Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Enda flere rykter:

 

Sources tell Polygon that the current version of the next-gen console includes a next-gen approach to video sharing, anti-piracy protection, social networking and a massive expansion of the Xbox 360's popular achievement system.

 

Regner med at det blir som på PS3, med sosialte netverk og deling og shit.

 

Microsoft is also trying to come up with a system for video sharing though all of the details are still being locked down. According to our sources, currently the next Xbox will capture your gameplay as if it were a DVR, allowing you to go back and select highlights. That function can be turned on or off, or a player can set up the console to automatically capture a recording when certain in-game events occur, like a headshot or collecting a specific achievement. Auto capturing those "magic moments" will be a feature only available on next-gen games.

Those videos can then be uploaded directly from the console to social sites, like YouTube, for sharing.

 

The next Xbox will allow publishers to decide if their games should require an internet connection to be played.

Jaja, enda mer always online-prat, men om det er slik at utgivere selv kan velge håper jeg at folk ikke kjøper spillene, men tviler på at folk bryr seg (se Diablo III og Sim City f.eks).

 

With the next Xbox, developers and publishers will be able to add more achievements to a game after launch, without the need to add DLC. This is designed specifically to allow developers to tweak player behavior, perhaps urging players to check out specific areas of a game or get past a difficult spot. Next-gen achievements can also be tied to broader events, like a weekend challenge or a communal goal, like contributing a set number of kills to the bigger goal of 10,000 kills over one weekend. Companies can also create cross-title achievements, like awarding points for finishing the first chapter in two different and unrelated games published by the same company. Some of these bigger, cross-title, communal achievements will be a requirement for all titles.

 

Nå synes jeg achievments er noe dritt, men om de skal gjøre så det blir umulig å få 100% på et spill med mindre du kjøper de andre spillene deres, hah, da...

 

The next-generation Live won't have a cap on the number of friends a person can have. The way players add friends will also change. Now instead of it being a two-way friendship only, people can choose to follow one another, sort of like Twitter.

 

http://www.polygon.com/2013/4/26/4268782/next-xbox-drm-achievements-live

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, enda mer always online-prat, men om det er slik at utgivere selv kan velge håper jeg at folk ikke kjøper spillene, men tviler på at folk bryr seg (se Diablo III og Sim City f.eks).

Det samme systemet som PS4 kommer til å bruke med andre ord.

 

Blir spennende å se hva MS har å si når de endelig skal vise den nye xboxen. Kjenner at jeg begynner å bli møkk lei av alle de forskjellige ryktene nå.

Lenke til kommentar

Enda flere rykter:

 

 

 

Regner med at det blir som på PS3, med sosialte netverk og deling og shit.

 

 

 

 

Jaja, enda mer always online-prat, men om det er slik at utgivere selv kan velge håper jeg at folk ikke kjøper spillene, men tviler på at folk bryr seg (se Diablo III og Sim City f.eks).

 

 

 

Nå synes jeg achievments er noe dritt, men om de skal gjøre så det blir umulig å få 100% på et spill med mindre du kjøper de andre spillene deres, hah, da...

 

 

 

http://www.polygon.c...hievements-live

 

Høres ut som en våt drøm for selskap som EA.

 

Hele ideen er helt latterlig. Spillene blir garantert å koste det samme som de gjør i dag, men verdien på hvert enkelt spill vil falle dramatisk.

 

Men som sagt, jeg kjøper ikke disse ryktene helt ennå. Gamestop får inn halve fortjenesten sin ved å selge bruktspill, og de vil bli ruinert om Microsoft iverksetter en slik ordning. Gamestop var ute i media og advarte Microsoft og Sony flere ganger mot dette, men etter Microsoft angivelig skal ha delt planene sine med Gamestop ble det en helt annen tone.

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-04-02-gamestop-next-xbox-will-be-a-very-hot-compelling-device

 

Har aldri helt sett gleden av "achievements". Blir for min del kun spam at det skal komme opp popups hele tia mens man spiller. Noe som frustrerte ræva mi under Fifa kamper f.eks der man plutselig ikke ser en dritt pga noe som blokker skjermen.

 

Du vet du kan slå av at achivements popper opp under spilling?

Lenke til kommentar

For at jeg skal kjøpe den neste Xboxen må Microsoft gjøre dette:

 

- Ingen krav til Internett tilkobling for å brukes.

- Ingen bruktspill sperre.

- Enten så gjør de online spilling gratis eller så får de gi meg mer valuta ut av pengene. Dagens Xbox LIVE er patetisk.

- Kom med mer spill enn bare Gears, Halo, Fable og Forza. Jeg vil at MS skal utvikle variasjon av spill som Sony og ikke bare skyting hele tiden. Rett og slett nye freshe IPer.

- Microsoft må vise at de fokuserer på spill.

 

Dette MÅ MS gjøre.

Endret av fantomena
  • Liker 5
Lenke til kommentar

For at jeg skal kjøpe den neste Xboxen må Microsoft gjøre dette:

 

- Ingen krav til Internett tilkobling for å brukes.

- Ingen bruktspill sperre.

- Enten så gjør de online spilling gratis eller så får de gi meg mer valuta ut av pengene. Dagens Xbox LIVE er patetisk.

- Kom med mer spill enn bare Gears, Halo, Fable og Forza. Jeg vil at MS skal utvikle variasjon av spill som Sony og ikke bare skyting hele tiden. Rett og slett nye freshe IPer.

- Microsoft må vise at de fokuserer på spill.

 

Dette MÅ MS gjøre.

 

Skjønner ikke helt hvordan de skal gjøre dette. For eksempel Watch Dogs som slippes ut til både denne og neste generasjon, skal de liksom blokkere den ene utgaven, men ikke den andre?

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer...-with-next-xbox

 

Jeg synes Illumiroom kan være en salgsbooster for at jeg kjøper den neste Xboxen, om dette vil følge med eller kjøpe som et ekstrautstyr!

 

Det hele ser utrolig tøft ut. Vil kalle det en slags Ambilight, bare mer evolusjon i mitt syn. Men kan en slik teknologi fungere siden jeg har skråtak der så TVen min står?

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Awesome! :D

Dette må jeg lage/skaffe meg, og tipper vel det kommer noe kit til PC etterhvert også, eller at det blir en form for DIY. Eneste problemet er at det i første rekke sikkert bare blir tilgjengelig på Xbox 720 spill... hmmm er jo ikke like lett å lage som Ambiligth, hvor det holdt å ha en normal datastrøm. Nå trenger du jo en ferdig programert strøm, som jeg da tipper bare kommer til 720. Jaja.

 

Og siden jeg ser for meg at dette blir et rimelig nisje-marked, så ser jeg ikke for meg særlig bred støtte i X720-spill for dette heller. :hmm:

Er jo lov å håpe derimot.

Lenke til kommentar

Kanskje med stor K for at noe slikt blir bundlet, og i såfall så blir det nok en dyrere versjon enn standardutgaven.

 

Spesielt om det blir bundlet med prosjektor i tillegg. Joda, prosjektoren trenger ikke være av voldsom kvalitet, men det vil fordyre Xboxen rimelig betraktelig.

I tillegg er det jo de som har prosjektor fra før av. Jeg har i hvert fall to prosjektorer som står klare til disposisjon.

TIpper at dette blir tillegsutstyr, for at MS kan tjene mer. :)

 

Men akkurat DET er ikke så farlig. Jeg er mer redd for at spillutviklere ser på det som "tullete", og "krever nok en del mer av grafikkprosessoren for noe langt fra alle bruker".

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg vil være fornøyd så lenge den er bakoverkompatibel med både Xbox og Xbox 360-spill. Hadde gjerne sett at den var bakoverkompatibel med ALLE spill, for eksempel alle de Xbox-spillene som Xbox 360 ikke støtter, men det er vel bare å drømme ...

 

Nå er det snakk om at Microsoft blir å lansere en "Xbox mini" (kodenavn Stingray) uten DVD-funksjon, som du kan plugge i selve hovedkonsollen (Durango), og at dette vil gjøre konsollen helt bakoverkompatibel. Noen rykter sier at denne følger med neste Xbox, mens andre rykter sier at den blir å koste $99. Det er etter min mening en et bedre alternativ enn Sony sin Gakai-løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...