Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fristende å forhåndsbestille fra Microsoft ja, med gratis levering hjem på døra og greier. Men vet jo at jeg, ettersom jeg står som nummer en på lista på jobb og vi garantert kommer til å ha nattåpent med en grei bunke konsoller ved lansering bare kan ta med meg en hjem til noe som garantert ikke vil koste meg mer enn 3'990kr uansett. Men det er noe med det å bare ha bestillingen inne, rett fra produsenten, blir liksom ikke mer garantert og sikkert enn det.

Lenke til kommentar

Så du tror Microsoft vil holde liv i Xbox 360 for alltid? De ventet ikke for lenge med å kutte serverne til den første Xbox.

EA kutter serverne til flere av spillene sine etter bare et par år.

Ja, og folk mener fortsatt online requirment ikke er noe problem....

AtW

Lenke til kommentar

Ja, og folk mener fortsatt online requirment ikke er noe problem....

AtW

Fordi vi så langt ikke har opplevd et massivt tap av digital media når dette skjer. De stengte serverne til den orginale Xbox-en i 2010, og jeg hadde masse DLC-er som jeg aldri mer vil kunne laste ned. På den tiden var det ikke vanlig med digitale spill, så veldig mange ble ikke rammet av dette. Det blir trolig noe helt annet den dagen dette skjer med Xbox 360 og Xbox One. Det er nok mange år til, men dagen vil komme. Microsoft og Sony er bedrifter som er ute etter å tjene penger. Det vil si at de bare vil holde serverne oppe så lenge det er lønnsomt.

500 GB lagringsplass og installasjonskrav gjør at mesteparten av spillene til Xbox One må ligge lagret i skyen.

400-500 kr for langtidsleie er ikke noe jeg blir å betale for.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Jeg vet akkurat like mye som deg. Ingenting. Hvordan har de tenkt å legge opp Xbl nå som xbo kommer? Vil begge maskinene koble til samme live servere, bare holdes adskilt? xbl til Xbox var et helt annet kapittel, der bygde de opp hele tjenesten fra bunnen av.

At ea slår av online serverne sine betyr ikke det samme som at alt av patcher og DLC blir borte fra live? Det er et spørsmål, da jeg ikke vet svaret.

Ms og Sony vil tjene penger, ja. Men hvorfor kan ikke de, som steam, ha gamle spill liggende på en server? Jeg tipper det er en god del av steam katalogen som sjelden/aldri blir solgt. Hvorfor tar ikke de å fjerner de da? Det vil jo være mer lønnsomt for valve å fjerne spillene å lage plass til nye?

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Jeg vet akkurat like mye som deg. Ingenting. Hvordan har de tenkt å legge opp Xbl nå som xbo kommer? Vil begge maskinene koble til samme live servere, bare holdes adskilt? xbl til Xbox var et helt annet kapittel, der bygde de opp hele tjenesten fra bunnen av.

At ea slår av online serverne sine betyr ikke det samme som at alt av patcher og DLC blir borte fra live? Det er et spørsmål, da jeg ikke vet svaret.

Aner ikke. Men jeg gambler ikke med mine investeringer.

Lenke til kommentar

Så du tror Microsoft vil holde liv i Xbox 360 for alltid? De ventet ikke for lenge med å kutte serverne til den første Xbox.

EA kutter serverne til flere av spillene sine etter bare et par år.

Gjelder ikke dette Sony og PS3 også? Hvorfor er det furore og ragnarokk når det gjelder MS?

Lenke til kommentar

Å herre...er det ikke på tide å komme seg videre nå da.

Bra jeg tok å snaua meg idag ellers hadde jeg revet av meg håret :)

Ærlig talt, går det ikke an å diskutere uten at du skal klage over det? Dette er jo en relevant problemstilling.

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt noe særlig på PSN eller Xbox Live. For all del, plukker opp en og annen tittel, men jeg liker ikke tanken på at sakene blir låst til en konto som før eller senere blir stengt. Dette er også først og fremst et konsollproblem, siden PC-spill er så godt som garantert spillbare i lang tid fremover, også til en viss grad på tvers av OS. Som Thomas sier er jo også harddiskplass en bremsekloss på konsollene (på PC kan man jo bare kjøpe en større), spesielt om denne ikke lar seg bytte av brukeren. Dersom man ikke får plass til alle spillene på disken, og serverne så tas ned, så er man jo skrudd. Dersom det kun hadde vært mulig å kjøpe digitalt tror jeg nok jeg hadde droppet konsoll fullstendig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ærlig talt, går det ikke an å diskutere uten at du skal klage over det? Dette er jo en relevant problemstilling.

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke har kjøpt noe særlig på PSN eller Xbox Live. For all del, plukker opp en og annen tittel, men jeg liker ikke tanken på at sakene blir låst til en konto som før eller senere blir stengt. Dette er også først og fremst et konsollproblem, siden PC-spill er så godt som garantert spillbare i lang tid fremover, også til en viss grad på tvers av OS. Som Thomas sier er jo også harddiskplass en bremsekloss på konsollene (på PC kan man jo bare kjøpe en større), spesielt om denne ikke lar seg bytte av brukeren. Dersom man ikke får plass til alle spillene på disken, og serverne så tas ned, så er man jo skrudd. Dersom det kun hadde vært mulig å kjøpe digitalt tror jeg nok jeg hadde droppet konsoll fullstendig.

Helt enig. En digital konsoll som ikke tilbyr fysiske spill hadde jeg droppet tvert. Man kan oppgradere en PC i det uendelige, og spillene vil alltid være tilgjengelig. Da kan man like gjerne fjerne konsollene fra markedet, og erstatte alt med PC. Valve har til og med sagt at de vil gjøre samtlige spill tilgjengelig om Steam en dag skulle dø ut, men jeg frykter ikke at det blir å skje. Flere av de gamle spillene til PC har til og med blitt optimalisert til å fungere på nye operativsystemer som i utgangspunktet ikke støttes.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...