Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok til å kjøpe alle spill digitalt første halvåret vertfall, "just in case" de skulle re introdusere de tingene vi ble lovt opprinnelig.

Til informasjon kan gull medlemmer nå laste ned AC2 gratis på 360.

Glem ikke å ta høyde for at du en dag blir å miste de digitale spillene. Nå som konsollene ikke lenger er bakoverkompatible kan dette bli et problem. Med bare 500GB hardisk vil flere av spillene du kjøper i lengden bare ligge tilgjengelig i skyen, klar til nedlasting når du igjen måtte ønske å spille de. Den dagen Microsoft beveger seg videre, og serverne ikke lenger er oppe, så vil du ikke kunne få tak i det du har kjøpt.

Man kan selvfølgelig si at Steam gjør det samme, men om jeg oppgraderer PC-en min, så vil jeg allikevel kunne spille 20 år gamle spill der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem ikke å ta høyde for at du en dag blir å miste de digitale spillene. Nå som konsollene ikke lenger er bakoverkompatible kan dette bli et problem. Med bare 500GB hardisk vil flere av spillene du kjøper i lengden bare ligge tilgjengelig i skyen, klar til nedlasting når du igjen måtte ønske å spille de. Den dagen Microsoft beveger seg videre, og serverne ikke lenger er oppe, så vil du ikke kunne få tak i det du har kjøpt.

Man kan selvfølgelig si at Steam gjør det samme, men om jeg oppgraderer PC-en min, så vil jeg allikevel kunne spille 20 år gamle spill der.

Eg håpar du berre trollar. Men eg må spør; er du virkelig så utruleg teit?

Trur du det er eit snev av ein moglegheit at Microsoft om 8-10 år 'skrur av' X1 tenarane slik at alle digitale kjøp blir ugyldige?

Om ein synest 'DRM Gate' var gale - ville noko slikt resultert i ramaskrik av bibelske proporsjonar. Microsoft hadde blitt tvungen til å stengje dørene etterpå. Det hadde vært ferdig arbeid aldeles.

Det kjem aldri, eg gjentar: aldri til å skje. Og folk må gjerne sitere meg på det.

Vonaleg kan moderator rydde opp her, og fjerne slike søppel innlegg.

Phil Spencer svarte meg faktisk på Twitter når jeg spurte om DRM-en kunne komme tilbake.

Split will likely be digital vs. physical. Physical will feel like today. For digital we'll push features we discussed at E3.

Dette er komen fram tidlegare også.

Det er uansett gode nyhende. Difor eg framleis heller litt mot digitale kjøp. Vonaleg fortel dei litt meir om løysninga på GamesCon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eksklusiv karakter til Killer Instinct? Jesus fucking Christ som jeg hater slikt.

Hvordan fungerer Killer Instinct? Er det en gratis karakter man får, så må man betale for resten? Skjønner ikke hva som da er så vanskelig med å lansere dette som et helt spill.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer Killer Instinct? Er det en gratis karakter man får, så må man betale for resten? Skjønner ikke hva som da er så vanskelig med å lansere dette som et helt spill.

Av informasjonen vi har så langt er det en "gratis" utgave som inneholder bare et par karakterer og ett kart, så kan man kjøpe tilgang til flere figurer og kart.

Eller så kan man kjøpe det fulle spillet for en engangs-sum og få tilgang til alt som er tilgjengelig på release.

Hvis man har mulighet til å ha en 30 min trial av karakterer før man kjøper synes jeg det virker som en fin forretningsmodell.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Årsaken til at alle klikket i vinkel over DRM-en var fordi den påvirket fysiske kopier. Som Phil Spencer sier, om de klarer å skille fysisk fra digitalt, og lar disker fungerer som før, så vil de lett kunne overbevise flere om å kjøpe digitalt.

Men jeg lurer fremdeles på hva utviklere og utgivere sier til dette. Selvfølgelig er det ulemper ved å låne bort og selge fysiske spill. Det er mye mer tungvint, men det bidrar samtidig til at det ikke går over stokk og stein. Om alle kan dele og gi bort spill digitalt, så vil det gå ut over salget.

Av informasjonen vi har så langt er det en "gratis" utgave som inneholder bare et par karakterer og ett kart, så kan man kjøpe tilgang til flere figurer og kart.

Eller så kan man kjøpe det fulle spillet for en engangs-sum og få tilgang til alt som er tilgjengelig på release.

Hvis man har mulighet til å ha en 30 min trial av karakterer før man kjøper synes jeg det virker som en fin forretningsmodell.

Skjønner ikke hvorfor de gjør det på denne måten. Hvorfor ikke bare lansere det som et fullt spill med alle karakterene? Spill som bruker disse metodene ender som regel opp i ferdige utgaver på et eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de gjør det på denne måten. Hvorfor ikke bare lansere det som et fullt spill med alle karakterene? Spill som bruker disse metodene ender som regel opp i ferdige utgaver på et eller annet tidspunkt.

De lanserer det som er fullt spill i tillegg til F2P forretningsmodellen, du har valget.

redigert: Hvis man ser på det større bildet er det nok stor sjanse for at Microsoft har tvunget dette gjennom for å "starte trenden" med F2P på konsoll også. Mange utviklere er nok litt skeptisk til å bruke penger på f2p på konsoll når de ikke kjenner det markedet, hvis Microsoft selv tar første steg vil de ha statistikk de kan presentere til andre utviklere.

Og angående online DRM for digitale versjoner er nok utviklerne overlykkelige, de har da alt å tjene på det.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Hvis man kan både spille for å få noe, samt kjøpe for å "slippe å spille" for å få det samme greiene så syns jeg det er greit. Da har man valgmulighetene, men hvis man kun kan få noe ved å forhåndsbestille spillet så blir det feil i mine øyne.

Et tegn på at de må selge spillet før folk får testet det.

Lenke til kommentar

Hvis man kan både spille for å få noe, samt kjøpe for å "slippe å spille" for å få det samme greiene så syns jeg det er greit. Da har man valgmulighetene, men hvis man kun kan få noe ved å forhåndsbestille spillet så blir det feil i mine øyne.

Et tegn på at de må selge spillet før folk får testet det.

Du er klar over at akkurat dette med at man får eksklusive gjenstand om man forhåndsbestille har foregått i mange år allerede. Går det en periode kan man også kjøpe dise tingene. Ikke noe eg bryr meg om, er ikke noe som gir noe store fordeler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg kjøper et spill for å spille det for å opparbeide meg ting i spillet. Jeg kjøper ikke et spill for å kjøpe meg ting for ekte penger..

Synes alle mikrotransaksjoner kan bli kastet på havet.

Lenke til kommentar

Du er klar over at akkurat dette med at man får eksklusive gjenstand om man forhåndsbestille har foregått i mange år allerede. Går det en periode kan man også kjøpe dise tingene. Ikke noe eg bryr meg om, er ikke noe som gir noe store fordeler.

Jeg kan da ytre min mening rundt det selv om det har foregått lenge? Det er jo også derfor jeg har en mening om det. Og jeg trudde det kom ganske tydelig frem at jeg mener eksklusive ting? De finnes faktisk de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...