Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Det er da på ingen måte sikkert. Xbox 360 har hele veien vært billigere enn PS3, til tider mye billigere, men per dags dato har den solgt litt dårligere. Kan selvsagt ha med merkevaren å gjøre, men det er jo også en mulighet for at enkelte velger alternativet med "mest" teknologi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er spennende å se hva som skjer etter 2014. Å se om Microsoft klarer å holde på med det.

Personlig overgår Dead Rising 3 alt annet utenom Infamous: Second Son nå av lanseringspill eller nær-lansering (innen 2014). Å jeg er veldig spent på hvordan Sunset Overdrive blir (når enn det blir), potensielt denne generasjonens Crackdown med bakgrunnen til Insomniac.

Lenke til kommentar

Xbox One GPU klokka skrudd opp?

http://webcache.goog....50165853,d.dmg

Kan sjå ut som Gamespot har fjerna artikkelen. Difor den er spadd fram frå Google Webcache.

Marc Whitten intervju med Major Nelson:

http://majornelson.c...ss-of-xbox-one/

Frå 19:57

Edit:

GPU oppklokking er visstnok bekrefta:

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/08/02/report-microsoft-to-announce-upgraded-gpu-speed-for-xbox-one.aspx

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

6% er bedre enn ingenting, men det er strengt tatt bare et lite plaster på såret mtp at den egentlig burde ha vært enda sterkere.

Det at de satser hardt på lydløshet og stabilitet er for så vidt en positiv ting. Det er bare det at det kan bli litt for mye av det gode. Spør dere meg så hadde lydnivået til den første 360-slimen vært helt greit for en førstegenerasjons Xbox One.

Her er forresten en kommentar fra en Microsoft-ansatt angående lydnivået til XBO:

As I remind people sometimes. We have a console that is roughly 8x - 10x the performance of last gen, depending on how you define it. It's in a case that is only ~ 10% larger than the launch 360. And yet it's quieter than the 3rd major revision we did 7 years in.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=74449671&postcount=1454

Lenke til kommentar

Da er det på tide å skru opp volumet. :p

Neida, selvsagt er det positivt at det er så stille som mulig, så lenge det ikke går for mye utover ytelsen. (øke størrelsen på kjøleribbe er jo et åpenbart tillegg som ikke koster i støy, kun penger)

Meeen, så er tankegangen ofte å senke produksjonskostnaden og så heller la det støye som faen, eller bare ikke yte så godt.

Dog, har fått inntrykk av at de har gjort mye riktig denne gangen. Den er fysisk stor og rimelig rektangulær i sin form. Det er et bra tegn. Ikke fordi jeg liker at den er stor, men fordi det faktisk betyr at den kan ha store gode kjøleribber som betyr mindre støy og mer ytelse. Formen er positiv med tanke på at den gir svært god potensiell utnyttelse av plassen innvendig.

Kanskje ikke det mest populære designmessig, men personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, og passer i grunn fint med alle andre sorte firkanta enheter. :p

Xbox 360 var jo en skikkelig værsting der, og en fullstendig katastrofe sett fra et engineering-standpunkt i første utgaven. Aaaalt for små kjøleribber, for liten case, dårlig ventilasjon, og et lite effektivt og dårlig ekstern strømforsyning som aldri burde vært passivt kjølt. I tillegg hadde den dårlig passform, og en CD-rom som ikke var godt designet for å stå oppreist. Og når i alle dager passet de originale fargene inn i noe som helst hjem? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.videogamer.com/news/xbox_one_drops_the_xbox_guide_2.html

Xbox One drops the Xbox Guide

Hitting the Xbox button on Xbox One now sends you straight to the dashboard.

Instead, pressing the Xbox button on the Xbox One controller will now take players directly to the dashboard, shrinking down whatever content they're currently running to the background.

Xbox LIVE's Larry Hryb and corporate VP Marc Whitten discussed the changes to the Xbox interface on this week's Major Nelson podcast.

"I was pleasantly surprised at how quickly I became accustomed to the new dashboard and the fact that when I hit the Xbox button whatever I'm doing shrinks down, and all of a sudden there's the whole dashboard," said Hryb.

Synest dette høyrest veldig flott ut! Vonaleg er ikkje operativsystemet så smerteleg treigt som på 360en.

Eg har framleis mareritt over kor treigt det var å få opp menyane når du trykte på Xbox knappen på kontrollaren på 360.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye jeg liker det. Hender at man kommer borti knappen eller noe. Så jævlig stusslig om man kommer til dashboardet hver gang

Dersom det ikkje er ein ein touch knapp skal det godt gjerast ...

Uansett. Las nett at Bill Gates var på besøk hjå kronprinsfamilien. Undrast om krompen sitt å kosar seg med Xbox One no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...