Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel konsolleiere har jo i de siste årene skreket høyt over at de driter i maskinvare og grafikk, så tror du neimen ikke de har hørt på det, og heller droppet å fokusere på mest mulig kraft. :ph34r:

Sånn kan det gå gitt.

For all del. Jeg er ikke noen grafikkhore. Jeg hadde hatt en skikkelig gamer-pc dersom jeg var opptatt av å ha den beste grafikken. Dessuten er det ikke noe tvil om at XBO betydelig sterkere enn Xbox 360.

Det er dog skuffende at den er merkbart svakere enn PS4. Det tror jeg er en tabbe som vil koste MS dyrt om 3-4 år. PS3 hadde et lite overtak mtp grafikkraft denne generasjonen, og den kom sjeldent til syne pga den eksotiske arkitekturen til konsollen. Med XBO og PS4 blir det annerledes. De aller fleste multiplatformspill kommer nok til å se veldig like ut til å begynne med, men jeg tipper at vi vil begynne å se synlige forskjeller midtveis ut i den kommende konsollgenerasjonen.

Etter min mening har MS har tatt en stor risk med å fokusere så mye på stabiliteten og lydnivået. Nå har ikke Sony snakket så mye om disse aspektene ved PS4, men de kan alltids redusere lydnivået og forbedre stabiliteten i kommende revisjoner av konsollen. MS kan ikke øke maskinkraften.

Når det er sagt så er det faktisk XBO som frister mest akkurat nå. De siste ukene har vært begivenhetsrike for konsollen, og jeg føler at den begynner å se ganske bra ut nå.

Lenke til kommentar

Nå er det jo på langt nær sikkert at dette er et bevist valg fra hverken av produsentene sin side. For når avtalene med AMD ble skrevet og konsollen var på designbordet så må man jo kinda bare gjette på hva konkurrenten kommer med og satse på at ens eget valg er godt nok.

De kan selvsagt tweake ytelsen litt med å presse brikken lengre om de føler at de må i ettertid, men det samme kan jo sannsynligvis Sony også gjøre.

Men at MS sikkert husker godt problemene med Xbox 360 så at de kanskje tok en sikrere veg når det kommer til lyd/kjøling. At Sony vant på ytelsessiden kunne vært rent hell etter hva jeg vet, men er selvsagt en stor fordel å kunne skryte på seg å ha den kraftigste platformen av de to.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, men på den andre siden så kom det vel ikke som en bombe at de denne gangen ikke gikk for noe state of the art opplegg, slik de har gjort før. Det har vel litt med markedet og samfunnet som er mer opptatt av å være mer "miljøbeviste", og at elektronikken skal være billigere, mer effektiv, mer integrert.

Ikke vet jeg, men det var akkurat slik jeg så for meg at de kom til å bli.

Lenke til kommentar

http://www.info-pc.info/2013/07/battlefield-4-next-gen-battlelog-20.html

Frostbite 3 Supports DirectX 11.1 API – Faster GPU/CPU Performance on PCs and Xbox One

Now this is the interesting bit, DICE confirms that the Frostbite 3 engine supports DirectX 11.1 API as revealed by DSOGaming.

“We use DX11.1, there are some optimizations in it (constant buffer offsets, dynamic buffers as SRVs) that we got in to the the API that improves CPU performance in our rendering when one runs with DX11.1. This will be in BF4.”

This means that PC and Xbox One versions of Battlefield 4 would be more optimized than PlayStation 4. There’s also a hint at AMD’s Next “Never Settle Bundle” featuring Battlefield 4 as a free title which is a good deal for AMD users.

Eg har førehandstinga BF4 til PC - men har mange venner som speler på Xbox 360. Reknar med eg blir å plukke det til XOne også.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Er ikke DirtectX 11 låst mot Win 8?

Nei. DirectX 11.2 er imidlertid eksklusivt til Win 8 og Xbox One.

DirectX 11.1 fikk dog en Win 7 versjon til tross for at det var ment å være eksklusivt til Win 8, så det er fullt mulig at det samme vil skje med den nyeste versjonen.

Lenke til kommentar

Slikt har det vært lenge på Dustin. Men folk tror det er like lett å få tak i denne konsollen som tidligere, men flere av de største aktørene begynner å gå tomt. Skal man ha på Dag 1 må man snart reservere. Du kan sikkert fint fortsatt reservere på enkelte sider, men de kan vel ikke love at du får den på Dag 1 lenger. Komplett sa iallefall at de ikke hadde fått så mye informasjon fra MS om hvor mange Day One konsoller dem fikk. Derfor fjernet de forhåndsbestillingen.

Lenke til kommentar

Eg forhåndsbestilte fra Microsoftstore veldig tidlig. En av de første dagene de begynte forhåndsbestillingen. Men føler meg ikke trygg at eg får den på release likevel, en følelse eg har. Boir selvsagt veldig skuffet om eg må vente flere uker ekstra når eg føler selv et var såpass tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...