Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Hvor tar du disse tallene ifra? De kommer vell med gigabit ethernet så du har muligheten for sirkus 90-110 MBps, serverne vil sikkert aldri gi deg så gode hastigheter men konsollen i seg selv er vell ingen stor begrensing, hvorfor skulle de legge inn slike håpløse begrensinger?

Nå er det nok neppe sånn at du må pre-loade hele spillet heller, så du må nok neppe laste ned alle 30GB før du kan begynne å spille, såpass forventer jeg av Microsoft sin nettskyløsning at den i det minste er hallveis intelligent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke viss oss som sitter med kraftig linje (jeg har kun 100/100mbit fiber) om konsollene ikke vil bruke det da. Om jeg ikke finner mer info, så vil neste konsollene kun støtte 12mbit, noe som tilsvarer nesten 2mb/sek. Jeg ville gjerne hatt disse nye konsollene støtte for 40mbit eller noe i den duren :)

Eg er litt usikker på kva du meinar her.

Xbox One har jo eit Gbit interface. Betydeleg meir enn 2MB/s på det i alle fall.

Nå er det nok neppe sånn at du må pre-loade hele spillet heller, så du må nok neppe laste ned alle 30GB før du kan begynne å spille, såpass forventer jeg av Microsoft sin nettskyløsning at den i det minste er hallveis intelligent.

Var vel noko snakk om at ein kunne byrje spele før spelet var ferdig installert. Vonaleg gjeld dette når ein hentar ned eit spel frå Skya også.
Lenke til kommentar

Hvor tar du disse tallene ifra?

Tar bare å gjetter meg frem. Man får ikke 100/100mbit trådløs, kan jeg aldri tro på disse nye konsollene. Vil ha mer en dem gir idag.

Det er den eneste muligheten jeg har i hjemmet, alt må kjøres trådløs.

Eg er litt usikker på kva du meinar her.

Xbox One har jo eit Gbit interface. Betydeleg meir enn 2MB/s på det i alle fall.

Ja den har GBit interface, men det betyr ikke den vil ha slik på trådløs forbindelse. Min PC sitt nettverkskort når jeg kjører trådløs når opptil 8mb/sek, PS3 og X360 bare max 1.7mb/sek

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Herlig at de fjernet kravet om å ha Kinect 2.0 koblet til til enhver tid. Jeg kommer nok til å ha den koblet til likevel, men det er veldig deilig å vite at det er opp til meg om jeg vil bruke den eller ikke. Dessuten er det enkelte situasjoner der jeg ikke kommer til å ha noe behov for å drasse med meg kameraet (f. eks på hytta :p).

Det var for så vidt et av de siste ankepunktene jeg hadde ved konsollen som Microsoft realistisk sett kunne ha endret på. Det eneste som gjenstår nå er å åpne opp apps som Netflix for de som har XBL Silver. Ikke at det betyr særlig mye for meg personlig, men jeg ser idiotien i å låse bort apps som er fritt tilgjengelige på andre platformer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Klart, er du låst til trådløst så kan du vell i bestefall håpe på 40-60 MBps om du har godt utstyr og solid forbindelse.

Fikk ac nettverkskortet i går og får faktisk koblet opp med 875mbit, fikk såvidt testet ytelsen, men 70-80 MB/s tror jeg skal gå greit. Skulle ønske ps4 og xbox one hadde ac nettverkskort. Vurderer faktisk å kjøpe enda en router for å sette opp som bro til hovedroutern.

Uansett det il seprioth kanskje har lest er at sony og muligens ms capper hastigheten på 12 mbit.

Lenke til kommentar

Trådlaust er jo noko heilt anna.. :-)

Men så skal det seiast at det er skjedd mykje på Wi-Fi fronten iløpet av dei siste åra.

Jepp, men selv PCen min tar imot omtrent 6-8mb/sek på Steam, noe som er bra for min del på trådløs tilkobling (utstyret mitt er helt greit, men vurderer å kjøpe ny ruter)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg leste det ihvertfall det i en artikkel, kan ikke bare finne på et random tall bare for å fremheve en sak jeg vil ha løst fortest mulig. :)

Jeg tok det som et rykte når jeg fikk med meg den infoen for noen måneder siden, det er et rykte enda. Da føler jeg det er på tide å vite mer om MS og Sony har en slik cap på deres servere på nedlastningshastighet

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert på nettverk, men både denne generasjon og den neste har IEEE 802.11 n protokollen.

Noe som gir opp til 100Mbps overføring hastighet.

Men da må en har en trådløs ruter som støtter dette, og om du har det så er det også ofte ikke så enkelt å få maks fart pga forstyrrelser. Det opplever jeg hos meg ihvertfall, mye skifting av kanal/frekvenser pga forstyrrelser ifra naboer.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert på nettverk, men både denne generasjon og den neste har IEEE 802.11 n protokollen.

Noe som gir opp til 100Mbps overføring hastighet.

Men da må en har en trådløs ruter som støtter dette, og om du har det så er det også ofte ikke så enkelt å få maks fart pga forstyrrelser. Det opplever jeg hos meg ihvertfall, mye skifting av kanal/frekvenser pga forstyrrelser ifra naboer.

Kjøp 2 stk ac routere så har du kjempe hastighet til ps4 eller xbox one. Samtidig er 5ghz nettet veldig lite belastet.

Lenke til kommentar

5 Mbit finnes vel snart ikke lenger. De aller fleste sitter på 10 Mbit + nå om dagen. Og dette utvikler seg fortsatt relativt fort også.

Men ja, det begynner å bli seigt å laste ned over 30 GB når man er ivrig etter å spille :p

Der har du et veldig vridd syn på det. Er mange som sitter igjen med linjer på 1 Mbit eller mindre rundt omkring. Har 1 Mbit selv, men det er ikke noe å gjøre med slikt, og det kommer til å være slik i lang tid fremover. Det er ingen av selskapene som gidder å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Elendig test da. Dette var testet på en "opp til 20 Mbps" linje, som klarte rundt 12-5Mbps i deres tilfelle, og det var ikke konsistent. Steam klarte ikke SÅ mye bedre. Bare 16 Mbps.

Her lukter det begrensninger opp mot linja de brukte også. Og noen cap kan jeg heller ikke konkludere med etter bare den testen.

Men at PSN har dårlig hastighet/er dårlig tjeneste skal jeg ikke si noe som helst mot. Jeg har ikke testet det selv, og det kan godt hende det er slik. (mitt poeng var bare at kilden virket noe tvilsomt)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Holder med Mala her. PSN har ihvertfall vært no dritt for meg, sammenlignet med Xbox live da. Men kan jo bare gå en vei for Sony der :pEllers er det bra å lese at Kinect ikke MÅ være tilkoblet, det bør være forbrukerens valg. Dog vil nok folk flest ende opp med å bruke Kinect, dersom funksjonene til Microsoft er tilstrekkelig gode. Vil være morro om kinecten blir en suksess for MS også i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...