Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Vi har fremdeles techdemoer på nydelig teknologi fra 3-4 år tilbake som fremdeles ikke er satt i bruk ennå, så dette er nok en techdemo der alt er optimalt. Så jeg trur ikke vi skal forvente noe slikt før om en god, god stund.

Men at det kommer er jo en selvfølge.

Ledende spillarkitekt for Playstation, og utvikler av Knack og Crash Bandikot har sagt at dette ikke er mulig. Det er ikke noe han sier fordi Gaikai ikke kan gjøre det samme, om Sony investerer i teknologien, men det går rett og slett ikke blant millioner av brukere.

Som sagt, hva en tekdemo i et lukket miljø klarer å prestere er noe helt annet enn hva som ville blitt prestert med så mange brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crackdown 3 er vel alt spikra (?)

Ref:

137223705886.png

Agility orb ... :dribble:

Phil Spencer har mer eller mindre bekreftet at Crackdown 3 kommer, og blir basert på en verden som lever i den fantastiske nettskyen. Så om det er noe i dette, så får de bevist det når spillet offisielt kunngjøres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

6. PS+ har alltid hatt mye større fokus på gratis spill.

- Støttes. Hvorfor kan ikke Microsoft gi bort flere spill gratis? Og konsoller og tilbehør. Alt burde vært gratis.

7. Størrelsen på konsollen. PS4 er den minste konsollen som er laget, mens Xbox One er større enn den første Xbox 360

- Støttes. Jeg må kjøpe nytt og mye større TV-bord hvis jeg skal ha Xbox One. Hvis jeg skal ha PS4, kjøper jeg et mindre bord - det blir billigere.

Lenke til kommentar

6. PS+ har alltid hatt mye større fokus på gratis spill.

- Støttes. Hvorfor kan ikke Microsoft gi bort flere spill gratis? Og konsoller og tilbehør. Alt burde vært gratis.

7. Størrelsen på konsollen. PS4 er den minste konsollen som er laget, mens Xbox One er større enn den første Xbox 360

- Støttes. Jeg må kjøpe nytt og mye større TV-bord hvis jeg skal ha Xbox One. Hvis jeg skal ha PS4, kjøper jeg et mindre bord - det blir billigere.

Xbox Live tok betalt for at det skulle være mulig å spille online. PS3 hadde gratis online, og Sony tok derfor betalt for andre goder som fulgte med PS+, dvs et stort fokus på gratisspill.

Lenke til kommentar

Ledende spillarkitekt for Playstation, og utvikler av Knack og Crash Bandikot har sagt at dette ikke er mulig. Det er ikke noe han sier fordi Gaikai ikke kan gjøre det samme, om Sony investerer i teknologien, men det går rett og slett ikke blant millioner av brukere.

Som sagt, hva en tekdemo i et lukket miljø klarer å prestere er noe helt annet enn hva som ville blitt prestert med så mange brukere.

Hvorfor sitere meg og omtrent bare gjenta det jeg sier? Eneste forskjellen mellom ditt ståsted og min er at du mener at det er umulig, noe det selvsagt ikke er, men det er ikke noe som vil skje idag eller nær fremtid. Vi trenger rett og slett bedre nett før dette kan bli brukt på lik måte som i techdemoen.

Lenke til kommentar

Demonstrasjonen er gjort i et lukket miljø. Det blir noe helt annet når dette skal gjøres blant millioner.

Det er demonstrert i eit miljø der det er teken hensyn til latency. Føreslår du les om prosjektet, og ser heile videoen.

Ved å leggje på lagg/latency, jitter, pakketap og anna støy kan dei enkelt simulere eit miljø kor linja er til dømes treig og ustabil.

Akkurat det same som eg gjer her heime når eg ikkje ynskjer væra host i Call Of Duty på xbox.

Dersom du les om prosjektet beskriv dei korleis dei gjekk fram for å simulere nettop dette.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Tidligere var diskusjonen at nei det er teknisk umulig og det var bare tull at nettskyen kan brukes til slike oppgaver, noe Mark Cerny har sagt så da er det fakta.

Vel nå har Nvidia vist at det faktisk går og det med simulert ganske så mye latency. Dette vil kunne avlaste spill på XBO som igjen vil gjøre at XBO kan bruke maskinkraft på andre ting. Som igjen vil gi mer innlevelse rike spill.

MS investerer rundt $700 millioner på å bygge ut server infrastrukturen for å imøtekomme hva XBO vil og kan trenger av server kapasitet.

Vil MS få nok servere på plass til at dette vil fungere er jo uvist, men er det noe som er sikkert så er det at nettskyen kan brukes til å avlaste i spill om en skal dømme utifra klippet til Nvidia.

Men må si jeg finner det ekstremt underholdende at det hele tiden strekkes etter gresstrå for å ha noe å pirke på ang XBO.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tidligere var diskusjonen at nei det er teknisk umulig og det var bare tull at nettskyen kan brukes til slike oppgaver, noe Mark Cerny har sagt så da er det fakta.

Vel nå har Nvidia vist at det faktisk går og det med simulert ganske så mye latency. Dette vil kunne avlaste spill på XBO som igjen vil gjøre at XBO kan bruke maskinkraft på andre ting. Som igjen vil gi mer innlevelse rike spill.

MS investerer rundt $700 millioner på å bygge ut server infrastrukturen for å imøtekomme hva XBO vil og kan trenger av server kapasitet.

Vil MS få nok servere på plass til at dette vil fungere er jo uvist, men er det noe som er sikkert så er det at nettskyen kan brukes til å avlaste i spill om en skal dømme utifra klippet til Nvidia.

Men må si jeg finner det ekstremt underholdende at det hele tiden strekkes etter gresstrå for å ha noe å pirke på ang XBO.

Jeg tviler på at dette er noe vi blir å se i den kommende generasjonen. Dessuten er ikke dette noe som bare Xbox kan klare.

Og som nevnt tidligere; Azure er per dags dato en CPU-farm, ikke GPU.

Lenke til kommentar

Fra artikkelen til Eurogamer:

The notion of off-loading lighting to the cloud has some advantages, but real-time solutions - such as Crytek's cascaded light propogation tech - suggest that next-gen hardware will be capable of doing these calculations locally. Further, cloud-based lighting wouldn't be so good with games with environmental destruction - updates would lag noticeably in non-static environments.

Dynamic lights like muzzle flashes cannot be handled this way so the developers would still need to include real-time lighting solutions, but advanced lighting is one area the cloud could definitely contribute.

However, improvements in local rendering power and techniques have made real-time global illumination - realistic without the artifacts and limitations of prebaked lighting - a real possibility without needing servers.

Så konklusjonen av det som blir skrevet her er:

Ja, det er mulig å laste opp lyseffekter i skyen. Er det mulig uten at det byr på andre problemer? Nei. Er det noe poeng i å gjøre det? Nei, ikke med mindre Microsoft har tenkt å holde seg til Xbox One til den dagen teknologien til å gjøre dette problemfritt, for akkurat nå klarer maskinene problemfritt å kjøre dette lokalt.

Personlig tror jeg at Microsoft vil ha flest mulig folk til å spille online fordi det krever Xbox Gold, noe man må betale for. Jo større online-base, jo mer penger.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De nekter aldri for at det ikke er mulig. Men som du leser ovenfor, så skaper det en hel masse andre problemer. Det er uansett ikke noe poeng i å ta i bruk noe som konsollene klarer å prestere lokalt. Selvfølgelig, om Microsoft har tenkt å holde seg til Xbox One de neste 15-20 årene, så kanskje. De har allerede sagt at dette kanskje er den siste konsollen du noen gang blir å kjøpe. Jeg tror konkurrentene har bevegd seg videre til kraftigere maskiner innen den tid.

Lenke til kommentar

Xbox One blir nok den ultimate konsollen å eie, både mtp spill og multimedia. Er så mye spennende som skjer i disse tider med Microsoft, de er fast bestemt på å ta konsollen til the next level. Supporter mods og bedre ytelse via clouden, det er ingen grenser for hva Microsoft kan få til med sine servere. Dette blir bra! Jeg er en optimist!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Xbox One blir nok den ultimate konsollen å eie, både mtp spill og multimedia. Er så mye spennende som skjer i disse tider med Microsoft, de er fast bestemt på å ta konsollen til the next level. Supporter mods og bedre ytelse via clouden, det er ingen grenser for hva Microsoft kan få til med sine servere. Dette blir bra! Jeg er en optimist!

Ja, det blir jævlig bra. :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan gjerne få ta jomfrudommen på å nevne at du blir å bruke konsollen til andre ting enn bare spill. Så langt har jeg ikke sett noen nevne noe om at de blir å skaffe seg Xbox One for å utnytte andre ting enn spillfunksjonen.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...