Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gigantisk kundemasse som har vent seg mot de?

Og hva baserer man det på, sinte nerder på internettforum?

Teller vel knapt tosifra prosent av alle som spiller spill.

Nja, husk ordets makt da. Og hvordan venner av "sinte nerder" kjøper det de blir anbefalt der, fordi de gjerne vil spille sammen. Og hvordan deres venner igjen gjerne kjøper det siden de også vil spille sammen.

Du tror du har et poeng, men det har du ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke penere bilspill enn «Forza 5»

Vi har sett under panseret på stjerna til Xbox One-lanseringen.

http://www.pressfire.no/spesialer/gamescom-13/7415/Det-finnes-ikke-penere-bilspill-enn-Forza-Motorsport-5

Herreminhatt eg gledar meg til Forza 5.

Huff, ja gleder meg...tror nok at spill som Forza 5 og Titanfall blir system selgere for MS. Og ikke minst COD som får dedikerte servere via MS sine servere.

Lenke til kommentar

Forza 5 er det første spillet i den serien for meg. :)[/size] [/size]

Forza 5 er et simulator bilspill, som fokuserer på kjøreegenskaper og realistisk modding av biler. I forhold til arcade kjørespill hvor fokuset på kjøreegenskaper osv ikke er like viktig/til stede. Need For Speed, Burnout, osv, er arcade bilspill.

Grid 2 er et arcade bilspill.

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Yes. Det blir for dumt å avfeie "sinte nerder" som to prosent og at de ikke betyr noe.

Enig. Innovatørene er viktige for en hver bedrift som ønsker å få solgt varene sine. Greit at de ikke står for så veldig mange % av den potensielle brukermassen, men som du sier, ola nordmann spør en av disse før han kjøper systemet. Det å blåse dette bort i intet blir for dumt, selv microsoft skjønte dette og gjorde derfor flere store endringer.
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet at den beste måten å få reklamere noe er ved at en bedrift lager et godt produkt som blir anbefalt videre av folk man stoler på. Altså, en reklameplakat hvor det står "Verdens beste bilspill" på betyr ingenting om du ikke går rett på den og tror på alt som står på et ark. Om en god kamerat e.l. kommer bort og sier at Forza 5 er et fantastisk bilspill, faktisk det beste som noensinne er laget, så vil den ha større innflytelse på kjøpet enn alle de millionene Microsoft bruker på å markedsføre produktet. Så de 2% man kan får i mot seg direkte i dag, kan være 20% i morgen.

Lenke til kommentar

Yes. Det blir for dumt å avfeie "sinte nerder" som to prosent og at de ikke betyr noe.

tosifra er .. 2?

Anbefalingar frå vener er viktig, absolutt. Og utifrå innlegget hans las eg ikkje at han avfeia det - men nedspelte viktigheita av desse 'sinte nerdane'.

Det er longt ifrå alfa-omega. I alle fall for meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor kunne ikke microsoft lansere xbone i norge i år?? Det var ikke supply issues.. det har de jo påsått..det hadde med oversetting av språk å gjøre.

Hvorfor står dette på http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/get-the-facts?xr=shellnav

6Xbox voice commands will not be available in all markets on the product release date. Voice commands will be available at launch in US, UK, CA, FR, and DE.

Kunne de da ikke bare lansert i Norge, og de andre landene som ble droppet, siden de allerede lansere i f.eks. Brasil, Mexico og Italia?

Bullshit rett å slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.hispanicbusiness.com/2013/8/27/microsoft_lowers_xbox_one_shipment_forecast.htm

http://news.yahoo.com/xbox-one-reportedly-hit-production-woes-could-hard-164528077.html

Synes ikke 6,2 millioner er lite akkurat, men det er nå det motsatte av hva Microsoft har kommet ut med offisielt (hvem vil vel bekrefte slikt), og det er hva som har ryktes/blitt antatt er grunnen til utsettelsen i mange land.

Bare å lese dette det.

Lenke til kommentar

Alt rabalderet og ståheien rundt Xbox One er nok temmelig likegyldig i det store og det hele, og i det lange løp. Det at de ikke rekker julesalget i en rekke land og markeder derimot er jo ikke akkurat noe sjakktrekk, men så spørs det jo hvor mange PlayStation 4 som faktisk vil være i salg også, det er nok temmelig stor fare for at mange av disse blir borte i forhåndsbestillinger osv så antallet som faktisk er tilgjengelig for salg mot juletider ikke er allverdens og at det hele jevner seg ut iløpet av 2014 uansett.

Antallet folk som overhode har fått meg selv, bryr seg eller vet forskjellen på maskinvaren til Xbox One kontra PlayStation 4 er nok en liten promille av det totale markedet og salget av disse konsollene i det lange løp så det har nok svært liten betydning, og Microsoft abnorme markedsføringsbudsjett og rene tyngde i markedet og snik-promotering via Windows og diverse andre plattformer og fora danker nok ut alt Sony klarer å stable på beina av tilsvarende markedsføring osv så det jevner seg veldig fort ut her, og det å bundle giganttitler som FIFA 14 er nok også et stort sjakktrekk fra Microsoft sin side og jeg tror for Kinect 2.0 + Skype fort blir en slager for mange familier da det er noe som kan være interessant selv for de mindre spillinteresserte partene i større familier da kommunikasjon med familie via Skype på TV osv begynner å ta mer og mer av og Kinect 2.0 og Xbox One kan nok by på en veldig solid og gjennomført opplevelse her.

Her på berget går det naturligvis mest i PlayStation 4, men ikke på grunn av at det nødvendigvis er en "bedre" konsoll eller ikke, her i Norge spesielt, men det gjelder vell egentlig Skandinavia i sin helhet så har vi jo i alle år vært en eneste stor saueflokk som stort sett alltid har kjøpt hva enn Sony har levert.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt varm i hode når jeg leser at det er flere land som XBO lanserer iår som ikke får Kinect voice commands før senere. Jeg gikk utifra at dette var en av dem viktigste grunnene til at diverse land ikke fikk en XBO på lansering.

At dem ville få dette opp å gå helt...men når det gjelder for plasser maskinen faktisk lanserer i så må en lure litt.

Det å få oversatt brukergrensesnittet til Norsk kan umulig stoppe en lansering...

• Liker 2
Lenke til kommentar

...Skandinavia i sin helhet så har vi jo i alle år vært en eneste stor saueflokk som stort sett alltid har kjøpt hva enn Sony har levert.

Hugsar eg hadde ein slik Sony Ericsson T610 mobil telefon ein gong i 2003.

Eg knakk den i to.

Elles så er førehandstinginga frå Tyskland lagt inn, og går den ikkje i boks så har eg ordna meg med ein kamerat som er i Paris i slutten av November.

Vonaleg lyt det seg ordna!

Og at XOne ikkje vart lansert her i Noreg har lite, til ingenting med språk å gjere. Det skjønar vel dei fleste.

Men, at dei samstundes ikkje skjønar at eit aksjeselskap kan i offentligheita gå ut å annonsere med at dei slit med å produsere nok enhetar, eller at dei eventuelt har produksjonsproblem - er for meg eit mysterium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...