petterpann Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Var den siste biten her jeg rettet det mot "Sony er heller ikke de som prøver å tvinge folk til å endre seg." . Så jeg er enig i det ang digitale kjøp på konsoll kan være mer risky en å kjøpe på fks Steam. Et godt eksempel: I går ble det meddelt at utviklerne av spillet Galactic Reign stenger serverne sine, og spillet vil ikke lenger være mulig å spille eller laste ned. Spillet er mulig å kjøpe for 10 dollar til PC, nettbrett og mobil. Det spiller ingen rolle at jeg allerede har betalt. Utviklerne føler ikke at det er lønnsomt å betale serverkostnadene, så da stenger de det. Jeg får ikke pengene mine tilbake. Dette er spill som kun er mulig å laste ned digitalt. Ingen fysisk kopi, så spillet er tapt. Velkommen til fremtiden. Endret 14. august 2013 av petterpann 1 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ai ai... da fikk jeg endelig bestilt og betalt Xbox One - Day one edition på Microsoft store. http://www.xbox.com/...xboxone/reserve Leveres på døren ved release Jeg var aldri i tvil om jeg skulle ha den, men visste ikke om jeg skulle ha den ved release eller vente litt. Kjenner litt snev av.... at jeg gleder meg Dr. PeeDee, det var lenge sidan! Eg anar ikkje kva namn eg hadde her på diskusjon.no når me spelte dette Hawaii-bilspelet i saman (TDU? TDU Norway? :-) ) Men, i alle fall - moro å sjå deg att her inne. Tuller du? Har ikke fulgt så mye med i det siste... Er berre tull og fanteri. Thomas^ - er eit troll av uante dimensjonar, som sprer sine eigne meiningar og synsingar som fakta. Han meiner det at alt du kjøper digitalt på Xbox One vil bli ugyldiggjort om nokre år - fordi Microsoft stengjer ned Xbox One tenarane sine. Det er heva over kvar ein tvil at dette aldri ville blitt godtatt. Er rart at dette berre er eit tema med spel som vart kjøpt digitalt på Xbox One. Eg skal inn i PS4 tråden no å komme med spekulasjonar, og presentere dei som fakta. Sant det. Leste at solen også vil slukke en dag. Seriøst på god jakt etter alternativer til hva jeg skal kjøre med Nintendo 64 da ass. Ankar noko jævlig på Ozonlaget eg. 1 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Ærlig talt, går det ikke an å diskutere uten at du skal klage over det? Dette er jo en relevant problemstilling. For all del. Men å presentere si eiga synsing som fakta, samt ei samanlikning mellom Xbox Live sine tenarar med eit Windows Mobile spel sine tenarar blir for dumt. Endret 14. august 2013 av Dysfunctional Fjernet usaklig kommentar Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har Microsoft bekreftet at det vil følge med headsett? Står fortsatt ikke på listen over hva som følger med i esken, hos microsoft store. Ser også ut til at Day One edition bare gir deg setningen "Day One 2013" med liten skrift midt på kontrollen. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har Microsoft bekreftet at det vil følge med headsett? Står fortsatt ikke på listen over hva som følger med i esken, hos microsoft store. Ser også ut til at Day One edition bare gir deg setningen "Day One 2013" med liten skrift midt på kontrollen. Ja, det er bekreftet, Nelson siklet jo over hele greia når han åpnet pakken. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Har Microsoft bekreftet at det vil følge med headsett? Står fortsatt ikke på listen over hva som følger med i esken, hos microsoft store. Ser også ut til at Day One edition bare gir deg setningen "Day One 2013" med liten skrift midt på kontrollen. Kontrolleren har også en "Chrome D-pad", hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Kontrolleren har også en "Chrome D-pad", hvis jeg husker rett. Ikke utifra bilde jeg kan se. http://www.xbox.com/nb-NO/xboxone/reserve Endret 14. august 2013 av Sending! Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ikke utifra bilde jeg kan se. http://www.xbox.com/...xboxone/reserve Men iflg utpakkingsvideo frå Major Nelson så skal den ha det. 2:38 i denne videoen: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Et godt eksempel: I går ble det meddelt at utviklerne av spillet Galactic Reign stenger serverne sine, og spillet vil ikke lenger være mulig å spille eller laste ned. Spillet er mulig å kjøpe for 10 dollar til PC, nettbrett og mobil. Det spiller ingen rolle at jeg allerede har betalt. Utviklerne føler ikke at det er lønnsomt å betale serverkostnadene, så da stenger de det. Jeg får ikke pengene mine tilbake. Dette er spill som kun er mulig å laste ned digitalt. Ingen fysisk kopi, så spillet er tapt. Velkommen til fremtiden. Dette er vel uansett, primært ett online spill? Stenger serverene her, sier det seg vel selv hva man sitter igjen med. Kjenner ikke til spillet så godt, men leste at det finnes en bitteliten enspiller komponent inni her. Endret 14. august 2013 av Mala 1 Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Auda, enda et rykte: "We've had word that Microsoft will announce a delay of Xbox One - and a rather major one at that." http://www.gamereact...+until+2014%3F/ "Take it as a rumour for now, and pray it is untrue." Denne må da for f*** ikke stemme Endret 14. august 2013 av iL Sephiroth Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Det er rykter uten noe hold i. Endret 14. august 2013 av Maury Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Får håpe det. Endret 14. august 2013 av Noiz Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Sikkert et rykte Microsoft selv har satt ut for å lure Sony til å sette en dato slik at Microsoft kan lansere Xbox One uka før. Som sagt tidligere, så vil den som annonserer datoen først være den som kommer ut med konsollen sist. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Men, i alle fall - moro å sjå deg att her inne. Er berre tull og fanteri. Thomas^ - er eit troll av uante dimensjonar, som sprer sine eigne meiningar og synsingar som fakta. Han meiner det at alt du kjøper digitalt på Xbox One vil bli ugyldiggjort om nokre år - fordi Microsoft stengjer ned Xbox One tenarane sine. Det er heva over kvar ein tvil at dette aldri ville blitt godtatt. Er rart at dette berre er eit tema med spel som vart kjøpt digitalt på Xbox One. Han mener det ikke, han tror det. Jeg tror det også. Han begrunner troen sin, og det gjør jeg og. Å kalle folk troll fordi de har synspunkter du selv ikke deler, er ikke bare uhøflig, men også mot forumets reglement. Dersom du mener et innlegg er trolling, så kan du rapportere det. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Dr. PeeDee, det var lenge sidan! Eg anar ikkje kva namn eg hadde her på diskusjon.no når me spelte dette Hawaii-bilspelet i saman (TDU? TDU Norway? :-) ) Men, i alle fall - moro å sjå deg att her inne. TDU, ja. Det var tider det Leser her en del men poster ikke så ofte lenger. Spiller ikke Xbox så ofte heller nå, men ser fram til neste generasjon. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Helt enig. En digital konsoll som ikke tilbyr fysiske spill hadde jeg droppet tvert. Man kan oppgradere en PC i det uendelige, og spillene vil alltid være tilgjengelig. ...innenfor visse rammer. Dersom standard prosessorarkitektur på PC endres fra f.eks. x86 til ARM vil man selvsagt ha et problem. Samme kan sies om større endringer i Windows. Likevel, dette er mer hypotetisk enn sannsynlig. På flippsiden er det riktignok en reell mulighet for at neste generasjons konsoller vil være bakoverkompatible, av akkurat samme grunn, så sånn sett er nok digitale spill på Xbone og PS4 tryggere kjøp enn tilsvarende på X360 og PS3. Da kan man like gjerne fjerne konsollene fra markedet, og erstatte alt med PC. Valve har til og med sagt at de vil gjøre samtlige spill tilgjengelig om Steam en dag skulle dø ut, men jeg frykter ikke at det blir å skje. Det løftet tar jeg med en klype salt, egentlig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Han mener det ikke, han tror det. Jeg tror det også. Han begrunner troen sin, og det gjør jeg og. Å kalle folk troll fordi de har synspunkter du selv ikke deler, er ikke bare uhøflig, men også mot forumets reglement. Dersom du mener et innlegg er trolling, så kan du rapportere det. Meningene mine er som sagt begrunnet. Om noen er uenig med meg, så vil jeg veldig gjerne høre hvorfor. Stenging av servere er noe vi ser hele tiden. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Meningene mine er som sagt begrunnet. Om noen er uenig med meg, så vil jeg veldig gjerne høre hvorfor. Stenging av servere er noe vi ser hele tiden. Hehe, til å være forumveileder (fin tittel) synes jeg du er vel negativ - til og med før konsollen er kommet ut - og det i en tråd som heter X-box One Kafeen. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Må da være lov å ha meninger selv om man er forumveileder? 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hehe, til å være forumveileder (fin tittel) synes jeg du er vel negativ - til og med før konsollen er kommet ut - og det i en tråd som heter X-box One Kafeen. Mine personlige meninger om at store selskap stenger serverne sine har ingenting med det å gjøre. Xbox One til Norge i 2014?! Det var en bombe.. Microsoft. De fokuserer på de store markedene først, så melker de landene med færrest innbyggere tilslutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå