Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært med på denne tankegangen. Spesielt nå som hardware i de to konsollene blir så og si lik. Færre eksklusiver må da være bedre for alle andre en fanboys som skal krangle på internett ?

PS3'en min har stått parkert hos en kompis i 26 måneder, som BD- spiller, av den enkle grunn at jeg ikke takler DS3 og de uendelige oppdateringene i både spill og konsoll. Ingen spill gitt ut siden det har fristet meg til å hente den hjem igjen. Men det er flere spill jeg gjerne skulle spilt hvis de hadde kommet på andre plattformer.

 

Litt som her, hvor Xboxen har blitt skrudd på en gang på gud vet hvor lenge, og det var for å overføre Mass Effect 2-saven for å spille videre på PC. Dette er jo fordi konsollene så utrolig like, og det føles nesten som en total waste at jeg kjøpte begge (spesielt siden hovedgrunnen til at jeg kjøpte 360en var for å spille Alan Wake, som jo uansett kom til PC). Og flame wars mellom fanboys får man uansett, se hvor like konsollene er nå, fremdeles er det haugevis av fanboys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Det blir et vendepunkt for min fremtid som Xbox spiller imorgen, ser jeg noe som jeg ikke liker så er jeg ferdig med Xbox. To absolutte krav har jeg;

  • Bakover kompatibilitet
  • Ingen permanent Internettforbindelse

Lenke til kommentar

Det blir et vendepunkt for min fremtid som Xbox spiller imorgen, ser jeg noe som jeg ikke liker så er jeg ferdig med Xbox. To absolutte krav har jeg;

  • Bakover kompatibilitet
  • Ingen permanent Internettforbindelse

 

Den blir ikke bakoverkompatibel ut av boksen, dette er jeg omtrent sikker på. Hvorfor er dette så viktig? Har du ikke en Xbox 360?

 

Se denne:

 

Ihvertfall se det han sier på 02:13, om du ikke orker å få med deg alt.

 

Lenke til kommentar

Jeg har 3 stk Xbox 360 konsoller, men jeg er ikke interessert i å ha gamle konsoller tilkoblet. Alt med Xbox 360 må gjennom den nye konsollen.

 

Det jeg har lest er at det ryktes at den nye konsollen skal visstnok ha en egen brikke integrert som sørger for full bakover kompatibilitet.

 

Kilde: http://www.playday.n...e-alltid-online

 

Nyere rykter peker mot at "Xbox mini" blir å være Microsoft sin løsning på bakoverkompatibilitet. Den vil ikke ha DVD-rom, men "Durango" vil kunne lese av spill til Xbox 360 når minien er plugget i. Jeg tipper Durango blir å ha en eller annen festemekanisme for minien, slik at det ser ut som én Xbox.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg at de kommer sikkert til å gå for en slik løsning. Og at den blir solgt separat slik som nevnt i videoen.

 

Andre har skrevet at den blir inkludert, men dette får vi trolig vite i morgen.

 

Jeg tror forresten at minien blir å kreve konstnat nettilgang. Det blir nesten det samme som Gakai, bare at Microsoft kjører det loktalt, og Sony bruker skyen (Cloud).

 

Ferske rykter:

 

http://www.vgleaks.com/use-your-mobile-or-tablet-with-durango-xbox-companion/

 

Ganske naturlig med lekkasjer så nære morgendagen.

Lenke til kommentar

Blir spennende med Xbox i kveld, personlig skal jeg ikke ha maskinen uansett (skal ha PS4), men er alltid spennende å se hva fokuset ligger på mtp. på konkurranse osv. Vi vet jo alle at PS3 led/lider av at 360 er en langt enklere maskin å utvikle til, la oss ikke håpe det kommer til å bli gjeldende i neste generasjon :)

 

Når begynner konferansen norsk tid?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Blir spennende med Xbox i kveld, personlig skal jeg ikke ha maskinen uansett (skal ha PS4), men er alltid spennende å se hva fokuset ligger på mtp. på konkurranse osv. Vi vet jo alle at PS3 led/lider av at 360 er en langt enklere maskin å utvikle til, la oss ikke håpe det kommer til å bli gjeldende i neste generasjon :)

 

Når begynner konferansen norsk tid?

 

19:00.

Lenke til kommentar

Husk at dette går på TV i USA og Canada.

 

Sony sin pressekonferanse varte jo lenge. Microsoft sin sksl bare vare en time.

 

Er derfor usikker på hva vi får hvite av hardware osv.

 

MEn det at de bare har en time tror jeg er bra. Og at det går på tv. Tror det blir blir pressekonferanse ala apple.

 

Litt info

hvor bra det gikk med xbox 360, snakke om media (netflix etc)

How can we make this better

Boom xbox

snakker litt om konsollen

viser noen spill men ikke mange

Lanseringsvindu

the end

Lenke til kommentar

Blir spennende med Xbox i kveld, personlig skal jeg ikke ha maskinen uansett (skal ha PS4), men er alltid spennende å se hva fokuset ligger på mtp. på konkurranse osv. Vi vet jo alle at PS3 led/lider av at 360 er en langt enklere maskin å utvikle til, la oss ikke håpe det kommer til å bli gjeldende i neste generasjon :)

 

Når begynner konferansen norsk tid?

Vel med x86 artiektur på ps4. Så er det så og si en pc. Xbox blir sikkert det samme så utvikling bør gå fint

 

GJør det også lettere å porte spill ttilog fra pc også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...