Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Er jo fleire av dei som framleis lirar frå seg klager. Vonaleg kan ein no snu fokuset, og sjå framover til spela.

Er det sånn i PS4-tråden, forresten? At Xbox-tilhengerne 'troller'? For jeg føler det er mye trolling (og overdreven) klaging fra PS-gutta i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn i PS4-tråden, forresten? At Xbox-tilhengerne 'troller'? For jeg føler det er mye trolling (og overdreven) klaging fra PS-gutta i denne tråden.

Uvisst, er veldig lite innom der.

Nope. PS4-tråden er vesentlig mer ryddig og har mindre trolling.

Det er business as usual då. Det er framleis tøft å hate Microsoft og Xbox.

 

No har riktignok MS gjort nokre brølarar (ikkje i mine auge, riktignok) med Xbox One. Så noko av kritikken har vore eitt hundre prosent legitim. Men at dei framleis er her og trollar synest eg berre er slitsomt. Har valgt å ignorere opptil fleire.

Lenke til kommentar

Faktisk er reaksjonene til en del indieutviklere mikset. Fez 2 utvikler Phil Fish skrev på Twitter "Good for them". Her er flere: http://www.vg247.com/2013/07/25/indies-mixed-on-xbox-one-self-publishing/

 

En indieutvikler skrev noe i den offisielle Steam tråden på NeoGAF at han mener at selv publisering ikke forandrer noe for han med tanke på behandlingen Microsoft har gitt indie utviklere generelt sett de siste årene. Og det at MS faktisk ikke før nå forandrer på indie retningen viser bare at MS er usikker på indie markedet.

 

Nå er det bare valgfri Kinect som gjenstår.

 

Skjer ikke. http://www.neogaf.co...ad.php?t=633201

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Nå har de i det minste valget om å gi ut sine egne spill på Xbone dersom de skulle ønske det. Det er forståelig dersom noen av dem ikke ønsker å gjøre det, men det er jo egentlig bare deres tap.

 

Jeg er dog litt spent på om selvpubliseringsprosessen er så fri som MS sier at den er. Og nøyaktig hvor mye maskinkraft utviklerne vil få tilgang til. Det er noen som spekulerer i om at indie-utviklerne bare vil få tilgang til 3 GB RAM. Mer enn nok for de aller fleste indie-spill, men det finnes de som bruker enda mer (The Witness f. eks).

 

Blir spennende å se hva MS har å si når de skal til Gamescom og fortelle mer om de nye retningslinjene.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de få mindre RAM?

Det spekuleres i at de selvutgitte spillene vil gå gjennom Windows 8 delen av operativsystemet til Xbox One, og at det derfor vil være visse begrensinger mtp Win8 RT.

 

Edit:

Marc Whitten har imidlertid sagt at det ikke vil være noen begrensinger. Det høres dog ikke ut som om de er villige til å fortelle alle detaljene ennå.

http://www.giantbomb.com/podcasts/microsoft-s-marc-whitten-explains-self-publishing-/1600-538/

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Så hva er forskjellen fra XBLIG da? Xbox 360 er fungerer allerede som devkit for xblig, man trenger ikke utgiver og alle slipper igjennom. Det som har vært problemet er at dem som vil ta steget opp til xbla skaffe seg en utgiver.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Det vil ikke være noen forskjell mellom Games on Demand, XBLA og XBLIG på Xbox One. Alle spillene kommer til å bli plassert i samme kategori.

 

Var ikke det jeg spurte om. Hvis alle disse begrensningene stemmer, hva er da forskjellen mellom dette nye selvpubliseringssystemet og xblig? Hvis det gjøres forskjell på dem som har utgiver og dem som ikke har utgiver så er det jo en forskjell.

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg spurte om. Hvis alle disse begrensningene stemmer, hva er da forskjellen mellom dette nye selvpubliseringssystemet og xblig?

...men det er en forskjell fra XBLIG. En av de største klagene angående XBLIG var at XBLA ble gitt mye større oppmerksomhet, og at det i noen perioder var vanskelig å finne XBLIG-spillene på XBL.

  • Tilgang til kinect, achievements og cloud-funksjoner.
  • Større synlighet
  • Tilgang til like mye hardware som de store utviklerne (ifølge MS)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Tilgang til like mye hardware som de store utviklerne (ifølge MS)

Sa ikke du nettopp at det ikke var det da? Hvis retail skal fungere som devkit så er det jo åpenbart at det vil komme med store begrensning (mtp. piratkopiering og slikt: man vil definitivt ikke få full tilgang til maskinvare). Spørsmålet er hvor store.

Lenke til kommentar

Sa ikke du nettopp at det ikke var det da? Hvis retail skal fungere som devkit så er det jo åpenbart at det vil komme med store begrensning (mtp. piratkopiering og slikt: man vil definitivt ikke få full tilgang til maskinvare). Spørsmålet er hvor store.

Spekulasjon =/= fakta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det var derfor jeg sa "hvis alle disse begrensningene stemmer". Siden ingen ting er bekreftet enda, er begge deler spekulasjoner.

Ifølge intervjuet som jeg linket til ovenfor er det ingen begrensninger.

 

...men dersom vi ser bort i fra den tilgjengelige maskinkraften vil det uansett være vesentlige forskjeller mellom XBLIG på 360 og indie-spill på Xbone.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Fra Eurogamer:

 

UPDATE #2: After the dust has settled on Microsoft's latest policy change, Retro City Rampage developer Brian Provinciano has offered hints that all may not be quite as good as it seems.

 

"This is yet another example of them changing policy, but it sounding better than it is when the whole story is revealed," Provinciano told Engadget. "Make no mistake; while this is a great thing, it's again not the equivalent to what other platforms offer."

 

"On PS4, for example, developers can tap right into the system; use every bit of RAM and all of its power. Indies have access to everything that the AAA studios do, from platform support to development and release. The indication on Xbox One is that it's essentially XBLIG 2.0. Instead of XNA, it's Windows 8. Windows 8, which is already struggling to gain developer interest, will gain a boost from developers wishing to target the console. However, it won't be as full-fledged as published games on the system."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...