Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det verken følger med ett billig møkka-headset, og man i tillegg må kjøpe en adapter for å koble til eget headset, da er Microsoft virkelig ute å kjøre.

Nei, tror rett og slett ikke de er så sleipe! Eller dumme, for den saks skyld. Dette beviser isåfall bare at de har blitt noen grådige svin, og flere kommer til å hoppe til Sony.

Personlig har jeg kun planlagt å kjøpe Xbone, men kjenner jeg begynner å dra mine tvil her nå jeg også, om disse tingene stemmer.

Lenke til kommentar

Er vel bare fint at MS lar kunder få kjøpe en adapter så en kan bruke sine eldre headsett? Men jeg håper virkelig dem snur ang å ikke ha med et billig headsett. Det er et søppel headsett men det er fint for førstegangs kjøpere til å starte med før dem investerer i noe bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Turn 10s creative director, uttaler seg om skyfunksjonene til Xbox One.

Describing the Xbox One’s cloud stuff as a “tremendous opportunity,” adding, “When you’ve got a learning neural network, more computing power is nothing but helpful.

“Because what you’re able to do is process a lot more information, and you don’t have to do it in realtime on the box. And that frees up more of the box to be doing graphics or audio or other computational areas.

“So we can now make our AI instead of just being 20%, 10% of the box’s capability, we can make it 600% of the box’s capability. Put it in the cloud and free up that 10% or 20% to make the graphics better – on a box that’s already more powerful than we worked on before.”

Lenke til kommentar

Ja, det er vel bare å selge hus og hjem for å skaffe seg et nett som er brukbart mot clouden.

Tipper 1-2 Gig opp og ned burde gjøre susen, til Cloud V.2 kommer selvfølgelig hvor man kan leie en Xbox over clouden i en fysisk xbox som bare inneholder et lite nettverkskort.

Lenke til kommentar

Er vel bare fint at MS lar kunder få kjøpe en adapter så en kan bruke sine eldre headsett? Men jeg håper virkelig dem snur ang å ikke ha med et billig headsett. Det er et søppel headsett men det er fint for førstegangs kjøpere til å starte med før dem investerer i noe bedre.

Eldre headset? De kunne jo bare ha innebygget en jack i selve håndkontrolleren? Jeg vet ikke om noe "nyere" standard der i hvertfall.

Lenke til kommentar

Eldre headset? De kunne jo bare ha innebygget en jack i selve håndkontrolleren? Jeg vet ikke om noe "nyere" standard der i hvertfall.

Utfra bildene kan det se ut som det er snakk om en proprietær veslemjukplugg. Saken som omtales er kanskje en overgang fra denne til minijack?

Lenke til kommentar

Ja, ikke alle fikk en god oppvekst ser jeg. Dere har min sympati :)

Dore123m:

en replay er nesten ingen data å laste opp, det har skjedd i bakgrunn i alle forza spill uten at du merker det.

Men som det heter "mange bekker små..." og den totale samlingen av replays er nok ganske gigantisk så er jobben med å analysere alle disse dataene i skyen og lage en profil for hver ai som er liten nok i størrelse som kan lastes ned til xboxen igjen.

Lenke til kommentar

Utfra bildene kan det se ut som det er snakk om en proprietær veslemjukplugg. Saken som omtales er kanskje en overgang fra denne til minijack?

Så da er sprørsmålet hvorfor de ikke i utgangspunktet bare lagte en minijack inngang fra starten av, fremfor å designe den slik at folk må bruke ekstra penger på en overgang for en så standard sak som minijack funksjonalitet?

Svaret er jo åpenbart penger....

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misstolket hele opplegget, jeg forsto det sånn at Xbox One vil ha støtte for vanlig minijack hodetelefoner / headsett, men at de nå kommer til å levere en adapter som lar folk bruke det medfølgende Xbox 360 headsettet med Xbox One, altså en adapter fra minijack til den proprietære koblingen som på Xbox 360 headsettet.

Om det er andre veien, at Microsoft nok engang har kjørt en idiotisk proprietær kobling for headsett, som ikke engang er kompatibel med den forrige proprietære koblingen på Xbox 360 så alle med Xbox 360 headsett faktisk må kjøpe en overgang for å kunne bruke det på Xbox One, samtidig som Xbox One ikke støtter vanlig minijack eller i det minste USB-headsett så er det vannvittig gammeldags av Microsoft.

Proprietær kobling for headset / hodetelefoner døde vell ut for godt over 5år siden, eller?

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misstolket hele opplegget, jeg forsto det sånn at Xbox One vil ha støtte for vanlig minijack hodetelefoner / headsett, men at de nå kommer til å levere en adapter som lar folk bruke det medfølgende Xbox 360 headsettet med Xbox One, altså en adapter fra minijack til den proprietære koblingen som på Xbox 360 headsettet.

Om det er andre veien, at Microsoft nok engang har kjørt en idiotisk proprietær kobling for headsett, som ikke engang er kompatibel med den forrige proprietære koblingen på Xbox 360 så alle med Xbox 360 headsett faktisk må kjøpe en overgang for å kunne bruke det på Xbox One, samtidig som Xbox One ikke støtter vanlig minijack eller i det minste USB-headsett så er det vannvittig gammeldags av Microsoft.

Proprietær kobling for headset / hodetelefoner døde vell ut for godt over 5år siden, eller?

Det var slik jeg forsto det? Og det er jo tullete i seg selv. Er det snakk om en overgang fra minijack til det andre tullet så er jo alt i orden.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

XBO headset er USB headset, det er ingenting spesielt med pluggen eller teknologien men det må være på en "godkjent liste" for å fungere på XBO.(redigert: begrensingen ligger i software)

Overgangen det er snakk om er ett lite usb-lydkort med jack utgang for vanlige hodetelefoner.

Endret av Civilix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...