Mr. Pants Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Fra Eurogamer: UPDATE #2: After the dust has settled on Microsoft's latest policy change, Retro City Rampage developer Brian Provinciano has offered hints that all may not be quite as good as it seems. "This is yet another example of them changing policy, but it sounding better than it is when the whole story is revealed," Provinciano told Engadget. "Make no mistake; while this is a great thing, it's again not the equivalent to what other platforms offer." "On PS4, for example, developers can tap right into the system; use every bit of RAM and all of its power. Indies have access to everything that the AAA studios do, from platform support to development and release. The indication on Xbox One is that it's essentially XBLIG 2.0. Instead of XNA, it's Windows 8. Windows 8, which is already struggling to gain developer interest, will gain a boost from developers wishing to target the console. However, it won't be as full-fledged as published games on the system." Som det allerede har blitt poengtert på NeoGAF og andre steder, er det ikke sikkert at Brian Provinciano vet hva han snakker om. Fra den samme artikkelen: After my experience working with them to release on Xbox 360, I have no interest in even buying an Xbox One, let alone developing for it. The policy changes are great, but they don't undo the experience I had. I'm not ready to forget what I went through. Working with Microsoft was the unhappiest point of my career. Policies are one thing, but developer relations are another. Endret 25. juli 2013 av Leflus Lenke til kommentar
Booz Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Som det allerede har blitt poengtert på NeoGAF og andre steder, er det ikke sikkert at Brian Provinciano vet hva han snakker om. Fra den samme artikkelen: Da er Brian Provinciano en dust som kan gå glipp av 50% ekstra potensiell inntekt 1 Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Da er Brian Provinciano en dust som kan gå glipp av 50% ekstra potensiell inntekt Hvis det koster 50% ekstra i tid og penger å "samarbeidet" med microsoft, er man da også en dust? Det er vel det som er poenget hans Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvis det koster 50% ekstra i tid og penger å "samarbeidet" med microsoft, er man da også en dust? Det er vel det som er poenget hans Han nekter å lage spill til Xbox One fordi han hadde en dårlig erfaring da han lagde spill til 360. Med de nye retningslinjene vil det ikke være nødvendig for han å samarbeide med MS slik han måtte gjøre for å gi ut Retro City Rampage. 2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Uansett, kva av desse strek-mann spela som treng i overkant av 3GB minne då? Eg har riktignok 16GB minne i spele-maskina mi, men har endo ikkje sett BF3, og tilhøyrande prosessar bruke i overkant av 3-3,5GB minne. Dette er med alt på ultra. Noko urelatert kanskje, men relevant allikevel. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvor har du det fra at indie-spill bare er strekmenn? The Witness på PS4 bruker nå 5GB. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvor har du det fra at indie-spill bare er strekmenn? The Witness på PS4 bruker nå 5GB. Eg berre trekk i folk :-) Uansett. The Witness ser flott ut. Men brukar 5GB på kva? ... Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Uansett, kva av desse strek-mann spela som treng i overkant av 3GB minne då? Indie betyr ikke billig, enkelt eller lavbudsjett, det betyr ikke finansiert og utgitt av en større utgiver. Spillene til Double Fine, ACE, The Chinese Room, Frozenbyte og Croteam er rimelig langt fra strekmann. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Med så mye RAM så trenger man ille nødvendigvis optimalisere det, og man kan da bruke dyrebar tid på det som betyr noe, gameplayet. Er vel det som er fordelen akkurat nå. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Uansett, kva av desse strek-mann spela som treng i overkant av 3GB minne då? Eg har riktignok 16GB minne i spele-maskina mi, men har endo ikkje sett BF3, og tilhøyrande prosessar bruke i overkant av 3-3,5GB minne. Dette er med alt på ultra. Noko urelatert kanskje, men relevant allikevel. Du må ikke, men å bruke 5GB er lett, å bare bruke 3GB er vanskelig. Så må du huske at de 3-3,5GB i BF3 er for cpu. Du har vel 1-3GB ekstra på GPUen tenker jeg. Endret 25. juli 2013 av formkake 2 Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Indie betyr ikke billig, enkelt eller lavbudsjett, det betyr ikke finansiert og utgitt av en større utgiver. Spillene til Double Fine, ACE, The Chinese Room, Frozenbyte og Croteam er rimelig langt fra strekmann. Fullstendig klar over det. Eg skulle berre væra morosam. Tydeleg at det ikkje landa.Glad eg ikkje er noko standup komikar. Det hadde vært pinleg å stå på scena no. Med så mye RAM så trenger man ille nødvendigvis optimalisere det, og man kan da bruke dyrebar tid på det som betyr noe, gameplayet. Er vel det som er fordelen akkurat nå. Sikkert sant det. Men, dersom det skulle ha kome ut på to plattformar, ein der du har 8GB tilgjengeleg, og ein der ein har 3 - ville ein jo ha måtta optimalisere. Eventuelt utvikla til 'the lowest common denominator'. Men no er vel dette spelet uansett ein eksklusiv tittel(?) - så det er har vel lite føre seg å diskutere. Du har vel 1-3GB ekstra på GPUen tenker jeg. Godt poeng! Lenke til kommentar
Booz Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det går ikke ann å sammenligne ram forbruk i spill på pc vs konsoll. Hvis det koster 50% ekstra i tid og penger å "samarbeidet" med microsoft, er man da også en dust? Det er vel det som er poenget hans Men det gjør jo ikke det nå, er jo det som er poenget. Virker som han er bitter pga problemene han hadde med utgivelser på xbox 360. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Sikkert sant det. Men, dersom det skulle ha kome ut på to plattformar, ein der du har 8GB tilgjengeleg, og ein der ein har 3 - ville ein jo ha måtta optimalisere. Eventuelt utvikla til 'the lowest common denominator'. Men no er vel dette spelet uansett ein eksklusiv tittel(?) - så det er har vel lite føre seg å diskutere. Kommer først på PS4, så PC og Blow har heller ikke benektet for at det kan komme til Xbox One. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Å argumentere for at det er bra at utvikler ikke må optimalisere spillene sine er vel ganske feilslått, problem på åpne plattformer nå i dag er ikke at det er for få spill, problemet er at det er oversvømt med skrot. Suksessen til et spill er mer avhengig av markedsføringskampanjen enn selve kvaliteten på spillet, utgivere er ikke så mye nødvendig for finansiering som de er for å kjøre en suksessfull markedsføringskampanje. På alle neste generasjons konsoller vil jeg tippe at vi ser en overflod av skrot, og noen perler som vil drukne i mengden. Å gjøre ting enklere er ikke alltid bedre, dette er et punkt jeg skulle ønske konsoller ikke tok etter PC. Hvor mange ganger har vi ikke sett elendige spill(snakker om virkelige makkverk som war z og Orion dino horde) få gode salgstall, mens virkelig gode spill sitter fast i greenlight limbo. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Du får lese hva Blow selv skriver om det da vettu. Virker ikke som om du forstår greia. Både PS4 og Xbox One hadde nok klart seg fint med mindre RAM, hadde bare vært for utviklerne å optimalisere bedre. Men hvorfor bruke unødvendige resurser på det? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Nå er det bare valgfri Kinect som gjenstår. Velger de å rævkjøre Kinect 2.0 satsingen så til de grader at de dropper Kinect bundling så er det ene og alene grunn nok til at mye av verdien jeg ser ved Xbox One forsvinner at jeg faktisk ikke gidder å skaffe en selv. At de fjerner kravet om at den alltid må være tilkoblet er forsåvidt helt greit. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 http://m.neogaf.com/showthread.php?t=634411 Mer Ryse. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Å argumentere for at det er bra at utvikler ikke må optimalisere spillene sine er vel ganske feilslått, problem på åpne plattformer nå i dag er ikke at det er for få spill, problemet er at det er oversvømt med skrot. Suksessen til et spill er mer avhengig av markedsføringskampanjen enn selve kvaliteten på spillet, utgivere er ikke så mye nødvendig for finansiering som de er for å kjøre en suksessfull markedsføringskampanje. På alle neste generasjons konsoller vil jeg tippe at vi ser en overflod av skrot, og noen perler som vil drukne i mengden. Å gjøre ting enklere er ikke alltid bedre, dette er et punkt jeg skulle ønske konsoller ikke tok etter PC. Hvor mange ganger har vi ikke sett elendige spill(snakker om virkelige makkverk som war z og Orion dino horde) få gode salgstall, mens virkelig gode spill sitter fast i greenlight limbo. Er det sånn at de gode spillene alltid er godt optimalisert? Resten av innlegget ditt argumenterer ikke i særlig grad for hvorfor du mener mere fokus på optimalisering er bra, men på andre ting. (som jeg forsåvidt ikke er enig i, mener du dårlige spill ikke selger godt på konsoll? Eller at gode alltid selger godt?) AtW 1 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Er det sånn at de gode spillene alltid er godt optimalisert? Nei, men det skaper en liten barriere. Godt optimaliserte spill har ofte mindre bugs er noe jeg ville sagt, så hvis mindre bugs gjør det til et bedre spill så er det vel riktig at godt optimaliserte spill er bedre spill ja. Men jeg ønsker å legge vekt på det jeg egentlig vil ha fram med det jeg sa: Vi trenger ikke flere spill, vi trenger bedre spill. Det er for så vidt bare en uttalelse fra min side, jeg så ikke noe grunn til å argumentere for det før jeg hører noen motargumenter. Resten av innlegget ditt argumenterer ikke i særlig grad for hvorfor du mener mere fokus på optimalisering er bra, men på andre ting. (som jeg forsåvidt ikke er enig i, mener du dårlige spill ikke selger godt på konsoll? Eller at gode alltid selger godt?) Ganske så riktig hadde jeg 2 tema i posten, men begge hadde kobling til et overliggende tema også(som jeg skal komme tilbake til lengre ned). Det jeg snakket om som punkt to var at konsollspill tradisjonelt har hatt høyere kvalitetskontroll en pc spill. Dette gjorde at vi hadde færre dårlige titler ja, og ett bra konsolltittel fikk vanligvis den oppmerksomheten det fortjente. Og det overliggende tema er nettopp hvor bra et spill er, forrige generasjon hadde vi XBLIG og XBLA som 2 forskjellige markedsplasser, dette var i stor grad for å skille mesteparten av skrotet fra de som ønsket å lage en bra opplevelse. XBLA spill kunne du ha forventninger til, forventninger til at det var optimalisert, så bra ut, hadde ett godt gameplay, etc. Det var spill seriøse utviklere hadde lagt ordentlig arbeid i. XBLIG var der hvor du kunne vasse gjennom kloakk i noen timer i håp om å finne en perle, som er greit nok når du har tid men er veldig forstyrrende i den daglige spillingen. På XBO snakker de om en markedsplass(hvis jeg ikke har gått blipp av noe), noe som vil gjøre at kloakken flyter over og muligens dekker til noen gode "XBLA-kvalitet" spill. Grunnen til at jeg frykter dette er fordi jeg har sett hvordan åpne markedsplasser har utviklet seg med steam, goodle play og apple store. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Men med masse ekstra RAM så trenger man ikke optimalisere og man slipper den type bugs 100%. Se, enda bedre igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå