Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Power of the cloud! Nei, blir nok xbox one på meg, ingen tvil. Hvem som orker å satse på PS4, det er jo ren PS3 maskin i større muskler.

Same her. Har førehandstinga begge maskinane eg. Bestemte meg for å bli ein plattform agnostikar etter at Sony viste fram PS4 i februar.

Greit nok den har noe ekstra men nå må Sony virkelig legge kortene på bordet, er jo bare MS som viser fram ting her.
Kva tenkjer du på her? Dei har vel vist fram det meste(?)

Kan sies jeg ikke er 100% keen på gaming, men selveste maskinen (xbox one) har så mye som passer perfect på rommet/stua. Gleder meg faktisk hva Kinect v2 har å tilby, håper de ikke fucker det opp ved å fjerne det eller selge det som ekstra utstyr.
Dei satsar beinhardt på Kinect denne generasjonen. Den vil med ett-hundre prosent sikkerhet ikkje bli fjerna.

Eg har verkeleg trua på at det vil bli laga mykje tøffe Kinect spel denne generasjonen. Dette fordi når marknadsandelen av Xbox eigarar går frå 5% til 100% kan utviklarar satse pengar og tid.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er masse Sony ikke har viste enda, masse OS, mangler fremdeles 15 eksklusiver osv osv. Derfor jeg ikke forstår meg på folk slå har forhåndsbestilt, og det gjelder for begge konsollene. Hva gjør at folk forhåndsbestiller noe når man vet så lite om det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du vita at du ikke vil like PS4s gamepad bedre? Hvordan vet du at Kinect ikke blir én fiasko? Heldigitalt kan du kjøre på Xbox One, PS4 og PC.

Fordelen med Xbox One sånn jeg ser det om man ikke skal nevner spill er muligheten for Windows 8 apps.

Lenke til kommentar

Altså, skulle alle hatt en "hvordan kan man vite 100%" holdning så hadde man ikke kommet langt her i livet. Mine følelser og vurdering rundt håndkontroller og Kinect 2.0 er basert på erfaringer jeg har med Xbox og Xbox 360 håndkontrollere, samt min nåværende Kinect 1.0 til Xbox 360.

Når jeg tross alt har gått igjennom et par konsollgenerasjoner allerede hvor jeg hele veien har syntes Xbox kontrolleren har vært mange hakk bedre og mer ergonomisk enn PlayStation kontrolleren og Xbox One kontrolleren tross alt bare bygger videre på Xbox 360 kontrolleren så ser jeg absolutt ingen grunn til at jeg skal gå utifra at den nye ikke vil føles minst like bra som den forrige. Har lest meg opp på endel folk som har fått kjent på kontrolleren allerede og basert på deres erfaringer så ser jeg ingen grunn til hvorfor jeg ikke skulle gå utifra at jeg fremdeles kommer til å foretrekke Microsoft håndkontroller fremfor Sony sin, selv om sistnevnte tydeligvis har fått en massiv forbedring.

Det samme gjelder jo Kinect, ettersom Kinect 2.0 har så latterlig mye bedre oppbacking av Microsoft med Xbox One og selve Kinect'en har blitt såpass kraftig forbedret og jeg tross alt elsker diverse Kinect 1.0 spill i dag, hvorfor skal jeg da gå utifra at jeg ikke kommer til å elske Kinect 2.0 spillene? Hvorfor skal jeg ta utgangspunkt i at den nye, bedre versjonen som vil leveres med samtlige Xbox One konsoller, som blir pushet til tusen av Microsoft plutselig skal bli en total fiasko kontra første generasjon som jeg liker så godt?

Heldigitalt kan jeg riktignok kjøre på alle plattformene, det stemmer. Men det vell liten tvil om at Microsoft har hatt et langt større fokus, har lagt mer ressurser på bordet og har en historikk som tilsier at "cloud" løsningen rundt Xbox One burde bli mer omfattende og trolig mer solid enn hva Sony vil tilby med PlayStation 4.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er masse Sony ikke har viste enda, masse OS, mangler fremdeles 15 eksklusiver osv osv. Derfor jeg ikke forstår meg på folk slå har forhåndsbestilt, og det gjelder for begge konsollene. Hva gjør at folk forhåndsbestiller noe når man vet så lite om det?

Enig. Til syvende og sist handler det om hvilket system som har de beste eksklusive spillene. Jeg har veldig lyst på Forza 5 og Dead Rising 3, så jeg har forhåndsbestilt begge konsollene. Jeg blir å avbestille en av disse når jeg har bestemt meg. Det er bare for å sikre meg en til lansering.

Lenke til kommentar

Fordi jeg vet at faktorer som Xbox håndkontroller, Kinect 2.0 og mulighet for heldigitalisering av spillbiblioteket mitt er ting jeg ønsker med en ny konsoll, og Sony kan ikke tilby meg det samme der.

Hvordan vet du det uten å ha prøvd den nye kontrolleren til PS4? Oppgraderingen fra PS3-kontrolleren er større enn Xbox-kontrolleren, men jeg er enig i at Xbox 360 har en god kontroll.

PS4 tilbyr også heldigitalisering av spillbiblioteket ditt. Her er det ihvertfall viktig at man velger det selskapet man stoler mest på, ellers risikerer man å få problemer den dagen de lanserer en eventuell neste konsoll som ikke er bakoverkompatibel. Hverken Xbox One eller PS4 blir å støttes i evig tid.

Lenke til kommentar

Xbox One-kontrolleren virker veldig ålreit, og det kan se ut som de har fikset de største problemene med forrige generasjon (styrekryss og skulderknapper). Jeg er ikke helt overbevist angående triggerne på PS4-kontrollen, men må vel gi den en sjanse.

Lenke til kommentar

Altså, skulle alle hatt en "hvordan kan man vite 100%" holdning så hadde man ikke kommet langt her i livet. Mine følelser og vurdering rundt håndkontroller og Kinect 2.0 er basert på erfaringer jeg har med Xbox og Xbox 360 håndkontrollere, samt min nåværende Kinect 1.0 til Xbox 360.

Når jeg tross alt har gått igjennom et par konsollgenerasjoner allerede hvor jeg hele veien har syntes Xbox kontrolleren har vært mange hakk bedre og mer ergonomisk enn PlayStation kontrolleren og Xbox One kontrolleren tross alt bare bygger videre på Xbox 360 kontrolleren så ser jeg absolutt ingen grunn til at jeg skal gå utifra at den nye ikke vil føles minst like bra som den forrige. Har lest meg opp på endel folk som har fått kjent på kontrolleren allerede og basert på deres erfaringer så ser jeg ingen grunn til hvorfor jeg ikke skulle gå utifra at jeg fremdeles kommer til å foretrekke Microsoft håndkontroller fremfor Sony sin, selv om sistnevnte tydeligvis har fått en massiv forbedring.

Det samme gjelder jo Kinect, ettersom Kinect 2.0 har så latterlig mye bedre oppbacking av Microsoft med Xbox One og selve Kinect'en har blitt såpass kraftig forbedret og jeg tross alt elsker diverse Kinect 1.0 spill i dag, hvorfor skal jeg da gå utifra at jeg ikke kommer til å elske Kinect 2.0 spillene? Hvorfor skal jeg ta utgangspunkt i at den nye, bedre versjonen som vil leveres med samtlige Xbox One konsoller, som blir pushet til tusen av Microsoft plutselig skal bli en total fiasko kontra første generasjon som jeg liker så godt?

Heldigitalt kan jeg riktignok kjøre på alle plattformene, det stemmer. Men det vell liten tvil om at Microsoft har hatt et langt større fokus, har lagt mer ressurser på bordet og har en historikk som tilsier at "cloud" løsningen rundt Xbox One burde bli mer omfattende og trolig mer solid enn hva Sony vil tilby med PlayStation 4.

Kinect 2.0 ser bedre ut enn Kinect til Xbox 360, men du må innrømme av Kinect til nå har vært veldig dårlig. Den er null respons, og det finnes svært få spill som faktisk er bra å spille med Kinect.

Jeg tror ikke cloud-funksjonen til Microsoft er mer omfattende. De har brukt langt mer ressurser for å reklamere for Azure enn det Sony har brukt for å reklamere for Gaikai, men Sony har sagt at Gaikai kan prestere det samme, om nødvendig. I tillegg vil Gaikai kunne streame eldre spill, noe ikke Azure kan.

Lenke til kommentar

Kinect 2.0 ser bedre ut enn Kinect til Xbox 360, men du må innrømme av Kinect til nå har vært veldig dårlig. Den er null respons, og det finnes svært få spill som faktisk er bra å spille med Kinect.

Han skriver jo at han liker Kinect . Å velge Xbox fordi man har vage mulige uannonserte fremtidsmuligheter med Kinect er lettere tullete, men det er jo ikke det han sier. For de vil fortsette å spille den typen spill vi fikk med Kinect 1.0 er jo Xbox One et åpenbart valg, og selv om revolusjonen skulle vente på seg må man da kunne forvente mindre forbedringer også.

Lenke til kommentar

Er helt enig at brorparten av Kinect spillene vi har per i dag er dårlige, det er bare billige prosjekter som spillutviklere har brukt null tid på, unntaket er Microsoft sine egne Kinect Sports spill og Dance Central, disse fungerer til gjengjeld ganske så solid og beviser jo at potensiale ligger der om utviklerne først gidder å ta seg bryet med å bruke tilstrekkelig med ressurser for å få det bra.

Her kan jeg ikke klandre utviklere så veldig mye, Kinect 1.0 er en gimmick i den forstand at ytterst få av de som eier en Xbox 360 eier Kinect, så hvorfor bruke massevis av tid på å utvikle mot en løsning som brorparten av publikumet du ønsker å nå ut til ikke engang eier?

Det som er brillefint med Kinect 2.0, noe som gjør at jeg har langt større troen på det og forventer å se en rekke mer solide spill er ikke bare fordi Kinect 2.0 er bedre på rent maskinvarenivå, men fordi Microsoft nå for alvor legger tilrette for at utviklere skal kunne ta Kinect på alvor nå som samtlige Xbox One konsoller leveres med Kinect 2.0.

• Liker 2
Lenke til kommentar

På Gamescon får vi nok vite når Xbox One skal komme ut. Alt tilsier til nå november, men jeg vet Microsoft kan sjokkere så hadde ikke forundret meg den kom ut rundt 14-26 oktober :)

Foruten til Gamescon så gleder jeg meg helt vanvittig til generasjonskifte. Ingen konsoller blir utelukket som med alle generasjoner jeg har vært med på :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Det som er brillefint med Kinect 2.0, noe som gjør at jeg har langt større troen på det og forventer å se en rekke mer solide spill er ikke bare fordi Kinect 2.0 er bedre på rent maskinvarenivå, men fordi Microsoft nå for alvor legger tilrette for at utviklere skal kunne ta Kinect på alvor nå som samtlige Xbox One konsoller leveres med Kinect 2.0.

Kan jo tenkes at tredjepartsutviklerne utnytter Kinect 2.0 like godt som de gjorde Wiimoten.

Lenke til kommentar

Det er eg eitt hundre prosent enig i. Eg kjøpte kinect til 360, brukt og billig.

Det var ein stor skuffelse, og føltes som ein gimmick. Noko det i all hovudsak for meg også virka som.

No når andelen Xbox eigarar som òg eig ein kinect sensor går opp til eitt-hundre prosent tippar eg at me vil sjå mykje betre spel.

Jeg tror ikke cloud-funksjonen til Microsoft er mer omfattende. De har brukt langt mer ressurser for å reklamere for Azure enn det Sony har brukt for å reklamere for Gaikai, men Sony har sagt at Gaikai kan prestere det samme, om nødvendig. I tillegg vil Gaikai kunne streame eldre spill, noe ikke Azure kan.

Det gjenstår å sjå. Spanande blir det i alle fall.

GaiKai er vel ein rein spel strømme teneste, eller tar eg feil då? Var i alle fall det når eg prøvde det sist for nokre år sidan.

Eg vel å tru at Skytenestene til Xbox One blir meir omfattande. Ubisoft har jo til dømes nemnd at Watch Dogs har nytt godt av det.

Me får sjå!

Lenke til kommentar

Bekreftet på gamescom:

-Nærmere forklaring av selvutgitte spill på Xbox One.

-Spillbar versjon av Kinect Sports Rivals

-Avsløring av ny karakter i Killer Instinct(kan dog bare være snakk om en skikkelig introduksjonsvideo for Chief Thunder) samt flere detaljer angående pris- og distribusjonsstrategien for spillet

-Ny demonstrasjon av Ryse. Flere detaljer angående flerspillermodusen

Det jeg håper på:

-En bølge av nyannonserte indie-spill

-Flere detaljer om kinect og gjerne nye spill/funksjoner

-Avsløring av Lionhead's neste storspill

-Crackdown 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...