Populært innlegg RamGuy Skrevet 6. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2013 Det er ikke mye klaging det står på, er heller det at folk flest er langt større i kjeften og ikke har de samme "moralske grensene" når de utfolder seg på nett. Etter at Internett ble en allemannsgreie de siste årene så har jo alt blitt forpestet med folk som er alt for store i kjeften og har alt for store tanker om seg selv. Det er en stor uting at folk på nett argumenterer som om de skulle ha doktorgrad i alt og ingenting, alt en selv mener og føler er det eneste unisont korrekte i hele universet og alt og alle kan dra dit pepper'n gror om de måtte våge å ikke være enig og dele de samme synspunktene og meningene. Er det noe jeg selv har merket mye til som aktiv medlem her siden 2005 så er det hvordan "Internettsamfunnet" har gått fra å være en plass hvor folk generelt hadde en ganske så gjensidig respekt ovenfor hverandre, hvor folk som hadde spørsmål kunne forhøre seg og få hjelp av folk som kanskje hadde litt peiling og var villig til å hjelpe og veilede folk som ønsket og søket etter hjelp og veiledning. I dag er det dessverre sånn at ting blir spammet ned av Jonas på 14 og Tommy på 16 som begge innbiller seg at de sitter med detaljkunnskap om alt som kan krype og gå. Det er alt, alt for mange som har så alt, alt for bastante meninger om temaer og ting de overhode ikke har noe grunnlag til å uttale seg om i det hele tatt. Om du spør halvparten av de som skriker ut om at Xbox One suger og PlayStation 4 rúler så kan jeg nærmest garantere at nærmest ingen av dem egentlig vet noe som helst om hva den faktiske forskjellen på maskinvaren egentlig betyr eller har å si i praksis, ei heller vet de null og niks om hvordan programmering og optimalisering mot maskinvare eller noe som helst fungerer og da faller det på sin egen urimelighet at disse skal gå rundt og rope høyt om hva som suger og hva som ikke suger når de egentlig ikke har noe snøring på hva de snakker om eller hva det bak faktisk innebærer. Dette er virkelig en gjenganger når det kommer til diverse maskinvare de siste årene, om det så er konsoller, mobiltelefon, nettbrett, PC maskinvare eller noe helt annet. Folk uten noe som helst grunnlag eller opplegg for å kunne uttale seg om noe som helst går rundt og leker "eksperter" og overbeviser venner, naboer og familie om at ditten og datten er så utrolig bra helt uten noe fornuftig grunnlag for det. Og med engang du eventuelt utfordrer dem litt og spør om hvorfor de så hardnakket mener at ditten og datten er så utrolig mye bedre enn det og det så er det jo alltid den samme bunnløse argumentasjonen som at "jo fordi maskinvaren er X% bedre" osv osv.. Og kommer du med fornuftige synspunkter og argumenter rettet mot programmering og optimalisering av maskinvaren, og hvorvidt det å ha teoretisk best maskinvare ikke automatisk resulterer i best system så er du jo stemplet som rene fanboyen på flekken. Ting har blitt så totalitært og blir konstant dratt så langt ut av kontekst på nett at det er smått latterlig. 19 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det beste med forumet her inne og forøvrig forum generelt, er at folk har en merkelig tendens til å bruke så utrolig mye energi på å overbevise meg om at jeg tar feil valg, og hvor dum jeg er som hva det jeg vil ha. Og at jeg ikke klarer å se at det dem liker er så mye bedre enn det jeg liker. Syntes det er så merkelig at folk overhodet ikke kjenner, eller som kjenner meg, skal fortelle meg hva som er best for meg.Og hvorfor folk har så veldig lyst å få andre til å like det en selv liker. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Du har de som sutrer kun for å sutre, og de som sutrer om ikke alt som kommer frem av det man har eller vil ha er like positivt. Gleder meg til den dagen folk kan se både positive og negative sider ved både det man vil ha og det man ikke vil ha. Lenke til kommentar
MasterShake Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Det er for meg det paradoksale med hvordan Sony fanboys har holdt på de siste månedene. Hvor enn det er snakk om Xbox dukker de umiddelbart opp og oppfører seg som drittunger. Om det legges ut en video av et XBO-spill på youtube kan du banne på at det har 500 dislikes etter 5 minutter. Er målet deres å overtale potensielle xbox one-kjøpere til å heller gå for PS4? For det som har skjedd etter å ha hengt på neogaf og andre forum, inkludert dette, er at jeg faktisk har fått MINDRE lyst på PS4. Det er selvfølgelig tullete , men det er nå engang magefølelsen jeg sitter med. Jeg har rett og slett ikke lyst til å assosieres med denne gjengen. Med tanke på hvor bra PS4 virker, og hvordan den tilsynelatende innfrir alle sony-fans sine ønsker, hvorfor ikke ha litt tillit til den? 6 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Xbotsene og SDFerne er like ille, har bare blitt flere av sistnevnte. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Må si meg enig med GN over, kritikken hagler mye fra alle kanter. Det har dog blitt litt mye kritikk av xbox denne gangen, da det var en del kontroversielle valg. Men gjennom brorparten av den nåværende genrasjonen har det virket på meg, som om det har vært stikk motsatt. Synes dog ikke det er bra at noen kommer inn hit kun for å skrive dritt om konsollen, om en vil diskutere enkelte valg foretatt av MS, kan jo det være på sin plass. Men det kan jo virke som om enkelte har tatt valgene til MS som en personlig krenkelse. Var selv kritisk til XO i starten pga noen av valgene til MS, men for meg har konsollen blitt langt langt bedre etterhvert. Og det er godt mulig a jeg også vil anskaffe meg denne på et senere tidspunkt. Kansje til og med istede for ps4, dersom det viser seg at den får bedre skussmål fra spillerne over dammen. 1 Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Før var Xbox den rimeligere, kulere, mer komfortable(imo), og kraftigere alternativet (i de fleste cross-platform spill). Må si at jeg ble skuffet ved første øyekast på Xone. Men foreløbig er jeg laid back og ser hvem som passer best for meg... Ingen forhåndsbestilling på meg Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Markedsføring gjort riktig. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Endret 6. september 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Booz Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 I can't be the only one, who as hype is building is getting more and more nervous about getting a console on launch? I can't stop preordering Xbox Ones.... I currently have 1 with my local GAME store with Fifa 2 with Microsoft Store . I accidentally ended up with 2 as the purchase didn't trigger the achievement as I was on my friends console having an E3 party. Don't know what game I'm getting with that 1 at Amazon with Forza How about everyone else, how long will you leave it before you cancel and surplus orders? Noen er mer desperate enn andre Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 SmartGlass på XBO. Lenke til kommentar
Booz Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) http://www.gamespot.com/news/xbox-one-smartglass-support-detailed-6414158 Smartglass detaljer Edit: er det umulig å slette innlegg her? Endret 6. september 2013 av Booz Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hehe, jeg er ikke den eneste som snuser etter ny info ser jeg Lenke til kommentar
Booz Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Hehe, jeg er ikke den eneste som snuser etter ny info ser jeg Stemmer det, gleder meg så sykt mye så leser alt av info jeg kommer over Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Angående hva man måtte mene om Xbotsene og SDFerne... De virkelig verste imo, er de som hele tiden skal fremstille seg som nøytrale, samtidig som de saumfarer diverse spillnettsider i håp om å finne negative artikler om en gitt konsoll for så å poste 10-talls negative artikler. Det morsomme er faktisk at de tror folk ikke oppfatter agendaen deres. 5 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Som å være interessert i spill? 1 Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Når brukere poster 30 negative artikler for hver positive artikkel, da kjøper jeg ikke den at det er fordi de er interessert i spill som en nøytral. Da er de interessert i spill med formål om å fremme sin egen preferanse. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå