Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Det er masse Sony ikke har viste enda, masse OS, mangler fremdeles 15 eksklusiver osv osv. Derfor jeg ikke forstår meg på folk slå har forhåndsbestilt, og det gjelder for begge konsollene. Hva gjør at folk forhåndsbestiller noe når man vet så lite om det?

Godt spørsmål. Men kor mykje meir er det å vete? Det er ein blu-ray spelar, og ei spelemaskin, i all hovudsak.

 

I XOne sitt tilfelle håpar eg at Win8 app støtta blir bra, slik at eg får Spotify, og andre "media" applikasjonar inn på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vel å tru at Skytenestene til Xbox One blir meir omfattande. Ubisoft har jo til dømes nemnd at Watch Dogs har nytt godt av det.

 

Dette har jeg ikke fått med meg. Betyr det at Xbox One-utgaven blir bedre enn de man får til PS4 og PC?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Men kor mykje meir er det å vete? Det er ein blu-ray spelar, og ei spelemaskin, i all hovudsak.

 

For min del, når det gjelder begge to: Et eksklusivt spill jeg har lyst til å spille. :p Tidligere har jeg stort sett kjøpt på lansering, og i omtrent alle tilfeller har jeg kjøpt spill for å bruke konsollen, fremfor å kjøpe konsollen for å spille et spill. Føler det egentlig er litt teit, så drøyer en stund med mindre Microsoft eller Sony kommer med noe kjempespennende i løpet av den nærmeste tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke fått med meg. Betyr det at Xbox One-utgaven blir bedre enn de man får til PS4 og PC?

Det gjenstår å sjå. Ein må kanskje ta det med ei klype salt, men her er i alle fall det som blei sagt;

 

http://gengame.net/2...-more-dynamism/

 

http://www.nowgamer....g_producer.html

 

Nei, det er rene spekulasjoner.

... frå utviklarane av Watch Dogs.

 

*Slettet usakelig kommentar*

Endret av Malvado
*Usakelig*
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snip "Fjernet slettet innhold"

 

Du skriver mye bra innlegg her inne som jeg leser ofte.

Men så trenger du ikke å legge i et eller flere angrep på flere som er negative mot Xbox One. La dem få si sitt hva dem føler og bare la være å svare dem som er negativ.

 

Eller du kan svare med å forklare ting i positiv forstand

Slike innlegg som du skrev der er et perfekt eksempel på usaklig og usmaklig, samt meget meget barnslig innlegg.

Endret av Malvado
Quotet innlegg har blitt slettet. Lar resten stå som svar til Blasty Trasty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du så på videoen er grafikk som kan gjøre momentant på din smartmobil. Så nei, det er ikke spesielt imponerende- særlig ikke når en tenker på at hardware som måtte til for å gjøre det så smertefult som overhodet mulig gjennom "sky'en" kostet 30-40,000,-. pluss.

Men det viser jo kun at de er på vei til noe spennende.

 

Hvis du ikke synes det var imponerende tør jeg påstå at du ikke forstår hva du ser.

 

Bare en av de 3 scenarioa de viser er på en "mobil" enhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ikke synes det var imponerende tør jeg påstå at du ikke forstår hva du ser.

 

Bare en av de 3 scenarioa de viser er på en "mobil" enhet.

Jeg er fult klar over at bare én av de 3 scenarioene er på en mobil enhet, men da har du også missforstått hva jeg mener.

 

Jeg sier at det du ser der ikke er så imponerende, der du kunne tatt alle 3 og omtrent gjort dem bedre lokalt på din smartmobiltelefon. Altså legg merke til ordet lokalt.

Jeg overdrev nok litt ved bruk av smarttelefon, men poenget står jo uansett der. Det de viser har ikke noe særlig for seg da konsollen uansett kan gjøre dette selv, med mer.

 

Jeg skrev mer om teknologien tidligere:

 

Skal prøve å forklare tech-demoen litt, uten å bruke rare ord og uttrykk..

Det de forskjellige metodene gjør er:

 

1: Irradiance Map. Dette er omtrent som å tegne en tekstur som skiftes dynamisk som omhandler hele brettet. Den tar altså ikke hensyn til ting som er i kartet, men lager kun en tekstur som blandes over shaderen til modellene i brettet slik at det "ser ut" som lys. Ting som flytter seg i brettet vil altså ikke taes med, som f.eks en karakter, eller en bil som kjører f.eks.

Altså kun lysere tekstur som plasseres over diffuse teksturene som en bruker diverse bloom's osv på gjennom post for at det skal se stilig ut. Dette blir da kastet inn i shaderen og rendres lokalt på konsollen når den er ferdig kalkulert i skyen. Dette er altså kun tekstur "triks" og krever ikke så alverdens god og kraftig lokal klient.

 

2. Photon Samples: Dette krever at "skyen" må kalkulere "rays" (se for deg en haug av lasere som skytes fra lysskilden) fra en lysskilde der den treffer en vegg, gulv eller objekt og tar så med denne fargeinformasjonen videre til neste vegg, gulf eller objekt den treffer og lager et photon der. Dette skaper lys som gjør at fargene "blør" inn i hverandre basert på avstanden de har fra hverandre samt shaderen til objektene "rays'a" treffer.

Når dette er ferdig kalkulert så sender den altså ikke "bilder" som Onlive f.eks ville gjort, men gir din lokale konsoll eller PC photon informasjonen slik at din lokale klient tar med denne informasjonen når den rendrer neste bildet. Dette er spennende ettersom det hjelper på litt på renderen og kan faktisk gjøre spillet penere. Men mengden photoner som ble brukt i tech-demoen var for meg ikke så veldig fantastisk.

Men har man lokalt kalkulert ut 5000 photoner og det kommer 100-200 til fra skyen så hjelper det jo litt, men spørsmålet er jo om det er verdt det. Som man da skjønner så krever dette at man har en lokal klient som driver å kalkulerer ut GI, noe som krever endel, og da snakker vi noe som en neste generasjons konsoll eventuelt kunne ha passet til, men det er fremdeles et spørsmål om det er verdt det å bruke hardware der oppe i skyen til titalstusen kun for å gi noen få prosent bedre lys lokalt her hos oss.

 

3. Voxels. Dette handlet mer eller mindre om samme type teknologi som Onlive og Gaikai. Skyen rendrer ut bildet for deg og sender det til din klient som en vanlig videofil.

 

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Moderatormelding Rapporter!

Har fjernet litt off topic og noen innlegg som svarte på innlegg som burde vært rapportert!
Sørg for å bruke rapporteringsknappen når noen ikke følger forumets retningslinjer , unngå deretter å kommenter på det som bryter med rettningslinjene våre, så blir det langt enklere å gjøre jobben for oss som prøver å gjøre forumet et bedre sted for oss alle.
Fra nå av vil det bli reagert med advarseløkninger og ferie til de som ikke greier å oppføre seg pent her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hittil ikke noen stor interesse for kinect, men det er fordi det er utviklet så lite (bra) spill som integrerer kinect. Om det skal ta av, så må alle ha en. Slik at det faktisk er et marked for det.

 

Er bare bra at MS legger Kinect med i bundlen. Om de dropper det kan de likesågodt bare glemme hele kinecten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forresten ikke bare eksklusiver som skiller Xbox fra PS. Om man ser på PS3 vs 360 og tenker rett og slett på OS, kontroller og multimedia så er det liten tvil om at Xbox er et langt bedre system. OSet til Xbox er rett og slett nydelig og lettvint. PS sitt er sikkert noe du blir vant til, men det veldig mye unødvendig og rotet system. Itillegg så synes jeg PS er en forferdelig maskin når det kommer til multimedia. Xbox drar nok nytte av at Microsoft utvikler den, men man må huske at flere (deriblant meg) kjøper konsollen av også andre grunner enn til å spille for. Nå som XOne også får blu-ray så har jeg så stor tro på at dette kommer til å bli en fantastisk enhet å ha i stuen.

Lenke til kommentar

(...) Det de viser har ikke noe særlig for seg da konsollen uansett kan gjøre dette selv, med mer.(...)

 

Og igjen vil jeg påstå at du ikke forstår hva du ser.

 

Når konsollen gjør noe, da bruker det av konsollens ressurser, når konsollen ikke gjør det, da kan de ressursene brukes til noe annet.

 

Vi har tidligere snakket om ting konsollen ikke trenger å gjøre men har vært skeptiske til om konsollen kan velge å ikke gjøre noe som trenges "realtime" fordi det skal presenteres på skjerm.

 

Det de viser her er at konsollen ikke trenger å gjøre alle ting som skjer realtime på skjermen, hvor krevende det som konsollen ikke gjør er, er egentlig ikke relevant for konseptet.

 

Det er ikke relevant hva de viser i demoen egentlig, det kunne vært en ensfarget firkant med bare ett lys som flyr rundt. Spørsmålet var aldri hvor avansert, spørsmålet var hovedsaklig hvor mye latency og hvor mye båndbredde.

 

Og hva framtiden vil bringe, vel, nvidia jobber også med fimbransjen, så hva sier du til path traceing filmscener nesten i realtime via cloud? Er det avangsert nok grafikk for deg?

 

(12 min 34 sec for demoen hvis videoen ikke automagisk spoler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...