Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det stemmer at det er et eksklusiv XBO spill så kan det jo ikke være Fifa. Men en vet jo ikke hva som stemmer av rykter osv..men det er ikke så mange timene så skal vist MS offentliggjøre det.

Stusset litt på det jeg også. Vi får se. Håper egentlig det er Ryse, da det er et spill jeg neppe gidder å kjøpe selv. Men det er vel ikke Third Party?

Lenke til kommentar

Joda, på tilbakestående personer som kjøper seg en konsoll for å få en DLC to uker før alle andre.

Normalt pleier vel DLC-eksklusivitet å vare en stund lenger? Hele poenget er jo, sånn jeg ser det, å melke spillet når det er på topp, og om DLC kommer 6-12 måneder etter, så er det veldig få som gidder å vente så lenge for å spille DLC-en. Trenger ikke være særlig glup for å forstå det, og jeg vil heller ikke karaktisere de som ikke gidder å vente for tilbakestående...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stusset litt på det jeg også. Vi får se. Håper egentlig det er Ryse, da det er et spill jeg neppe gidder å kjøpe selv. Men det er vel ikke Third Party?

Hm...nei Ryse er vel ifra et MS studio? Men Fifa er jo et spill som er populært i Europa så det kan jo være en fin match det med ryktet. Håper egentlig det er noe litt mer spennende jeg da...for min egen del ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Normalt pleier vel DLC-eksklusivitet å vare en stund lenger? Hele poenget er jo, sånn jeg ser det, å melke spillet når det er på topp, og om DLC kommer 6-12 måneder etter, så er det veldig få som gidder å vente så lenge for å spille DLC-en. Trenger ikke være særlig glup for å forstå det, og jeg vil heller ikke karaktisere de som ikke gidder å vente for tilbakestående...

BF4 DLC vil f.eks være to uker.

Og nei, selvsagt vil du ikke det, men du har jo kommet med mye sterkere/dummere kommentarer her, så akkurat det bryr jeg meg ikke med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når MS er så frampå for å skaffe tids-ekslusivitet så har det litt å si. Klart, 2 uker er ikke mye. Men hvis det blir måneder på spill (Titanfall, hvor lenge blir det ekslusivt feks?) så har det en del å si.

Når krigen blir såpass tett, så er det å få ting tidligere fint noe som burde være med i vurderingen. Om det er en bra utvikling er en annen sak.

Lenke til kommentar

Veldig offtopic, men håper noen her vet noe om dette.

Bestilte en Xbox One og brukte et Visa med utløpsdato 10/13, noe som vil si slutten av Oktober.

Med tanke på at det har blitt gjort en reservasjon på kortet mitt, kommer fortsatt beløpet til å gå gjennom når de trekker det (I november en gang)?

Lenke til kommentar

Microsoft stenger ned GFWL fra 1. juli 2014.

Hvorfor har dette noe å si for Xbox One?
Nja, det har ikke noe å si nå, siden Microsoft har snudd om totalt, men det kan vise at de som kjempet imot (som f.eks Thomas) var inne på noe. Microsoft kan stenge ned serverne når som helst. Nå skryter de av Azure, og om den er så gigantisk burde det være barnemat å drifte noen servere for de spillene som bruker GFWL. Men, det koster penger. Dessverre.

Jeg tror dette viser at det er bra at Microsoft har snudd helt rundt, selv om mange her sikkert ikke bryr seg om å spille Xbox One-spillene igjen når Xbox Two kommer.

Games that will no longer be available for digital purchase in 3 days:
AFL Live
Battle vs. Chess - Not purchasable on Steam, Publisher is essentially defunct
CarneyVale: Showtime - Independent title
Crash Time 4: The Syndicate - Other series installments are on Steam
Game Room - Many constituent titles are available sans-GFWL
Gears of War for Windows
Halo 2 for Windows Vista
Hour of Victory
Quantum of Solace - Game no longer for sale on Steam
Shadowrun - Servers are no longer running for this, right?
Juiced 2: Hot Import Nights
Legend of the Galactic Heroes
Mahjong Wisdom -- MS has a free Mahjong game on W8, "replacement"?
Rugby League Live
Tinker - Free, download right now if you ever want to play
Tron: Evolution
Vancouver 2010
Viva Piñata for Windows
Where’s Waldo? The Fantastic Journey

Games whose online facilities and achievements will die July 1, 2014--some of these may no longer be able to be activated at this point and thus will be DEAD DEAD:
Ace Combat: Assault Horizon – Enhanced Edition
Blacklight: Tango Down
Bulletstorm
Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dead Rising 2
Dead Rising 2: Off the Record
DiRT 2
Dirt 3
F1 2010
F1 2011
Fable III
Fallout 3
FlatOut: Ultimate Carnage
FUEL
Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City
Iron Brigade
Kane & Lynch: Dead Men
Lost Planet 2
Microsoft Flight
Mortal Kombat Arcade Kollection
Ms. Splosion Man
Operation Flashpoint: Red River
Red Faction: Guerrilla
Resident Evil 5
Resident Evil: Operation Raccoon City
Section 8
Section 8: Prejudice
Star Wars: The Clone Wars – Republic Heroes
Street Fighter IV
Street Fighter X Tekken
Super Street Fighter IV Arcade Edition
Universe at War: Earth Assault
Virtua Tennis 4

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Det som er litt artig er at Microsoft avslutter GFWL og gamere over hele verden feirer at det skjer :)

Så beskjeden den vokale majoritet sender er definitivt blandet.

Men ja, ingen nekter for at det at servere slåes av er en realitet som kan skje. Men det er ikke noe man har en grunn til å sitte å bekymre seg for.

Nå er jo også GFWL i en litt spesiell situasjon da det ikke bare er snakk om å slå av servere men å avslutte hele programmet.

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor lenge de holder de oppe da. Om de venter 12-15 år så tror jeg at jeg kan leve med det. Om det er ett år etter at neste konsoll kommer ut, så er det litt kjipt.

Men sant skal sies, er bra sjelden jeg tar fram eldre konsoller og spiller på de (les: aldri). Noen er motsatander av "leie"-dealen, og jeg skjønner det. Er bare at fra min side, så er det liten/ingen forskjell i praksis.

Lenke til kommentar

Det som er litt artig er at Microsoft avslutter GFWL og gamere over hele verden feirer at det skjer

Så beskjeden den vokale majoritet sender er definitivt blandet.

Men ja, ingen nekter for at det at servere slåes av er en realitet som kan skje. Men det er ikke noe man har en grunn til å sitte å bekymre seg for.

Nå er jo også GFWL i en litt spesiell situasjon da det ikke bare er snakk om å slå av servere men å avslutte hele programmet.

Jeg er glad for at jeg vil slippe GFWL fremover, hvor det er et helt utrolig ræva opplegg, men samtidig så synes jeg det er jævla synd at ikke spillene jeg eier skal funke fremover. Se på Dark Souls f.eks, kom på Windows for et år siden, og til juli vil det ikke fungere skikkelig lenger. Kun litt over ett år.

Lenke til kommentar

Spørs jo hvor lenge de holder de oppe da. Om de venter 12-15 år så tror jeg at jeg kan leve med det. Om det er ett år etter at neste konsoll kommer ut, så er det litt kjipt.

Men sant skal sies, er bra sjelden jeg tar fram eldre konsoller og spiller på de (les: aldri). Noen er motsatander av "leie"-dealen, og jeg skjønner det. Er bare at fra min side, så er det liten/ingen forskjell i praksis.

Når jeg spekulerer om fremtiden ser jeg ofte tilbake i tid om jeg kan finne noen lignende eksempler å sammenligne med, da det nå er slik at historie har en tendens til å repitere seg selv.

Så da tenker jeg på at når xbox serverene ble slått av spilte jeg bare 360, EA sier de vil supportere 360 spill til 2017, i 2017 har ikke jeg planer om å spille 360...

Så det er ikke vanskelig for meg å spekulere at jeg vil følge samme trenden også lengre fram i tid, og når XBO-serverene blir avsluttet spiller jeg allerede på en annen genrasjon konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...