Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De venter vel lengst mulig med den konkrete datoen slik at Sony ikke skal kunne komme først.

For jeg er overbevist om at den som kommer med en dato først, ja den kommer ut med konsollen sist fordi den andre kupper det og lanserer uken før. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare gjetter du nå, for jeg er temmelig sikker på at alt det der er ulovlig slik du sier det.

Om det er ulovlig er noe advokater må vurdere, men at det skjer er det ikke tvil om.

Ganske sikker på at Civilix mener veiledende, og ikke villedende, men er morsommere slik det står nå. :D

Kansje civilix mener begge deler, og prøver å kommentere mellom linjene hvor dårlig systemet er ;)

Lenke til kommentar

Hvor står det at XONE har release den 26.? Er det bekreftet?

Hørt om Black Friday? Det er den 29. November i år. Folk fastslo da at Xbox One vil komme dager før denne, 26/27 ish for å ha konsollen ute til denne datoen. Ikke utenkelig, men Microsoft vil tjene stort om de klarer å få den ut tidlig i November.

Lenke til kommentar

Game DVR, the Xbox One’s system for recording and uploading footage from users’ games will be restricted to Xbox Live Gold members.

This comes from an Xbox Live features page on Xbox.com, which lists features like SmartMatch, NFL on Xbox, Xbox One’s TV Guide feature and, crucially, its Game DVR feature as Xbox live Gold specific features.

We contacted Microsoft to get confirmation that Game DVR features would indeed be limited to Xbox Live Gold members. Microsoft responded, saying “I can confirm that Game DVR features will be available to Xbox Live Gold members only.”

Lenke til kommentar

Overrasket? Det meste med Xbox 360 var også begrenset til gull medlemmer. Synes det skal være slik også. Vi betaler 250 kroner i året for tjenesten og skal ha goder tilbake. Om vi KUN skal få lov å spille online så kan de like så godt drite i hele systemet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke overrasket nei, men er fremdeles nyheter. Det Jeg faktisk er overrasket over er at Sony ikke har det bak en paywall. Ikke at jeg bryr meg stort om funksjonen personlig da.

Gold på 360 synes jeg har vært grusomt dårlig til prisen, forferdelig å betale for å spille online på spill uten dedikerte servere.

Lenke til kommentar

Kom kjerne med kilder hvis du skal anklage alle sammen for kartellvirksomhet. Jeg tror du enten bare synser eller har lest litt for mye konspirasjonsteorier på internett.

Jeg sier ikke at det er kartellvirksomhet, som jeg sa er lovligheten noe sannsynligvis bare advokater kan vurdere.

Spill-markedet er mer som ett oligopol enn kartell vil jeg si, men resultatet for forbruker er uansett negativt.

Ingen av oss har mulighet til å se hva som står i avtalene, men det vi alle kan se er resultatene og derifra trekke konklusjoner.

Jeg kan seff ikke gi noen kilder uten og brenne broer til folk jeg vil ha kontakt med, men du står jo fritt til å lese litt på forbes for å høres at denne tankegangen er ikke akkurat ny:

http://www.forbes.com/sites/erikkain/2013/05/30/why-digital-distribution-is-the-future-and-gamestop-is-not-taking-the-long-view-on-used-games/

Lenke til kommentar

Ikke overrasket nei, men er fremdeles nyheter. Det Jeg faktisk er overrasket over er at Sony ikke har det bak en paywall. Ikke at jeg bryr meg stort om funksjonen personlig da.

Gold på 360 synes jeg har vært grusomt dårlig til prisen, forferdelig å betale for å spille online på spill uten dedikerte servere.

Vi har ikke så mye informasjon om DVR funksjonen enda, men ut i fra hva Marc Whitten sier er den en funksjon som operer i clouden og ikke på lokal hardware, og som jeg har sagt mange ganger, der det er utgift må det være inntekt så det er ikke så rart at det legges inn i gold-abonnementet.

Fordelen for brukeren er at data strømmes mens man spiller, og når man vil redigere, omkode og laste opp videofilen gjøres dette uten å påvirke spillingen lokalt.

Hvis konsollen gjør dette lokal må det nødvendigvis stoppe opp spillingen for deg mens den gjør jobben, alle som har laget video i forza spill vet hvor forferdelig den jobben er selv om man der bare får 30 sekunder.

http://www.vg247.com/2013/08/06/xbox-one-captures-footage-at-720p-30fps-microsoft-confirms/

Lenke til kommentar

Kansje civilix mener begge deler, og prøver å kommentere mellom linjene hvor dårlig systemet er ;)

Derfor jeg ikke turte å være bastant i svaret mitt. Man ser mye rart her inne, så man vet aldri.

Er enig da. Veiledende priser er igrunn villedende. Enkelte butikker selger det konsekvent til 599, mens noen selger konsekvent til 399/499. Hvilken pris skal digital nedlasting følge? Den mest brukte, den dyreste, eller den billigste?

Det optimale er jo den siste, men tviler på at det skjer.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt i altfor seneste laget at de begynner å trykke inn mer RAM?

Uansett. 50/50 splitt mellom gaming og OS? Bruker OS'et virkelig 7 gb ram?! Er ikke det sinnsvakt mye?

Det eg òg trur. Devkit blei moglegens levert med 12GB ram, der utviklarar hadde omtrent 4GB til utviklar verkty, debug og liknande. Ikkje veit eg.

Eg reknar med at maskina allereie er i full produksjon, så å endre på hardware no ville vært alt anna enn optimalt.

Sida deira ser heller ikkje så valdsam proff ut - utan at det bør ha noko å bety. Fleire brukarar på reddit meinar at desse gutane på Xbox Uncut (med deira kjelde i Microsoft) var tidlegare ute med GPU oppklokkings ryktet enn cboat. Eg har ikkje gjort noko arbeid for å prøve å verifisere det.

Men Operativsystem(a) på Xbox One krev ikkje 6GB ram, det er i alle fall klart. Hyper-V er ein veldig intelligent hypervisor, og satt opp rett på maskina tenkjer eg den vil fungere glimrande.

På ein sannsynlighetsskala frå 0-100, ligg dette ein stad mellom 0 og 100:

Men, ein kan jo undrast om MS annonserar Xbox One med 8GB ram. Dei har i lengre tid levert ut devkits med 12GB ram. Utviklar får beskjed om å tilpasse lanseringsspelet sitt til omtrent 5-6GB.

Retail maskinane vart seld med 12GB ram, der 4 av dei ligg i "dvale", og kan aktiverast via ei software oppdatering.

Ei lita stund etter at Sony har annonsert at PS4 også kjem med 8GB ram annonserar Microsoft at maskinane faktisk har 12GB ram. Og aktiverar dei siste 4GB.

Shazam. Innersving.

BPK-Scale-O-Probability.jpg

Evt mellom A og E.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Det var egnetlig derfor MS krevde konstant internettilkobling. Det power of the cloud er egentlig MS som ninja aktiverer de ekstra 4gb ram og SLI grafikkortet som står i maskinen :p

Stakkars de som har XBONEn sin på hytta på finnmarksvidda, uten internett, og aldri får oppleve det awesomeness of the cloud.

Lenke til kommentar

Det var egnetlig derfor MS krevde konstant internettilkobling. Det power of the cloud er egentlig MS som ninja aktiverer de ekstra 4gb ram og SLI grafikkortet som står i maskinen :p

Stakkars de som har XBONEn sin på hytta på finnmarksvidda, uten internett, og aldri får oppleve det awesomeness of the cloud.

Der har me det. I alle dagar. Eg er glad eg har ei stabil fiberlinje no!

sticker,375x360.u1.png

Lenke til kommentar

Snubla over ein preview video av nye Splinter Cell. Steiki kor eg gledar meg til det!

Ser ut som om dei endeleg er attende til gode gamle 'sneaky sneaky' Splinter Cell. Eg hugsar endo kor vill i undikken eg blei når eg fekk tak i ein beta av det første Splinter Cell til gode gamle Xbox (1).

Flott video der Blasty, den ga absolutt mersmak! Spillte selv en del SC på første boksen :)

Jeg har dog lagt inn pre-order på ps3, men kan nok godt være det dukker opp en XO også. Kansje begge er i hus til 14ukers pappaperm fra mai :p

Skal bli spennende å se om det blir 12gb ram på XO, men som andre har nevnt over virker det jo som det er litt sent å endre på dette nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...