Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett om grafikken blir bedre på PS4 eller ei, så vil mer kraft bety bedre ytelse, AA, eller høyere oppløsning (eventuelt en kombo). Ingen av disse krever noe ekstra av utviklerene og grafikken er den samme.

 

Jeg for min del ville ikke kimset av maskinvarespecs, uansett hva det er for noe. Selv hvis spillutviklere ikke bryr seg om å porte skikkelig over, så vil mer kraft bety bedre ytelse på systemer med så lik arkitektur. Kanskje betyr det 60FPS på titler XOne bare klarer 30 FPS, kanskje betyr det færre FPS-drops, eller kanskje de velger å øke oppløsningen på flere spill uten at det går utover spillbarheten.

 

Selvsagt, om PS4 har er OS som drar så mye ressurser at det forårsaker en så kraftig nedgradering av ytelse, at XOne stiller likt. Ja, da må Sony virkelig har driti på leggen, for da må det nærmest være tidenes dårligste OS.

 

Jeg mener ikke å blande inn Sony for mye her. Poenget er fortsatt bare det faktum at de spesifikasjonene som Xbox One får, er absolutt viktig for hvor god opplevelse du kan vente.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Opp i mot 10000 kr for spillkonsoller og spill blir for dyrt for meg, ja. Ihvertfall når alt skal punges ut for samtidig rett før jul.

 

Det er sant. Julerushet er jo ikke akkurat kjent for å være snill med lommeboka. Så kommer lånet og andre faste utgifter etc..... Så sånn sett er jeg egentlig litt "lettet" over at One ikke blir å finnen innenfor grensene til etter nyttår, bare for å spre litt optimisme :p

 

Nei fy faen for noe piss å bli voksen altså.

Lenke til kommentar

 

Det er sant. Julerushet er jo ikke akkurat kjent for å være snill med lommeboka. Så kommer lånet og andre faste utgifter etc..... Så sånn sett er jeg egentlig litt "lettet" over at One ikke blir å finnen innenfor grensene til etter nyttår, bare for å spre litt optimisme :p

 

Nei fy faen for noe piss å bli voksen altså.

 

For å ikke snakke om utgiftsmånedene som kommer rett etter nyttår.

Lenke til kommentar

Planen var eigentleg å plugge inn ATV2 der, så eg får XBMC 'rett på' Xbox One.

 

Vita TV såg snedden ut.

xbmc føltes mye bedre ut på en snerten mac mini, og man får 1080p :o

 

Last ned xperience1080 skinet på xbmcen (det ser faktisk bra ut, og er inspirert av xbox 360 sitt dashboard design), tror dog det lagger litt på atv2.

 

Vil det være noe fordel å ha apple tv, mac mini osv koblet til xboxen, hvis man har harmony remote etc. Er man ikke avhenging av at xboxen skal stå på for å feede signalet

 

veldig off topic nå ja

Lenke til kommentar

 

Det er sant. Julerushet er jo ikke akkurat kjent for å være snill med lommeboka. Så kommer lånet og andre faste utgifter etc..... Så sånn sett er jeg egentlig litt "lettet" over at One ikke blir å finnen innenfor grensene til etter nyttår, bare for å spre litt optimisme :p

 

Nei fy faen for noe piss å bli voksen altså.

 

 

HALV SKATT!

 

problem solved

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Mange bestiller fra Tyskland til nesten samme pris, og for 300 kr ekstra kan du bestille en fra Coolshop med full norsk garanti. Jeg hadde bestilt Xbox One fra Coolshop, uansett om den kom ut i 2014, men den kommer ut der i november.

Poenget mitt var vel heller at om du vil ha begge og syns det blir for mye i år, så kan du kjøpe PS4 ved launch her i Norge i November og Xbox One ved launch neste år når den kommer hit. :p

 

Tror ikke jeg gidder bestille Xbox One hos Coolshop selv om jeg er keen på å kjøpe Xbox One.

Nøyer meg med PS4 i år tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...