SIR WOLFIE 87 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Er vel mer slik at de kjøper PS4 frem til Xbox One kommer ut. De som har vært 360 brukere i alle de år, kommer nok ikke til å holde seg unna så veldig lenge når Xbox One kommer ut her i landet. 3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Så lenge man kan forhåndsbestille Xbox One fra Coolshop, og få den levert samtidig som PS4 lanseres i Norge, så er det problemfritt for min del. De opererer helt etter norske regler. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Er vel mer slik at de kjøper PS4 frem til Xbox One kommer ut. De som har vært 360 brukere i alle de år, kommer nok ikke til å holde seg unna så veldig lenge når Xbox One kommer ut her i landet. Det er veldig mange som klarer seg fint med en konsoll. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Det er veldig mange som klarer seg fint med en konsoll. Sant, men de som har vært diehard Xbox fans og liksom skal ''bytte til PS4'' kommer nok til å flokke tilbake når de ser en del av spillene som kommer til konsollen (Forza f.eks). 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Det er nok få av virkelig diehard-fans (eller fanboys, alt ettersom hva slags ord man velger) til både Microsoft og Sony. Vel, det er nok mange, men ikke i prosent. Tror jeg. Dette er ikke noe fakta eller noe. Kanskje mer et håp. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Tror heller ikke det er så utrolig mange (Ikke nok til at det blir betydelig), men lov å håpe som du sier. Det beste er jo om begge konsollene selger i bøtter og spann. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Akkurat som mange som kjøper en iPhone heller venter til neste utgave isteden for å prøve noe Android basert så tror jeg dem fleste Xbox fans gjør det samme også. Også har du dem som prøver noe nytt, men dem finner som oftest veien tilbake. Men det spørs da, er brukergrensesnittet og diverse funksjoner dårligere eller bedre. Er kontrolleren bedre osv osv. Og vil diverse spill friste for mye.. Endret 9. september 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Akkurat som mange som kjøper en iPhone heller venter til neste utgave isteden for å prøve noe Android basert så tror jeg dem fleste Xbox fans gjør det samme også. Den sammenligningen gjelder nok for endel, men hadde nok betydd mye mer om konsollene var bakoverkompatible. Har du en iPhone og har kjøpt masse apps kan du installere de på den nye iPhonen din, men dette gjelder jo ikke med konsollene. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ja han burde ha brukt hode sitt litt og vist dette uten å avsløre sin identitet. Han hadde jo et klipp til på kanalen sin hvor du ser både faren og moren hans...så ikke spesielt smart fyr dette. Men når det er sagt så kjenner jeg blir litt varm i topp etasjen når jeg leser at bunn slam som henger på Neogaf har aktivt gått ut å rapportert han til MS. Personlig så ville jeg heller takket for videoen og en snik titt på OS'et til XBO. Det er heilt sant. Har fått inntrykk av at svært mange på NeoGAF er oppriktige rasshøl. Treng ikkje lese mange postar for å sjå det. Med det sagt, så ser det også ut som om det er mange som kan mykje der. For stor. Stor konsoll for store gutar veit du :-) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 PS3 va stor den også, med upraktisk form. Ingen døde da, så vi greier nok å ha One stående denne generasjonen altså 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Kjekt å lansere en stor konsoll, så er det enklere å selge slimmen senere. 1 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) PS3 va stor den også, med upraktisk form. Ingen døde da, så vi greier nok å ha One stående denne generasjonen altså Er ein overhengande fare for det! Kjekt å lansere en stor konsoll, så er det enklere å selge slimmen senere. Titanic, 15 april 1912. Ta vekk TIT, og legg til COSPRY. Tilfeldig? Neppe! T I T A N I C C O N S P I R A C Y Eg er temmeleg overbevist om at Jødane på eit eller anna vis var innblanda i havariet til Titanic. Endret 10. september 2013 av BlastyTrasty 3 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Er vel mer slik at de kjøper PS4 frem til Xbox One kommer ut. De som har vært 360 brukere i alle de år, kommer nok ikke til å holde seg unna så veldig lenge når Xbox One kommer ut her i landet. Du har nok rett, men grunnen til det var at DS3 kontroll og PS3 systemet var forferdelig denne generasjonen. Om Sony gir ut en bedre kontroll og et bedre system vil nok ikke behovet være like stort. Det er mange som ikke kjøper en konsoll for eksklusiver, men kun for multi-konsoll spillene. Og det kan godt hende jeg engang i fremtiden skaffer meg en Xbox One igjen, men det blir sikkert ikke før om 3-4-5 år. Det er uansett usikkert, ettersom PS4 kan bli den beste konsollen med den beste kontrollen. Nå som Sony har laget en konsoll som klarer å yte mer ved spill så er Xbox One på kanten. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Og det kan godt hende jeg engang i fremtiden skaffer meg en Xbox One igjen men det blir sikkert ikke før om 3-4-5 år. Har du allereie hatt ein Xbox One? Tøft :-) Det er uansett usikkert, ettersom PS4 kan bli den beste konsollen med den beste kontrollen. Nå som Sony har laget en konsoll som klarer å yte mer ved spill så er Xbox One på kanten. Betre hardware vil alltid bli oversatt til betre spel opplevingar. Basta. Dette her 'konsollkrig' greiene er så tafatt. Kva parameter er det som definerar vinnaren? Eg spør faktisk fordi eg lurar. Konsollen som sel mest? Best GPU? Kjappast CPU? Beste spel-opplevingar? Flest eksklusive titlar? Blanding av alle? Kva betyr det å væra vinnaren av ein konsollkrig? Tenar eg og du noko på det? Vil konsollen som du definerar som vinnaren av krigen automatisk væra vinnaren for alle andre? Når hovudfokuset går på kva som er inni maskina, og kva logo som er på utsida - og såleis ikkje på underhaldninga me blir servert så meinar eg at folk legg energi og fokus på heilt feil stad. Eg skal spele eg. Om eg får gode opplevingar på PS4 og, eller Xbox One vil eg sjå på meg sjølv som vinnaren. Edit: Å dele opp eit sitat i fleire delar er usannsynleg vanskeleg. :-P Fubar quote system. Endret 10. september 2013 av BlastyTrasty 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Tipper han mener best som i kraftigst hardwaremessig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Gjorde det ja, men i denne delen av forumet er det ulovlig å være uenig med BlastyTrasty. Han og plussridderne kommer raskere enn noen for å forsvare Xbox One, om det så blir sagt at Xbox One tar i mot et ekstra støvkorn enn hva Microsoft lover. 3 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Gjorde det ja, men i denne delen av forumet er det ulovlig å være uenig med BlastyTrasty. Han og plussridderne kommer raskere enn noen for å forsvare Xbox One, om det så blir sagt at Xbox One tar i mot et ekstra støvkorn enn hva Microsoft lover. Det er heilt rett. Eg styrar denne tråden med ei jernhånd. Ser forøvrig at du valde å totalt ignorere innlegget mitt. Det var eit oppriktig innlegg, med oppriktige spørsmål :-) 4 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Men igjen så dro du opp ting av hatten som han ikke nevnte overhodet, som vinner av konsollkrig osv, uten at han nevnte det i det hele tatt. Kun, som jeg trodde, at PS4 er kraftigere hardwaremessig. 1 Lenke til kommentar
Booz Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 PS4 har raskere GPU og RAM, end of discussion. Xbox 360 har raskere GPU og RAM en PS3, er det bedre grafikk på eksklusivene til microsoft VS sony? NEI! Blir så lei av alle som maser om hvor kraftig PS4 er i forhold til Xbox One, er så mange drittunger som ikke har peiling på hva de snakker om (mener ikke noen som har diskutert på tråden her idag), vent å se til spilla kommer ut, blir dritbra spill på begge konsoller, hvem som får "best" grafikk vet ingen enda. Er mange faktorer som betyr noe. 2 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) En ting er nå helt sikkert, folk som innbiller seg selv at de kan utrope en "vinner av konsollkrigen" før konsollene i det hele tatt har kommet i salg, før vi har sett noe som helst til ytelsen og opplevelsen til kryssplattform og de eksklusive spillene er temmelig langt ute på jordet. Vi aner heller ingenting om hvordan det stiller seg med tanke på varmeutvikling, støynivå eller noe som helst og likevel så mener altså folk, som overhode ikke har vært i nærheten av konsollen eller har noen som helst førstehåndserfaring med verken maskinvaren, plattformen eller programvaren hva som er det beste, og gjerne ikke bare det beste men det soleklart beste valget. Alt dette faller naturligvis på sin egen urimelighet. Vi kan synse så mye vi vil, vi kan basere så mye vi bare ønsker ut ifra den informasjonen vi har per i dag angående maskinvaren og det hele men det har seg nå engang sånn at det er hvordan ting utarter seg i praksis som til syn og sist har noe å si, og så lenge vi har med to forskjellige konsoller å gjøre, med to ganske så forskjellige løsninger når det kommer til både maskinvare (Kinect vs ikke Kinect) og programvare så er det ingen av oss som kan utrope noen vinner og taper enda. En vinner og taper i konsollkrigen vil vi jo ikke se før om mange år, salget i starten er gjerne en dråpe i havet av det totale salget som strekker seg over en konsoll sin levetid, og alle de spillene vi ser i starten er gjerne langt dårligere optimalisert og benytter potensiale til maskinvaren i og rundt konsollen langt dårligere enn spill som kommer et par år fremover i tid. Det eneste som er sikkert er at vi går en spennende tid i møte, hvor alle plattformer (Xbox, Playstation og PC) nok kommer til å få mye glede av at maskinvareplattformen og arkitekturen har blitt såpass lik på alle plattformer, noe som vil mest sannsynlig føre til god optimalisering og god spill opplevelse på samtlige plattformer, så blir det jo opp til hver enkelte å velge ut ifra egne ønsker og preferanser, jeg tror uansett hva du velger så kommer du til å få masse å glede deg over utover de nærmeste årene og jeg tror ingen som velger Xbox One vil være spesielt misunnelig på de som har en PlayStation 4, eller andre veien da både ytelse og opplevelse nok blir temmelig like på begge konsollene denne runden da arkitekturen og maskinvaren tross alt er såpass lik og 95% av alle spillene er kryssplattform og optimaliseres ut ifra det svakeste leddet uansett. Til alle de som henger seg i overkant mye opp i rene maskinvarespesifikasjoner så kan vi jo se til mobilplattformen, hvor det fremdeles den dag i dag er sånn at de spillene med penest og mest avansert grafikk og best ytelse fremdeles er å finne på til iOS kontra Android, også Windows Phone har fått et par spill som stort sett topper det meste du finner til Android og alt dette til tross for at Android telefoner stort sett kan skimte med kraftig maskinvare. Alle som har vært halvveis bortom noe som helst som har med programmering å gjøre vet jo at optimalisering er vell så viktig, om ikke viktigere enn maskinvaren når alt kommer til alt så det å bastant påstå og innbille seg at en løsning vil være mye bedre enn en annen utelukkende basert på maskinvarespesifikasjoner er rett og slett lite rutinert når alt kommer til alt. Det å ha den kraftigste maskinvaren i bunn er selvfølgelig en fordel, men trenger ikke å ha allverden å si i praksis og her er jo tross alt forskjellen i maskinvare ikke allverden til å starte med og det er såpass mange spørsmålstegn rundt maskinvaren og arkitekturen og hvordan dette vil yte og fungere i praksis til at noen av oss kan uttale oss så voldsomt om hvordan dette kommer til å utarte seg i praksis. En ting som er helt sikkert, så er det at 50% høyere shader ytelse og GDDR5 vs DDR3 + EsRAM ikke betyr det samme som 50% bedre ytelse, for de som innbiller seg noe sånt burde ta seg fem minutter og lese seg litt opp på hvordan det hele faktisk fungerer. Vi har jo skjermkort til PC-er som kan ha godt over 50% bedre shader ytelse enn et annet kort og likevel bare se type 5-10% bedre ytelse i praksis. For meg virker det som folk har en lei tendens til å lese seg for mye inn i maskinvaren med et for dårlig grunnlag til å vurdere hva slags betydning det vil ha i praksis. Folk er generelt alt for flinke til å leke bedrevitere å late som det faktisk vet hva alle disse tekniske spesifikasjonene vil ha å si for ytelsen og utviklere, uten at det egentlig har snøring eller noe som helst grunnlag for å vurdere noe som helst. Dette gjelder jo ikke bare nå i konsollkrigen, men i markedet / samfunnet generelt. Hvor ofte ser du ikke folk med en ny mobiltelefon skryte av at denne visstnok er så mange ganger bedre og raskere enn annen telefon, når den i realiteten knapt nok føles eller gir noe bedre ytelse i praksis overhode? Endret 10. september 2013 av RamGuy 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå