selv for sikkert godt over 80% av ryktespredningen her på forumet. CoD Ghost ble bekreftet kjørende i 1080p allerede i juni, og det har blitt bekreftet igjen. "Mark Rubin has said a bit more about the visual gulf between the current gen and Xbox One versions of Call of Duty: Ghosts. As revealed by Eurogamer in June, the game runs at 60 frames per second in 1080p." NBA 2k14 er bekreftet 1080p på begge konsoller. Som de fleste sikkert har fått med seg kjører også Forza 5 60 fps i 1080p. Dere driver også og maser om hvor mye Sony bryr seg om "ekte gamers" og hvor lite Microsoft bryr seg. Akkurat nå har Xbox One en udiskutabelt bedre og bredere line-up av spill til launch, og det er kalde fakta. Om Microsoft hadde planlagt en lansering så innmari lenge etter Sony, burde det ikke egentlig vært omvendt? Og er det ikke egentlig spillene som burde snakke, og ikke innmaten i konsollen? I tillegg er diskusjonen deres om Vita vs. Smartglass helt på trynet, da de har to vidt forskjellige bruksområder. Smartglass vil bli brukt til ekstrafunksjoner i spill, mens Vita'en speiler det jeg allerede spiller på tven. Mens smartglass beriker spillopplevelsen, gir remote-play deg samme spillene, bare i et mye mindre format? Hvorfor noen heller vil spille Playstation på 7 tommer fremfor 50 vet jeg ikke, men det kan sikkert en av dere svare på. Vent til begge konsollene er lansert, og vi har alle fakta på bordet, fremfor å spre løse rykter. Det skal jo selvfølgelig være lov å synse litt i forkant av en lansering, men det får da være grenser for hva man lirer av seg av rykter, som blir presentert som fakta. Og siden dere er så glad i å referere til utsagn fra produsenter og "innsiders": Shinji Mikami (mannen bak The Evil Within) sier: “We only need one console. Why do I have to make two versions of a game? And when Xbox One was first announced it had lower specs than PS4, but now they’re almost identical. “So either will do.” “There’s no real difference between them,” when referring to Sony and Microsoft’s next generation machines in this month’s Edge magazine. Link Så det må jo være sant! Men det kan jo ikke stemme, siden o'hellige CBOAT sier noe annet? Jeg poster det jeg kommer over av rykter, videoer, features osv, positivt og negativt som jeg kommer over. Forøvrig har mesteparten av ryktene vist seg å stemme. Du bør også få med deg at det er juni, og dermed ikke betyr at spillet vil kjøre i native 1080p. Da hadde nok alle ryktene om at det ikke gjør det blitt benektet for lengst, på samme måte som DriveClub-utsettelsen. Jeg har også forklart hvorfor jeg tror Ghosts vil kjøre i en dårligere oppløsning, om det er tilfellet, og om du leste det så er det ikke fordi konsollen er en dårlig konsoll, basta. Og selv om NBA kjører 1080p 60fps (som jeg er glad det gjør) på begge konsoller betyr ikke det at de ikke må ofte noe grafisk. Men for meg er det helt greit. Forza derimot synes jeg bare blir mindre og mindre imponerende, current-gen tech på next-gen hardware. Men spillet ser unektelig morsomt ut, og det er det viktigste. Det er også blatant løgn å si at jeg har sagt at Sony bryr seg om gamers og at Microsoft ikke gjør det. Jeg har sagt at begge er to store multinasjonale selskaper som begge hadde rævkjørt hver eneste av kundene sine om de ikke tapte noe på det. Synes ikke launch-lineupen til noen av konsollene er bra, det er derfor jeg heller skal oppgradere PCen min. Kjøper nok en konsoll etterhvert, og kjenner jeg meg selv blir det begge til slutt. Men ja, Microsoft har nok en bedre lauch-lineup, men bedre drit er fremdeles drit. Og man bør uansett se litt lenger enn en måned frem i tid. Og smartglass vs vita-diskusjonen har vel ikke vært her i tråden, men som jeg sa, det er en subjektiv sak hva man liker best. Jeg synes nå at det er fetere å kunne spille PS4-spill på en Vita enn noe ekstrainnhold på en tablet som aldri blir like morsomt som selve spillet (antar jeg). Også fint om man har kjerring som vil se TV når du spiller. Jeg synes alle bør slutte å diskutere konsollene i det hele tatt jeg, de har jo ikke kommet enda. Uh. Og det er en helt håpløs kommentar, nesten så jeg vil tro at han har blitt sitert feil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå