Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Dette har vel vært ganske så kjent hele tiden. 1.3TF xbone og 1.8TF ps4.

Er fullt klar over at GPU delen til PS4 er kraftigere, var derfor jeg skrev "er xbox one kraftigere enn først antatt".

Flash minne til oset, avlasting av audioprossesering, en haug med custom prosessorer

Lenke til kommentar

Det er faktisk feil. Utifra hva utviklere sier nå så vil de klare å presse ut forskjell. Det er faktisk forskjell på PS3 og X360 nå også. Red Dead ser bedre ut på X360, og slik vil det være på PS4 og X1 også. Nå som arkitekturen er lik så vil utviklingen bli mindre brysom og dermed så vil man klare å presse ut ekstra saft i fordel PS4 denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Det er faktisk feil. Utifra hva utviklere sier nå så vil de klare å presse ut forskjell. Det er faktisk forskjell på PS3 og X360 nå også. Red Dead ser bedre ut på X360, og slik vil det være på PS4 og X1 også. Nå som arkitekturen er lik så vil utviklingen bli mindre brysom og dermed så vil man klare å presse ut ekstra saft i fordel PS4 denne generasjonen.

Vi får se når begge konsollene er lansert, tror ikke forsjellen vil bli større enn dagens generasjon.

Fremtidig diskusjon angående xbox one vs ps4 bør diskuteres i rett tråd, var ikke meningen å starte noen debatt , ville bare legge fram nye fakta om hw på xbox one, syns spesielt flashminnet er interessant.

Lenke til kommentar

Hvilke bil spill serie kan sammen lignes med Forza serien, for [/size]

Forza 5 er det første spillet i den serien for meg. :)[/size] [/size]

Forza 5 er et simulator bilspill, som fokuserer på kjøreegenskaper og realistisk modding av biler. I forhold til arcade kjørespill hvor fokuset på kjøreegenskaper osv ikke er like viktig/til stede. Need For Speed, Burnout, osv, er arcade bilspill.

Grid 2 er ganske så bra.

Grid 2 er et arcade bilspill.

Lenke til kommentar

Vi får se når begge konsollene er lansert, tror ikke forsjellen vil bli større enn dagens generasjon.

Fremtidig diskusjon angående xbox one vs ps4 bør diskuteres i rett tråd, var ikke meningen å starte noen debatt , ville bare legge fram nye fakta om hw på xbox one, syns spesielt flashminnet er interessant.

Flashminnet er kanskje det mest uinteressante mener nå jeg. Det er jo rett å slett bare et minne for å lagre os'et, midlertidig lagring for firmware updates etc. Betur null og niks for meg og deg.

Audiochippen er jo mest der fordi MS har behov for å avlaste cpu for en del av behandling av infoen som kommer fra kinect. Det man kan si er at det er positivt fordi om den ikke hadde vært der så hadde noe av de 1.3 TF blitt brukt til rådatabehandling fra kinect. Nå tar den audiochippen seg av en del. Er i allefall slik jeg har forstått det.

Liten quote fra Anandtech som egentlig sier det som må sies.

Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). Unlike last generation, you don't need to be some sort of Jedi to extract the PS4's potential here. The Xbox One and PS4 architectures are quite similar, Sony just has more hardware under the hood. We’ll have to wait and see how this hardware delta gets exposed in games over time, but the gap is definitely there. The funny thing about game consoles is that it’s usually the lowest common denominator that determines the bulk of the experience across all platforms.

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4/5

Tror selv at forskjellen mellom plattformene blir liten det første året, så litt større resten av generasjonen. 1.Party spillene til Sony bør derimot vise muskler allerede fra starten av.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Flashminnet er kanskje det mest uinteressante mener nå jeg. Det er jo rett å slett bare et minne for å lagre os'et, midlertidig lagring for firmware updates etc. Betur null og niks for meg og deg.

Audiochippen er jo mest der fordi MS har behov for å avlaste cpu for en del av behandling av infoen som kommer fra kinect. Det man kan si er at det er positivt fordi om den ikke hadde vært der så hadde noe av de 1.3 TF blitt brukt til rådatabehandling fra kinect. Nå tar den audiochippen seg av en del. Er i allefall slik jeg har forstått det.

Med flashminne vil jo skifte mellom os og generell bruk av xbox one gå raskere.

Audiobrikka shape behandler ikke noe av dataen fra kinect, kinect har egen hw. Audiobrikka shape prosesserer lyd og lydeffekt, er veldig positivt å avlaste 1 cpu kjerne.

Lenke til kommentar

Man så jo tidvis merkbar forskjell på PS2 og Xbox, og såvidt jeg ser snakker om en tilsvarende forskjell i ytelse her. Det behøver ikke ha noe å si for salgspotensiale, dog, vi så jo hvordan det gikk med de to.

Nei det er sikkert. Bedre hw betyr ikke at Sony vinner. Bedre hw, lavere pris, og et Microsoft med store problemer hjelper i allefall sony mye.

Lenke til kommentar

Store vanskar med å kommunisere, ja. Men store problemar, vil ikkje eg kalla det.

Ein kan seie kva ein vil om, la oss kalle det: justeringane, som MS har gjort - kva Xbox One angår.

Dei hadde ein visjon for kva dei trudde var best i den neste generasjonen. Då det viste seg at svært mange var imot denne måten å gjere ting på, valde dei å lytte og gjorde endringar deretter.

Men, utdjup gjerne kva du meiner med "et Microsoft med store problemer".

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man må nesten være blind om man ikke ser at Microsoft har fått problemer, med en gigantisk kundemasse som har vendt seg mot dem. Det trenger selvfølgelig ikke å bety så mye når alt kommer til alt, men alle disse forandringene kommer jo nettopp pga det.

Og når man snakker om forskjeller på multiplattformspill, sjekk her:

http://www.youtube.com/watch?v=HkHoDEh0FWc&feature=youtu.be

Kommer ikke til å bli så store forskjeller på PS4 og Xbox One, men det vil nok bli større forskjeller enn det var på PS3 og 360. Men igjen, hvorfor bry seg om hva andre ser på skjermen om du er fornøyd med hva du personlig ser?

Lenke til kommentar

Jeg kalte microsoft sine utfordringer problemer, du kalte microsoft sine 180's justeringer. La oss i allefall være enige i at hele deres visjon som de hadde for xbone er borte. De sitter igjen med bare skallet og prøver å gjøre det beste de kan for å tilfredstille hordene. Hadde det vært opp til meg så ville jeg holdt på deres orginale visjon, men gjort en bedre jobb i å selge systemet til massene. Microsoft om dagen sliter, de lykkes verken med windows, windows mobile, surface.. Og kanskje xbone. Vi får tro at de får fart på ting når Ballmer slutter og noen bedre tar over.

Lenke til kommentar
Jeg kalte microsoft sine utfordringer problemer, du kalte microsoft sine 180's justeringer.

Semantikk :)

La oss i allefall være enige i at hele deres visjon som de hadde for xbone er borte. De sitter igjen med bare skallet og prøver å gjøre det beste de kan for å tilfredstille hordene. Hadde det vært opp til meg så ville jeg holdt på deres orginale visjon, men gjort en bedre jobb i å selge systemet til massene.

Ein stor del av deira visjon gjekk i vasken ja. Forandring er livsfarleg. Eg synest det er synd.

Men, ein sitt berre igjen med skalet? Pøh. :)

Ein har maskina, Kinect 2.0 (som eg personleg er spent på.), Xbox Live, og masse, masse spel.

Men ut ifrå innlegget ditt les eg at du òg synest det er synd at nokon av tenestene som forsvann som følgje av justeringane.( :wee: )

Ta til dømes "family sharing". Det er framleis snakk om at dette kan komma, når dei finn ei måte å kontrollere det på.

Windows Mobile har vel aldri vært noko særleg, heller. Men at Microsoft som eit konsern "slit", og eller ligg dårleg an har eg vanskeleg for å tru.

Når det er snakk om så store mengder pengar, og små svingningar utgjer så store beløp, så vil det alltid overdramatiserast i media når eit selskap jobbar i motbakke.

Xbox One vil klare seg. Det er heva over kvar ein tvil.

Microsoft klarar seg sikkert dei ògså.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er jo nesten flaut hva vi har godtatt i en årrekke. Ikke bare Xbox 360, men også telefoner har helt utrolig lav sampling på samtaler.
Synd HD-voice fra telenor ikke er helt vanlig enda, for det endrer "alt". Endelig kan man høre/skjønne dialekter, eller faktisk høre hvem som er i andre enden. For ikke å snakke om en årrekke med missforståelser og vanskelig å høre.

Godt MS tar et laaaangt skritt fremover.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke penere bilspill enn «Forza 5»

Vi har sett under panseret på stjerna til Xbox One-lanseringen.

http://www.pressfire.no/spesialer/gamescom-13/7415/Det-finnes-ikke-penere-bilspill-enn-Forza-Motorsport-5

Bilspill er en veldig bra måte å lansere en konsoll på. Her er det ikke noe blod og gørr, du kan vise det fram til alle. Til og med reklamere med det hos McDonalds, sier Greenawalt med et lurt glis før han griper tak i en Trippel McFlattbrød Cheeseburgerog vil vise litt.

Herreminhatt eg gledar meg til Forza 5.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...