Booz Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One. “Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer. Du vet dette er uten optimaliseringer, bare rå specs sammenlignet? Min bil på 3000kg og 150hk er 50% raskere og bedre enn din på 900kg og 100hk, vet det er en dum sammenligning, men systemene er så mye mer komplekse enn bare se på papir specs. Jeg tror PS4 vil ha litt bedre ytelse generelt enn Xbox One, men ikke i nærheten av 50%. 3 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hvorfor skulle utviklerne "optimalisere" spillene sine mer for Xbox One enn PS4? Jeg ser det heller motsatt, at de utvikler først til PS4 og slipper en nedstrippet versjon til One. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Nå skal jeg ha One, men enig med Aerow. Har One dårlige maskinvare, bør ikke utviklerne måtte begrense seg til dette, og la det gå utover PS4. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Destructoid har en artikkel om XBO sitt brukergrensesnitt. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Nå kan en forhåndsbestille Thrustmaster TX Racing Wheel på Komplett.no til 3490,- Dette er rattet som er blitt brukt under demonstrasjon av Forza 5 og er utviklet samens med MS. Mad Catz kommer med et XBO ratt også. Men ikke hos Komplett.no enda. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Du vet dette er uten optimaliseringer, bare rå specs sammenlignet? Min bil på 3000kg og 150hk er 50% raskere og bedre enn din på 900kg og 100hk, vet det er en dum sammenligning, men systemene er så mye mer komplekse enn bare se på papir specs. Jeg tror PS4 vil ha litt bedre ytelse generelt enn Xbox One, men ikke i nærheten av 50%. Det du sier her er nesten: Optimalisere for XOne, og bare port det over til PS4. Det er selvfølgelig feil. Spill til begge konsollene vil bli optimalisert, og når begge spill er optimalisert vil fortsatt PS4 takle mer enn XOne. Se f.eks. forskjellen på GTA V til PS3 vs X360. Endret 23. september 2013 av Emils. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Er det så mye å diskutere egentlig? Vi vet jo ikke hvordan dette vil utvikle seg før begge maskiner er ute i salg og utviklere har startet å lære seg triksene dem må for å kunne presse ut det ytterste av maskin kraft. Arkitektur og ren maskin kraft må gå hånd å hånd og vi vet jo ikke hvordan dette er designet på PS4 og XBO. For alt vi vet så er arkitekturen på PS4 så mye bedre at det kombinert med rå maskin kraft vil gi vesentlig bedre spill. Men det kan også være at arkitekturen på XBO er vesentlig bedre og overtaket på ren maskinkraft som PS4 har vil være minimal på dette. Uansett så blir det to konsoller som kommer til å gå head to head mot hverandre og sloss for vår oppmerksomhet. Og begge kommer nok til å bli noen kanon bra spill konsoller. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Det du sier her er nesten: Optimalisere for XOne, og bare port det over til PS4. Det er selvfølgelig feil. Spill til begge konsollene vil bli optimalisert, og når begge spill er optimalisert vil fortsatt PS4 takle mer enn XOne. Se f.eks. forskjellen på GTA V til PS3 vs X360. Nei, jeg mener hvordan hardwaren er optimalisert, multiplattformspill er blir vel utviklet til pc og så optimalisert for PS4 og Xbox one. Tror også multiplattformspill blir veldig like, er nok de ekslusive spilla som kan vise forskjeller. I slutten av november får vi se hvem som har rett Lenke til kommentar
Booz Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Destructoid har en artikkel om XBO sitt brukergrensesnitt. Ser veldig bra ut, litt forskjell fra gode gamle blades Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Nå kan en forhåndsbestille Thrustmaster TX Racing Wheel på Komplett.no til 3490,- Dette er rattet som er blitt brukt under demonstrasjon av Forza 5 og er utviklet samens med MS. Mad Catz kommer med et XBO ratt også. Men ikke hos Komplett.no enda. Hvorfor kan ikke MS bare legge til støtte for Logitech?! Irriterte møkka ut av meg når jeg spilte alle Forza spillene på 360. Stickshift er tingen, og Porsche rattet er en dyr investering sammenlignet med G27. 1 Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Skjønne ikke alt snakker om at Ps4 er så utrolig mye bedre. En side nesten med diskusjoner om hva som er best. Tror nok folk uansett går etter det dem liker best. Men for all del forsett med diskusjonen hvis det før noen til å føle seg bedre. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Jeg vet i hvertfall at X1 får Titanfall, og at et par kompiser av meg allerede har forhåndsbestilt. Derfor blir det i første omgang X1 på meg også Lenke til kommentar
jeh87 Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Skjønne ikke alt snakker om at Ps4 er så utrolig mye bedre. En side nesten med diskusjoner om hva som er best. Tror nok folk uansett går etter det dem liker best. Men for all del forsett med diskusjonen hvis det før noen til å føle seg bedre. Det er kun en få antall personer her inne som driver å diskuterer fram og tilbake om PS4 og XBO. Bare la de krangle Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Ahhh, kranglet i fra meg ved forrige generasjons start jeg Orker rett og slett ikke bruke så mye unødvendig energi rundt all denne fyringen om HW og denslags denne gangen altså. Fungerer utmerket som underholdning da, så for all del fok må bare fortsette dette rundkjøret rundt det samme greiene, om og om igjen. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 For meg er det ikke viktig å ha den kraftigste konsollen, men synes diskusjonen er interessant, og mener også at det er viktig å få frem fakta og ikke bare fantasere og/eller lage sine egne. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Diskutere er lov, men kanskje en tar det videre i korrekt tråd så slipper en å irritere dem som vil holde diskusjonen til XBO. 2 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hvordan blir det med bakoverkompatibilitet på maskinvare, har Microsoft (og/eller Sony) sagt noe her? Folk sitter jo med diverse ratt fra tidligere generasjoner, og er litt teit å handle inn nye sånne med mindre de har essensielle nye egenskaper. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 Hvordan blir det med bakoverkompatibilitet på maskinvare, har Microsoft (og/eller Sony) sagt noe her? Folk sitter jo med diverse ratt fra tidligere generasjoner, og er litt teit å handle inn nye sånne med mindre de har essensielle nye egenskaper. PS4 vil kunne streame eldre spill gjennom Gaikai. Xbox One vil ingenting. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 PS4 vil kunne streame eldre spill gjennom Gaikai. Xbox One vil ingenting. Bør kansje ta med at dette ikke kommer til norge med det første... Gaikai PS4 streaming kommer til USA i 2014, europa har ikke fått dato enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå