Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Er hysterisk artig å lese kommentar felter rundt omkring nå...

Nå er det alt ifra at en må ikke kjøpe XBO da en kan ikke stole på noe MS sier siden dem fjerner og forandrer så mye på systemet.

Til dem som er krenka over at MS hadde planer om å innføre restriksjonene sine og at hele spill industrien ville bli DOOMED pga dette...og ingenting kan forandre på det.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller om en skal være genuint bekymret over hva som foregår opp i hodene på mange?

EDIT: Oppdatering om Kinect hos Kotaku.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det alt ifra at en må ikke kjøpe XBO da en kan ikke stole på noe MS sier siden dem fjerner og forandrer så mye på systemet.

Har sett noen som i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe konsollen trekke seg pga alle forandringene og heller går for PC, men de er det nok uansett veldig få av.

Lenke til kommentar

Det som er litt snodig er jo at mange klager på at MS forandrer på systemet nå for å imøtekomme kunder, og dette er personer jeg ser skriver i kommentar feltene at dem skal ha PS4.

Når en husker tilbake det jævla bråket som var når Sony fjernet funksjonen med Linux på maskinen etter at den hadde kommet ut for salg. Det er vann under broa nå liksom...hehe.

Enig med deg Mala at nå må virkelig MS spille korta sine rett og forklare slik at alle ser hva XBO vil være på lansering.

Lenke til kommentar

Vel du var vel en av de mest høylytte klagern her på forumet, før du, som MS, tok en 180.

Jeg likte ikke det jeg hørte om Xbox One. Men jeg synes de skulle holdt på visjonen deres, fokusert på spill, forklart fordelene med xbox one slik den var. Joda, de hadde kanskje fått en litt dårlig start hvor innovatørene hadde hoppe over xbox one. Men mange hadde uansett kjøpt den, og over tid ville den nok solgt like godt som PS4. Faktisk så synes jeg de skulle gått ALL digital og ditchet blu-ray driven. Kanskje hadde de fått ned prisen noe, samtidig som de kunne gjort boksen noe mindre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel du var vel en av de mest høylytte klagern her på forumet, før du, som MS, tok en 180.

Jeg likte ikke det jeg hørte om Xbox One. Men jeg synes de skulle holdt på visjonen deres, fokusert på spill, forklart fordelene med xbox one slik den var. Joda, de hadde kanskje fått en litt dårlig start hvor innovatørene hadde hoppe over xbox one. Men mange hadde uansett kjøpt den, og over tid ville den nok solgt like godt som PS4. Faktisk så synes jeg de skulle gått ALL digital og ditchet blu-ray driven. Kanskje hadde de fått ned prisen noe, samtidig som de kunne gjort boksen noe mindre.

Da fjerner de hele poenget med å kjøpe en konsoll. Jeg kjøper heller en PC, istedet for en konsoll som prøver å være en PC.

Michael Patcher sa at fysisk media blir å eksistere i minst 15-20 år til. Selv musikk selger fremdeles bra som fysisk media. Uansett skjønner jeg ikke hva dere klager over. Om dere vil gå 100% digitalt den kommende generasjonen, så kan dere det. De som ikke vil det (rundt 60-70% ifølge målinger) kan velge fysisk.

Lenke til kommentar

Ja jeg kommer til å gå all digital på ps4, akkurat som man har gjort på pc de siste årene. Jeg synes bare ms skulle hatt guts nok til å gjennomføre visjonen sin. Når har de bare laget en svakere ps4, med kinect og 100 dollar dyrere. Ser ingen grunn til at noen skal kjøpe xbox one.

Lenke til kommentar

Ja jeg kommer til å gå all digital på ps4, akkurat som man har gjort på pc de siste årene. Jeg synes bare ms skulle hatt guts nok til å gjennomføre visjonen sin. Når har de bare laget en svakere ps4, med kinect og 100 dollar dyrere. Ser ingen grunn til at noen skal kjøpe xbox one.

Guts? De prøvde, og hva ble resultatet? At de ikke kom i nærheten av det antallet de ønsket i forhåndsbestillinger. De kan ikke bare sitte og se på at konsollen flopper.

Lenke til kommentar

Jeg har også lastet ned digitalt på PC de siste årene, og jeg elsker det. Problemet for min del er at dette ikke blir å fungere på konsollene på grunn av dagens priser. Ikke bare det, men det faktum at jeg blir å miste alt jeg kjøper på et eller annet tidspunkt. Dette er ikke noe problem på PC, fordi det er mange digitale distributører som alltid vil tilby gammelt og nytt. I tillegg kan jeg kjøpe haugevis av spill som ikke har DRM i det hele tatt.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Positivt at Microsoft begynner å ta markedet litt på alvor, virker som godeste Steve Ballmer plustelig våknet og har innsett at om Microsoft ikke klarer å gjøre seg litt mer reelle i det kommende markedet så er det fort kroken på døra for Microsoft slik vi kjenner de i dag på alle plan.

PC i form av Windows desktop / laptop markedet er en dødende art, alle slagstall og prognoser viser og bekrefter det og Microsoft har på alvor sovet i timen når det kommer til å etablere seg i det nye markedet som for øyeblikket heller mot mobil og nettbrett. Lock-in løsningene til Microsoft i form av Office, Exchange, DirectX osv er på full fart ut, folk velger og finner heller alternative løsninger som fungerer med de nye plattformene (mobil og nettbrett) og Valve med Steam har for alvor begynt sitt arbeid med å fase ut DirectX og Windows som den ene store plattformen for PC-spilling.

Ettersom Microsoft tjener fint lite på salg av maskinvare og tjener brorparten av inntekten sin på programvare så er jo dette fort litt krise for Microsoft som programvareselskap. Eneste stabile inntekten Microsoft har hatt på salg av maskinvare har jo vært Xbox og når de nå så ut til å belage seg ut på en stor flause her også så er det godt å se at noen varsellamper begynte å lyse og at Microsoft nå for alvor begynner å ta affære og for ryddet opp i mye av tullballet.

Det eneste negative jeg ser med alle disse helomvendingene er at Microsoft som selskap begynner å se ut som de er i villrede og ikke stoler på egne ambisjoner eller tør å sake seg ut en egen kurs med egne mål. Nå blir vell ingen sjokkert uansett hva Microsoft måtte finne på og jeg begynner etterhvert å frykte at Kinect 2.0 plutselig forsvinner fra bundelen før release om Microsoft fortsetter i dette tempo, noe som vil være et kjempe tap om du spør meg og vil være det som gjør at Microsoft mister meg som Xbox One kunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også lastet ned digitalt på PC de siste årene, og jeg elsker det. Problemet for min del er at dette ikke blir å fungere på konsollene på grunn av dagens priser. Ikke bare det, men det faktum at jeg blir å miste alt jeg kjøper på et eller annet tidspunkt. Dette er ikke noe problem på PC, fordi det er mange digitale distributører som alltid vil tilby gammelt og nytt. I tillegg kan jeg kjøpe haugevis av spill som ikke har DRM i det hele tatt.

Priser og DRM er bare litt av historien. Bakoverkompatibilitet er en viktig del for meg; om jeg kjøper et PC-spill nå er det så godt som garantert at jeg kan spille det på alle maskinene jeg vil kjøpe de kommende årene. Dette er langt fra like sikkert med Xbox og PS.

Mange PC-spill er også tilgjengelige på både Windows, Linux og OS X, og Steam lar deg velge plattform selv. Kan ikke helt se for meg at et spill kjøpt på PS4 blir spillbart på Xbox Two, for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” Henry T. Ford

Vel, vi en kjappere hest, og nå nærmer den andre seg faretruende fort. Det eneste som i praksis skiller Ps4 og X1 nå er Kinect , spillene og muligens den digitale delingen av nedlastede spill . Det mest irriterende med det hele er at de som skriker høyest sannsynligvis aldri har hatt en plan om å kjøpe en X1 i det hele tatt, kun benyttet muligheten til å tale til menigheten som syntes det er ekstraordinært moro å hate MS.

Endret av BioNor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Michael Patcher sa at fysisk media blir å eksistere i minst 15-20 år til.

Sputnik kassetene hadde lang levetid på ESSO/Shell de også. Hjelper lite når 99% av markedet har forlatt mediet.

Selv musikk selger fremdeles bra som fysisk media.

Eller ikke. Et kjapt google søk og du vil se at CD salg er i fritt fall. UK hadde en nedgang på 20% i fjor, og streaming er forventet å passere CD salg i år. US satte nettopp record low for noen uker siden.

Om dere vil gå 100% digitalt den kommende generasjonen, så kan dere det. De som ikke vil det (rundt 60-70% ifølge målinger) kan velge fysisk.

Har du kilde på disse målingene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli litt lei av at kritikk beskrives som "skriking" og "hat" fra "tastatur krigere". Det har kommet mye av dette fra Microsoft-apologeter den siste tiden, men for all del, Nintendo, Sony og Apple får også en del støtte av denne typen, når de tråkker i salaten og endrer på noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...