Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Fanboy? Spar meg for den latterligheten. Eneste jeg er fanboy av er Marvel comics.

 

Selskaper som Microsoft eller Sony kommer aldri til å innføre noe som "always online" på deres konsoller. Always online for streaming av spill, det er noe annet. Men aldri noe at du må være online for å kunne gjøre noe med en maskin du kjøper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selskaper som Microsoft eller Sony kommer aldri til å innføre noe som "always online" på deres konsoller. Always online for streaming av spill, det er noe annet. Men aldri noe at du må være online for å kunne gjøre noe med en maskin du kjøper.

 

Har du noen kilder på det her eller? Hvis ikke så baserer du vel dette på akkurat like mye informasjon som vi andre har, pluss egen synsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fanboy? Spar meg for den latterligheten. Eneste jeg er fanboy av er Marvel comics.

Jeg har absolutt ingen interesse av hva du er, men det var egentlig det "hyggeligste" alternativet.

Idiot/douchbag er også et alternativ på listen.

 

Du trenger ikke å være noe som helst, men vit at innlegget ditt skriker det lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isåfall er jeg også en douche/idiot. Som maury sier er det økonomisk selvmord å gjennomføre noe slikt så jeg kan umulig se for meg at MIcrosoft innfører "always-online" i den form som alle er så redde for.

 

Når det kommer til Diablo 3 og SimCIty så er dette to separate spill. Det er et verdenshav av forskjell mellom et spill med aktiv DRM og en hel konsoll med aktiv DRM.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke meningen bak som er problemet, men valg av ord/uttrykk.

 

Det hemmer enhver diskusjon og har ikke noe på et forum å gjøre.

 

Økonomisk selvmord, men allikevel så finnes det de som lager spill som krever det, og microsoft har mer enn en gang lansert funksjonalitet som mange regner som økonomisk selvmord.

Les: Tvinge på metro-designet osv.

 

Jeg tror ikke vi kommer til å se dette på hovedkonsollen, djurango eller hva det nå endte opp med å bli kalt, men kanskje de prøver seg på en slik brøler på den mindre saken, det kan jo hende. (f.eks for å teste markedets villighet til å akseptere slikt)

Lenke til kommentar

Kan jo hende Microsoft vil tvinge frem en utvikling. De gjorde jo tross alt det samme med Xbox Live. Hvem kunne tenkt seg å abonnere på online-tjenester man fikk gratis på PC og Playstation den gangen? Mange nok til at det ble en standard.

 

Så ikke kom å si at det er helt usannsynlig at det kan skje når seriøse medier med bedre peiling enn alle andre her spekulerer i at det kan skje.

Lenke til kommentar

Isåfall er jeg også en douche/idiot. Som maury sier er det økonomisk selvmord å gjennomføre noe slikt så jeg kan umulig se for meg at MIcrosoft innfører "always-online" i den form som alle er så redde for.

 

Tror han tenkte på denne kommentaren:

 

Awsome. Og de som tror noe på disse ryktene om at du hele tiden må være tilknytta internettet, GROW SOME FUCKING BRAINS.

Lenke til kommentar

Økonomisk selvmord, men allikevel så finnes det de som lager spill som krever det, og microsoft har mer enn en gang lansert funksjonalitet som mange regner som økonomisk selvmord.

Les: Tvinge på metro-designet osv.

Det er en vesentlig forskjell mellom spill og konsoll når det kommer til DRM. Om et spill har en DRM man ikke liker så kjøper man ikke det spillet. Greit nok, man kan kjøpe andre spill til konsollen sin. Utviklerne vet at man bare får tak i spillet ett sted (vel, to om man tar med bukta) og er ikke redde for at kundene skal gå andre steder for å kjøpe spillet - Det er jo bare tilgjengelig ett sted - fra dem! Om man derimot har en hel konsoll med denne typen DRM har man ikke noen andre spill å spille, ettersom man ikke har kjøpt konsollen i utgangspunktet. Man har hoppet over til konkurrentene - noe jeg går ut ifra basert på folk her inne sine uttalelser. Her har ikke utgiveren av konsollen den samme luksusen som spillutgviklere/utgivere har. De er en plattform. En plattform med veldig spiss konkurranse fra Sony. Om forbrukerne ser at det er DRM på hele plattformen står de fritt til å kjøpe Playstation 4, som tilbyr 90% av det samme som Xbox, minus noen eksklusive titler. For min del er det mye lettere å kjøpe en konsoll uten DRM for å spille spillene mine enn å prøve å få kjøpt et spill med innebygget DRM i en "DRM-Free" versjon. For det finnes ikke.

 

Og btw, Windows 8 har vel vært en salgskuffelse og har mottatt pepper ifra ende til annen for Metro-designet sitt. Så takk for at du argumenterer for meg :)

 

 

Jeg tror ikke vi kommer til å se dette på hovedkonsollen, djurango eller hva det nå endte opp med å bli kalt, men kanskje de prøver seg på en slik brøler på den mindre saken, det kan jo hende. (f.eks for å teste markedets villighet til å akseptere slikt)

For meg høres dette helt logisk ut, og forsåvidt helt greit ut også. Om de har en konsoll, en slags "klassisk Xbox", uten denne latterlige formen for DRM og samtidig vil selge en liten "AppleTV"-boks som kan stå sammen med TV-dekoderen og som tilbyr spillkjøp via Xbox Live ("DRM") - flott! Da har man to alternativer. Choose your poison.

 

Tror han tenkte på denne kommentaren:

Jeg også :)

Lenke til kommentar

Og btw, Windows 8 har vel vært en salgskuffelse og har mottatt pepper ifra ende til annen for Metro-designet sitt. Så takk for at du argumenterer for meg :)

Vel, ja, men at folk misslikte det var jo ikke noe som kom som en bombe. Dette ble jo presisert til MS leeeenge før offisiell lansering. Selv med beta-utgave i millionantall hvor Metro ble forhatt så endret ikke MS sin idè.

Det tyder på at de enten er inkompetente eller veldig sterkt ønsker å styre markedet i sin ønsket retning, og nettopp dette er argumentet for at de faktisk kunne funnet på noe slikt også.

 

Om det så bare er på deres mindre utgave, så vil de få mye pepper om de finner på en slik "genistrek".

 

Microsoft gjør mange feil, og vil fortsette å gjøre det igjen.

Selv om det er klart at marginene er langt mindre når det er et så nært konkurrerende produkt, og at dette vil bli langt mer risikabelt er greit nok, og på grunn av dette så tviler jeg på at dette skjer på den konsollen (djurango) som er direkte konkurrent til PS4.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nye rykter fra Paul Thurrott:

 

Link.

 

Early announce. The initial reveal date was pushed back from April 24 to May 21 so that Microsoft could better position the device against the PlayStation 4, which Sony announced in late February.

 

Full (end user) announce. Microsoft will fully reveal details about the next Xbox, including the launch lineup of games, on the eve of the E3 tradeshow in early June 2013.

 

Developer announce? It appears that Microsoft will discuss the next Xbox developer platform at the Build conference in San Francisco in late June, based on clues on the Build web site.

 

Launch. The next Xbox will launch in early November 2013.

 

Windows 8 Core. The next Xbox is based on the "Core" (base) version of Windows 8. This suggests a common apps platform or at least one that is similar to that used by Windows 8, and further than Microsoft could open up this platform to enthusiast developers. (That last bit is supposition on my part.)

 

Price. Microsoft will initially offer two pricing models for the console, offering a standalone version for $499 and then a $299 version that requires a two-year Xbox LIVE Gold commitment at an expected price of $10 per month.

 

No entertainment box. Microsoft originally planned to offer both a “full” version of the next Xbox (with video game playing capabilities) and a lower-end entertainment-oriented version, codenamed “Yuma,” that did not provide video gaming capabilities. But plans for Yuma are on hold and no pure entertainment version of the next Xbox will appear in 2013 (or possibly ever).

 

Blu-ray. The next Xbox will include a Blu-ray optical drive.

 

Internet-connected. The next Xbox must be internet-connected to use. This is source of the “always on”/“always online” rumors and isn’t as Draconian as many seem to believe.

 

Another Xbox 360. Microsoft will also deliver a third generation Xbox 360 console this year that will be significantly less expensive than the current models. The new 360 is codenamed “Stingray,” but it’s not clear if this device is required because the next Xbox isn’t backwards compatible, or because Microsoft simply wants a low-cost entertainment box alternative. (A third possibility, and to be clear these possible reasons are all speculative: The 360 simply has life left in it and with dwindling component prices in the 8 years since the original launch, the firm can still make money selling such a device.)

 

Twitterconvo_zpsed48067c.png

Lenke til kommentar

Nye rykter fra Paul Thurrott:

 

Link.

 

 

 

Twitterconvo_zpsed48067c.png

 

Det skumle er at Paul Thorrott var den som i utgangspunktet annonserte at Microsoft ble holde en presentasjon 21. Mai, så det kan tyde på at han har troverdige kilder.

 

VGLeaks sier imidlertid det stikk motsatte. De mener at den neste konsollen til Microsoft ikke blir å kreve noe nettfunksjon, og at den ikke blir å blokkere brukte spill. Mye tyder på at VGLeaks også har troverdige kilder, ettersom det var de som ga ut Durango XDK dokumentet for en tid tilbake.

 

Det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Jeg tror mer på Thurott enn VGLeaks, iallfall pga. at sim du sier Th0mas, at det var Thurott som lekket ut via bloggen sin at Microsoft hadde utsatt avsløringen sin fra april til 21. mai for noen uker siden.

 

Likevel håper jeg Thurott tar feil her. For jeg blir ikke å kjøpe den neste Xboxen om den krever Internett tilgang for å brukes.

Lenke til kommentar

Jeg tror mer på Thurott enn VGLeaks, iallfall pga. at sim du sier Th0mas, at det var Thurott som lekket ut via bloggen sin at Microsoft hadde utsatt avsløringen sin fra april til 21. mai for noen uker siden.

 

Likevel håper jeg Thurott tar feil her. For jeg blir ikke å kjøpe den neste Xboxen om den krever Internett tilgang for å brukes.

 

Jeg håper alltid online er en missforståelse med tanke på at de gir deg mulighet til å faktisk ha den online 24/7, men at det ikke er et krav.

 

Men om du sjekker Twitter-kontoen til Thurott, ser man at det er mye han ikke vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...