Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

(...)

Drivatar høres jo ganske så simpelt ut, en laster opp din profil og den spres til andre og du laster ned andre sine profiler. Din Drivatar driver å kjører rundt i andre sine spill og oppdaterer sin profil etter som den begynner å lære. Det er jo ikke noe som ikke kunne blitt gjort på hvilke som helst plattform egentlig.

(...)

 

Du har missforstått litt hvordan det brukes, dine replays lastes opp til clouden, og der blir profilen generert basert på hvordan du har kjørt. Det er ikke en tjeneste som bare lagrer profiler, men den tar faktisk å analyserer replays som er noe som sansyndligvis ikke kunne blitt gjort å så stor detalje i bakgrunnen på lokal maskinvare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Watch Dogs hits Xbox One and PS4 later this year when the next gen consoles hit store shelves. If recent reports are to believed however, the Xbox One version might be the way to go. Watch Dogs producer Dominic Guay has stated that Watch Dogs on the Xbox One will have a more dynamic city than the PS4.

 

http://www.gamingtarget.com/article.php?artid=13270

 

Såklart kan også sony få samme cloud/server mulighet som microsoft, men tviler på de har kapasitet til dette til lansering av ps4.

 

Ryktene stammer fra et intervju som media har klart å vri om til noe helt annet.

 

Det hele var et intervju som Official Xbox Magazine hadde med Ubisoft om spillet. Her er det som ble sagt:

 

These improvements will also stretch to the AI: "We're also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them." Ultimately, Guay makes the claim that "The way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One."

 

http://www.oxm.co.uk/57743/watch-dogs-will-have-a-more-dynamic-city-on-xbox-one/

 

Her snakker de Watch Dogs på Xbox One VS Xbox 360, og ikke mot PS4. Dette ble bekreftet av OXM,

 

Speaking to OXM at a Watch Dogs event this week, Ubisoft has discussed how exactly next generation versions of the game will differ from their homely last gen brethren.

 

http://www.oxm.co.uk/53807/watch-dogs-how-the-xbox-360-and-next-gen-xbox-versions-differ/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har missforstått litt hvordan det brukes, dine replays lastes opp til clouden, og der blir profilen generert basert på hvordan du har kjørt. Det er ikke en tjeneste som bare lagrer profiler, men den tar faktisk å analyserer replays som er noe som sansyndligvis ikke kunne blitt gjort å så stor detalje i bakgrunnen på lokal maskinvare.

 

Ja, men det har stort sett ingenting med "cloud-kraften" å gjøre. Din "drivatar" lages uavhengig om du er tilkoblet en server, eller om du spiller frakoblet. Det eneste cloud-delen gjør er å laste opp denne profilen, for så å dele den med andre. Det er ikke noe revolusjonerende i det hele tatt.

 

Om dette faktisk forbedrer AI-en, eller om det blir som før vet vi ikke. Det blir vi heller ikke å få vite før omtalene strømmer inn. Nå er AI i bilspill veldig simpel å lage i forhold til åpne verdener, så det blir trolig vanskelig å se forskjell fra for eksempel Forza 4.

Lenke til kommentar

 

Dedikerte servere er noe som har vært i alle år ja. Men det er stadig blitt mer vanlig å ta ibruk P2P for online spill. Et system som er langt ifra ideelt på mange punkter. Men dette er ting som jeg tipper den gjennomsnittlige konsoll spiller har liten til ingen kunnskap rundt.

 

Så at MS prøver å selge en gigantisk server park som "the magic of the cloud" skjønner jeg godt. For dem fleste av oss så vet vi at dette er jo bare servere som er til rådighet og som ikke nødvendigvis er noe nytt.

 

Men det som er nytt er at en av verdens største spill plattformer har nå tilgjengelig servere for varierte oppgaver i en større skala en tidligere. Og at utviklere kan starte å utforske flere bruks områder disse serverne kan bidra til å gi flere funksjoner i spill.

 

Som du nevner så er ikke Drivatar noe som avlaster CPU men noe som gir en rikere singleplayer opplevelse. Alt må ikke dreie seg om å få flere pixler i bevegelse på skjermen, men også om å gi nye funksjoner som kan berike et spill på.

 

Drivatar høres jo ganske så simpelt ut, en laster opp din profil og den spres til andre og du laster ned andre sine profiler. Din Drivatar driver å kjører rundt i andre sine spill og oppdaterer sin profil etter som den begynner å lære. Det er jo ikke noe som ikke kunne blitt gjort på hvilke som helst plattform egentlig.

 

En må bare ha koden og ikke minst servere...mange servere.

 

Titanfall og fks Call of Duty Ghosts vil ha dedikerte servere som igjen da løser opp maskin reserver som ellers ble brukt til å hoste for alle dem andre som spiller. Dette kan nå brukes på AI, grafikk osv.

 

Dedikerte servere vil bety en bedre og mer rettferdig online verden for alle som liker å spille online. At dette kommer på en av verdens største spill plattform er ganske så stort egentlig.

 

Ikke glem Sunset Overdrive. Når du ikke spiller, så har utviklerne sagt at de har mulighet til å endre verdenen du spiller i mens din Xbox er i hvilemodus, eller når du kobler den til. Disse endringene vil da lastes ned, og du vil kunne fortsette å spille både frakoblet eller tilkoblet.

 

Jeg har ikke noe i mot disse funksjonene, men kall en spade for en spade, og ikke magi. ;)

Lenke til kommentar

Metal Gear Solid V på XBO. Med sterkt komprimert video...

 

 

Major Nelson i Microsoft Store i Boston. Legg merke til han på ca 1:45! Ler så jeg holder på å daue... Men det er nok ikke bare bare å være en front figur å måtte smile å være blid hele tiden. Må være jævla slitsomt i lengden..

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Metal Gear Solid V på XBO. Med sterkt komprimert video...

 

 

Major Nelson i Microsoft Store i Boston. Legg merke til han på ca 1:45! Ler så jeg holder på å daue... Men det er nok ikke bare bare å være en front figur å måtte smile å være blid hele tiden. Må være jævla slitsomt i lengden..

 

 

Legg merke til når han slipper smilet sitt. Tror du han er lei? :p

Lenke til kommentar

 

Ja, men det har stort sett ingenting med "cloud-kraften" å gjøre. Din "drivatar" lages uavhengig om du er tilkoblet en server, eller om du spiller frakoblet. Det eneste cloud-delen gjør er å laste opp denne profilen, for så å dele den med andre. Det er ikke noe revolusjonerende i det hele tatt.

 

Om dette faktisk forbedrer AI-en, eller om det blir som før vet vi ikke. Det blir vi heller ikke å få vite før omtalene strømmer inn. Nå er AI i bilspill veldig simpel å lage i forhold til åpne verdener, så det blir trolig vanskelig å se forskjell fra for eksempel Forza 4.

 

 

Beklager men du er dårlig informert og sprer bare løyner her.

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

 

6 ganger mer avangsert enn hva de kunne gjort lokalt, samtidig som det frigjør 10-20% av konsollens ressurser, direkte fra utvikleren.

Lenke til kommentar

 

 

Beklager men du er dårlig informert og sprer bare løyner her.

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

 

6 ganger mer avangsert enn hva de kunne gjort lokalt, samtidig som det frigjør 10-20% av konsollens ressurser, direkte fra utvikleren.

 

 

Dan Greenawalt, lederen for Turn 10, selskapet som ble etablert av Microsoft Studios er selvfølgelig ingen habil kilde i denne sammenheng. Selvfølgelig står han ved Microsoft sin side i det de måtte påstå.

 

Jeg forholder meg heller til nøytrale spillutviklere og respekterte kilder som Digital Foundry.

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

 

Edit: Og hvordan kan det frigjøre spillets ressurser? Disse fungerer fint i offline. Jeg er selvfølgelig ikke den eneste som er skeptisk til dette. Du kan selv lese diskusjonen.

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=641283

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

 

Beklager men du er dårlig informert og sprer bare løyner her.

 

http://www.oxm.co.uk/59493/forza-5-is-the-hardest-thing-turn-10-has-ever-done-xbox-one-cloud-offers-600-more-ai-capability/

 

6 ganger mer avangsert enn hva de kunne gjort lokalt, samtidig som det frigjør 10-20% av konsollens ressurser, direkte fra utvikleren.

 

Og dette kjøper du?

 

Turn 10 er vel det selskapet som står Microsoft nærmest. Selvfølgelig er de under streng instruks om å fyre opp dette cloud-hysteriet Microsoft så desperat prøver å selge inn som en kamuflasje for at PS4 er 50% kraftigere.

Lenke til kommentar

Det er rimelig åpenbart nå at Sony har en mye kraftigere konsoll, så håper Microsoft snart kan slutte å prøve å overbevise oss om at gapet ikke er så stort som tallene tilsier og heller vise oss kule features, OS, apps, for ikke å snakke om spill. Kort sagt, alt konsollen kan gjøre, for den har garantert features man ikke vil få fra Sony.

Lenke til kommentar

Det er rimelig åpenbart nå at Sony har en mye kraftigere konsoll, så håper Microsoft snart kan slutte å prøve å overbevise oss om at gapet ikke er så stort som tallene tilsier og heller vise oss kule features, OS, apps, for ikke å snakke om spill. Kort sagt, alt konsollen kan gjøre, for den har garantert features man ikke vil få fra Sony.

Jeg venter ennå på at de skal vise face tracking med Kinect.

Lenke til kommentar

 

Og dette kjøper du?

 

Turn 10 er vel det selskapet som står Microsoft nærmest. Selvfølgelig er de under streng instruks om å fyre opp dette cloud-hysteriet Microsoft så desperat prøver å selge inn som en kamuflasje for at PS4 er 50% kraftigere.

50% mer CU enn Xbox ja, det betyr IKKE at den er 50% kraftigere til sammen.

Hvordan ting jobber sammen og er optimalisert betyr veldig mye.

Ikke tro alt du leser på neogaf, PS4 VS Xbox One diskusjon skal tas i rett tråd.

Og til slutt, ja jeg er enig at PS4 har best spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

50% mer CU enn Xbox ja, det betyr IKKE at den er 50% kraftigere til sammen.

Hvordan ting jobber sammen og er optimalisert betyr veldig mye.

Ikke tro alt du leser på neogaf, PS4 VS Xbox One diskusjon skal tas i rett tråd.

Og til slutt, ja jeg er enig at PS4 har best spesifikasjoner.

Nå må du ikke glemme at PS4 har GDDR5-minne, som burde gi en god del bedre ytelse enn Xbox One sin DDR3 + eSRAM kombo. Og jo, 50% flere shaders (1152 vs 768) vil uten tvil gi bedre ytelse.

 

Ikke 100% sammenlignbart, men du kan få en liten pekepinn over hvor stor forskjell det er mellom skjermkortet til PS4 og Xbox One her.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

I tillegg har Edge også sagt den er 50 % kraftigere. PS4 vil klare FullHD med 30fps, Xbox One vil klare 1600x900 med 20fps.

 

I tillegg sier utviklere at eSRAM er noe dritt å bruke.

 

Kilde: http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

 

En siste ting: Sony er ærlig og sier nettet er for dårlig i Europa til å kunne streame blant annet Gaikai, hvordan tenker Microsoft da å gjøre dette?

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det ser ut til å være ekstremt liten forskjell mellom snitt hastighet i USA vs EU, så tror det er litt bullshit fra Sony egentlig.

 

Regnet ut nå med data fra Akamai, snittet i EU er ca 7,4Mbit, mens i Usa så er det 8,6Mbit.

 

Det er vel i realiteten fordi de ikke har ting klart enda i EU regner jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg har Edge også sagt den er 50 % kraftigere. PS4 vil klare FullHD med 30fps, Xbox One vil klare 1600x900 med 20fps.

 

I tillegg sier utviklere at eSRAM er noe dritt å bruke.

 

Kilde: http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

 

En siste ting: Sony er ærlig og sier nettet er for dårlig i Europa til å kunne streame blant annet Gaikai, hvordan tenker Microsoft da å gjøre dette?

Dette er sammenligner UTEN optimaliseringer. Anonyme utviklere sier eSRAM er dritt å bruke, men eDRAM som ble brukt på samme måte til xbox 360 var genial og enkel å bruke, hvem lyver her?.

 

Når det gjelder sony som klager på internetkapasiteten i europa så vil jeg heller tro dette ligger på sony sin side som ikke har infrastruktur til dette i europa, vi vet alle hvor treg psn er nå.

Microsoft skal heller ikke lansere noen gaikai lignende tjeneste enda.

 

Xbox One does, however, boast superior performance to PS4 in other ways. “Let’s say you are using procedural generation or raytracing via parametric surfaces – that is, using a lot of memory writes and not much texturing or ALU – Xbox One will be likely be faster,” said one developer.

 

Fra samme artikkel...

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Ser ingen vits i å diskutere ytelsen på PS4 vs. Xbox One. Den kommende generasjonen så er ytelsen på PS4 best, men hvor mye er egentlig klinkende likegyldig.

 

Så får heller Microsoft ta igjen generasjonen etter.

 

Når det er sagt, så tror jeg begge to er gode konsoller og jeg gleder meg til å anskaffe begge to.

Da er det mer synd på Nintendo, som nå er så akterutseilt når det kommer til ytelse at det vil kreve veldig mye ekstra utvikling for å kunne lage titler for alle 3 konsollene.

 

Som igjen fører til færre spill og dårligere salg av Wii U, som om tallene ikke var dårlige nok fra før.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det du skriver samsvarer ikke med det som står i kilden din.

 

MS har heller ingen planer for å streame spill fra skyen.

 

30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One. “Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...