Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Vel, det er vel problemet med at man skal få nok plass på harddisken til sine egne ting, og at systemet skal holde av maks en gitt mengde minne på RAM.

Hadde det vært lengre record så hadde garantert noen klaget over at OSet tok opp for mye plass, eller for mye minne.

Det beste ville vært å kunne justere alt mulig selv. Et system som lar deg gjøre alle mulige forandringer, sette av minne eller harddiskplass (og ganske mange andre ting som er viktige valg man ikke er enige om).

Da hadde vi virkelig snakket. Men jeg antar litt av konseptet bak en konsoll da går bort, hvor alle meninger og valg skal gjøres for deg. :(

Jeg skulle gjerne kunne sett at man kunne valg forskjellige oppløsninger, slik at når jeg ønsker bedre ytelse så skrur jeg på "profil 1", mens når jeg bare ønsker å nyte høyest mulig oppløsning, f.eks 4K, så kunne jeg velge "profil 2" som jeg har satt opp slik jeg selv vil.

DET hadde vært et bra system. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er vel problemet med at man skal få nok plass på harddisken til sine egne ting, og at systemet skal holde av maks en gitt mengde minne på RAM.

Hadde det vært lengre record så hadde garantert noen klaget over at OSet tok opp for mye plass, eller for mye minne.

Det beste ville vært å kunne justere alt mulig selv. Et system som lar deg gjøre alle mulige forandringer, sette av minne eller harddiskplass (og ganske mange andre ting som er viktige valg man ikke er enige om).

Da hadde vi virkelig snakket. Men jeg antar litt av konseptet bak en konsoll da går bort, hvor alle meninger og valg skal gjøres for deg. :(

Jeg skulle gjerne kunne sett at man kunne valg forskjellige oppløsninger, slik at når jeg ønsker bedre ytelse så skrur jeg på "profil 1", mens når jeg bare ønsker å nyte høyest mulig oppløsning, f.eks 4K, så kunne jeg velge "profil 2" som jeg har satt opp slik jeg selv vil.

DET hadde vært et bra system. :)

Det finnes det. Det heiter PC :p
Lenke til kommentar

Det finnes det. Det heiter PC :p

Hehehe, det stemmer, du tok tankene fra hodet mitt, men siden dette er en konsolltråd så er slikt hysj hysj! :p

Det er vel kanskje også grunnen til at jeg mest bruker PC.

Dog, uansett så er i hvert fall dette et stort forbedringspotensiale som jeg håper konsoller klarer å oppnå. Det hadde løst mange dikusjoner og trenger ikke gå utover enkelheten, da et standardvalg fortsatt kan være tilstede.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg håper MS vil satse en god del på indiespill i neste generasjon da indiespill vil nok få en stor rolle. Faktisk er den største grunnen for at jeg har bestilt meg en Xbone indiespillet Below som ser helt fantastisk ut. AAA-spillene er jeg ikke så veldig hypp på.

Dog er det trist at MS ikke har selv-publisering og at et flertall av indieutviklere hater/misliker MS. Dog fines det noen unntak som Castle Crasher utvikler Behemoth (riktig skrevet?).

Lenke til kommentar

Mer eller mindre akkurat slik jeg forventet det, er veldig positiv rundt tilbakemeldingene han hadde rundt håndkontrolleren, men som jeg mistenkte tidligere så vil nok hoppet fra forrige generasjon til den nye være mindre merkbar enn noengang.

Ja vi vil nok få hakket bedre grafikk, med hakket bedre framerate, med mer aktiv bruk av anti-aliasing osv så det ikke er tearing i hode og ræva som det ofte er med dagens konsoller. Men det er vell hovedsaklig det, det spørs om denne overgangen er stor nok og merkbar nok til at folk flest vil la seg imponere stort av den.

EDIT:

Og derfor tror jeg det kan bli gull verdt for Microsoft å få på plass ekstrafunksjoner som god nettløsning, cloudløsning og Kinect 2.0 for å differensiere seg litt i markedet. Jeg tror det å kunne tilby solide og unike løsninger som det kommer til å spille en ganske så stor og viktig rolle for suksessen til den nye generasjonen frem over, for hvor markedet ser ut til å bli mer og mer mettet og heller mer og mer mot mobil, og mer tilgjengelige spill og folk flest syntes grafikk og ytelse har kommet på et såpass bra plan at forskjellen fra dagens generasjon til den nye fort kan oppleves som litt underveldene for mange så vil det fort bli det ekstra rundt konsollen som vil bikke en stor del av markedet den ene eller den andre veien.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det blir nok litt vanskeligere for mange å se det store hoppet i maskinkraft en hva det var når vi gikk ifra Xbox til Xbox360 med hoppet fra SD til "HD".

Men mange vil nok reagere på at det er mer som skjer på skjermen som flere zombier i Dead Rising 3 fks, eller at en kan se lenger før spillet begynner å tegne opp landskapet.

Men dem av oss som har et øye for spill og grafikk vil nok se flere forskjeller og mer et "hopp" en hva mange vil gjøre. Bedre AA,lys effekter,partikkel effekter, bedre texturer og oppløsning osv.

Men det jeg er rimelig sikker på er at vi vil få veldig pene spill innen denne nye konsoll generasjonen blir skiftet ut.

Bare se hva som har skjedd på grafikk fronten på spill som kom dag 1 på X360/PS3 og hva vi har idag. Det er ganske så oppløftende å tenke på...spesielt siden lansering spillene til XBO/PS4 ser såpass pene ut allerede. Hvordan det vil se ut litt lenger ut er veldig spennende.

Her er bilder av spillene som ble lansert med X360

Og her er hva som kommer under lansering og i lansering vinduet...

Det er ingen tvil ifra min side at det kommer til å bli voldsomt bra.

Lenke til kommentar

Vel det er vel sjeldent slossespill fungerer for å gi ett inntrykk av hopp inn i neste generasjon (karen i linken over spillte Killer Instinct) Sjangeren har vel stagnert fullstendig siden...ja hvor lenge? I denne generasjonen fikk vi jo bra puppe-fysikk i spillene i det minste :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Frå ein Reddit brukar:

So last night I went into Gamestop to pick up a Nintendo 3DS game. As I am standing there this kid who looks to be around 16 walks into the store. He comes over to where I am at and we are both shuffling through the 3DS games.

A few minutes later a mom and presumably her son who appears to be 10-ish come into the store and go up to the counter. The mom politely says she would like to preorder the Xbox One if they have any left. The Gamestop employee says, and I quote "We have almost all of ours left. Most people don't come in and buy the Xbox One since you are required to be connected to the internet 24 hours a day and you can't trade in used games." The employee then goes on about how the system is useless if you disconnect it from the internet for....more than an HOUR.

The mom looks are her son and asks him if he still wants the system. The kid is clearly thrown off and starting to second guess himself. The mom tell the kid "It is your money so you can do whatever you want with it." When I realized that this little kid probably worked his ass off, saved up his money and was now being lied to by Gamestop I turned towards the counter because I was going to politely tell the woman that she was being lied to.

Before I could even turn this 16 year old kid basically yells to this lady "Hey lady, that isn't true at all. He is lieing to you. The Xbox One doesn't require and internet connection and you can trade in any used game you want." The employee insists he has never heard this before. The 16 year old kid then starts rattling off all the facts from June 19th like he has been training for this day for weeks.

Mom turns towards the employee and asks if that is true. We could all see on the face of the guy that he knew it was true, but he said "I have never heard of any of that." The lady decides that she needs to look into this a bit more and tells the person behind the counter she will come back another day.

I was always skeptical about all of these Gamestop stories people were posting until last night. At least in Minnesota--Gamestop employees are blatantly lying to people to put them towards buying a PS4.

Ein må væra sjeleleg svekka for å halde på slik.
Lenke til kommentar

Frå ein Reddit brukar:

http://www.reddit.co...employee_lying/

Ein må væra sjeleleg svekka for å halde på slik.

Kanskje like greit. Man vil gjøre seg en bjørnetjeneste ved å holde seg unna Xbox One uansett. Ikke bare er PS4 billigere, men man får kraftigere maskinvare, og man slipper å drasse rundt på et kamera som ingen vil ha.

Dessuten er det viktig å tenke på at det kommer en generasjon etter denne. Vi vet alle hva Microsoft står for. Tenk at mange hadde tenkt å betale for konsollen før de fjernet DRM-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...