Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Bør kansje ta med at dette ikke kommer til norge med det første...

Gaikai PS4 streaming kommer til USA i 2014, europa har ikke fått dato enda.

 

Sant nok.

 

Er uansett ikke noe problem for meg. Om jeg vil spille et eldre spill, så spiller jeg det fra min gamle konsoll. Jeg kjøper uansett ikke de nye konsollene for å spille forrige generasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

PS4 vil kunne streame eldre spill gjennom Gaikai. Xbox One vil ingenting.

Jeg snakker om maskinvare, ikke spill. Les innlegget mitt igjen. :p For eksempel, et ratt kjøpt for PS2 kan brukes på både PS3 og PC uten problemer. Hvordan blir dette på Xbox One (og PS4)? Slike ting kan koste noen tusen, så det blir litt teit å bare pakke det vekk. Endret av Okapi
Lenke til kommentar

Jeg snakker om maskinvare, ikke spill. Les innlegget mitt igjen. :p For eksempel, et ratt kjøpt for PS2 kan brukes på både PS3 og PC uten problemer. Hvordan blir dette på Xbox One (og PS4)? Slike ting kan koste noen tusen, så det blir litt teit å bare pakke det vekk.

Kan bruke PS3 kompitabel ratt til PS4, kan desverre ikke bruke Xbox 360 ratt til Xbox One.

Når det gjelder headsett så vil det komme en liten adapter for å bruke gammelt headsett på Xbox one, gamle kontrollere kan ikke brukes på PS4/Xbox One.

 

Thomas: Bryr meg også veldig lite om de nye konsollene har noen mulighet for å spille gamle spill, Xbox One og PS4 skal nytes med nye spill :)

Endret av Booz
Lenke til kommentar

 

Det du sier her er nesten: Optimalisere for XOne, og bare port det over til PS4. Det er selvfølgelig feil. Spill til begge konsollene vil bli optimalisert, og når begge spill er optimalisert vil fortsatt PS4 takle mer enn XOne.

 

Se f.eks. forskjellen på GTA V til PS3 vs X360.

GTA V på denne generasjonen har jo fordelar på PS3 i form av teksturar - men FPSen er jo jamnt høgare på Xbox 360.

 

Forstår ikkje poenget ditt. Den gjennomsnittlege brukaren vil mest sannsynleg aldri leggje merke til forskjell på multiplattform spel på den kommande generasjonen konsollar.

Lenke til kommentar

MS byggjer nytt stort Azure datacenter i Finland.

http://www.networkcomputing.com/next-generation-data-center/servers/microsofts-data-center-push/240161493

 

Digital Foundry pratar med Hardware arkitektane bak XOne:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-the-xbox-one-architects

 

Desse gutane er jo sjølvsagt ikkje like kunnskapsfulle som folk på nettfora - men, dei gir i det minste eit inntrykk av at dei veit kva dei pratar om.

 

Og, så er jo Leadbetter forferdeleg BIASed i tillegg.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan bruke PS3 kompitabel ratt til PS4, kan desverre ikke bruke Xbox 360 ratt til Xbox One.

 

Det er litt muggent, egentlig. Et ratt kjøpt for ti år siden vil fortsatt kunne brukes på Sony-konsoller (og PC) i ti år fremover, mens Microsoft forventer at spillerne skal svi av 2-3000 på slikt hvert 5-7 år? Skjønner ikke helt hvordan de tenkte at dette var en god idé. Jeg skjønner jo at de velger bort eldre håndkontrollere, nye spill kommer gjerne med funksjoner som gjør at de rett og slett ikke kan brukes, men akkurat når det gjelder ratt forstår jeg det ikke.

Lenke til kommentar

Top Gear?

 

Eg glimta ein av dei laukane som er i den Amerikanske versjonen som er umenneskleg dårleg satt opp i mot Top Gear, Top Gear - altså den Engelske.

 

Turn 10 streamen som "går"(les lagger) nå hadde Clarkson, May og Hammond, og ut i fra det jeg fikk med er de alle involvert i singelplayer opplevelsen samt autovista modusen.

Lenke til kommentar

Dette er vel det første klippet av Forza 5 hvor jeg ikke er imponert. Mye komprimering som vanlig ifra Youtube, men får ikke noe voldsom next gen vibes av det klippet her.

 

 

EDIT: Synes faktisk Forza 4 ser bedre ut... Her er samme områder av banen, bare se hvor mye bedre landskap osv det er i Forza 4.

 

NB: Sett på 720p

Her er Forza 5:

http://youtu.be/7YfEUVjGq80?t=15s

 

Her er Forza 4:

http://youtu.be/s32GC7DK9Yk?t=2m13s

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Syns nå fortsatt Forza 5 var bedre. Samtidig er det blodig urettferdig å sammenligne med det spillet som virkelig er opimalisert og som virkelig pusher hardwaren i Xbox360.

 

Det er mer naturlig å sammenligne Forza 5 med Forza 2 som begge var spill tidlig i sin generasjon.

Du må nok vente til Forza 6 eller kanskje 7 før du kan sammenligne med Forza 4.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...