Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Arkitektur. Forklart det ihvertfall 30 ganger nå. Ut og nyt sola. God dag.

+1

Cell CPUen i PS3 var rett og slett helt forferdelig å programmere til for mange utviklere, som endte med at PS3 hadde dårligere fps/grafikk i flere mutliplatform spill, selv om PS3 var teoretisk kraftigere enn X360.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er var at det vil heilt sikkert ikkje væra den store forskjellen denne generasjonen, heller.

Dette, trass i at du har informert oss, i alle fall 30 gonger.

Poenget deres er jo at det er nettopp det det vil være når arkitekturen er så lik som den er nå. Da er det mye enklere å sammenligne specs mellom konsollene kontra tidligere.

Lenke til kommentar

Det er vell på GPU siden det er størst avvik.

On the surface, it appears as if the PS4 and Xbox One have the same AMD Radeon GPU. However, the PS4's is more powerful with 1152 cores compared to the Xbox One's 768 – 50 percent more, according to Anandtech. It also has a higher peak shader throughput of 1.84 TFLOPS against 1.23 TFLOPS of the Xbox One – although this is less important.

Read more: http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/game/3452022/ps4-vs-xbox-one-comparison-review/#ixzz2YkdyHbRh

Lenke til kommentar

Men sånt rent bortsett fra RAM, har vi så mye sikker informasjon om innholdet i boksene?

Eg trur det er relativt spikra, ja.

Men, sjølv om mange vel å kalle skytenesta til Xone ein vits, og ein gimmick - kan det visa seg med tida at denne kan spe på ytelsen til maskina. Eg synest det er utruleg spanande. At me ser resultat av dette dag #1 tvilar eg på. Men eg trur det er potensiale i denne tenesta, og at det vil vise seg med tida.

Lenke til kommentar

Microsoft in talks to allow self-publishing on Xbox One

Veteran European developer butts heads with manufacturer over the issue

http://www.oxm.co.uk...box-one-report/

Les originalartikkelen i stedet.

"The new policy separates the very smallest of indie developers (often consisting of one or two people) with the more complete independent studios. The difference is that the larger, more established studios won't be allowed to simply publish anything they produce as Microsoft wants to keep from flooding the market with software."

Lenke til kommentar

Les originalartikkelen i stedet.

Eg las artikkelen. Dersom du les innlegget mitt ser du at eg berre lenka til den.

I tillegg ser du at eg valde å inkludere tittelteksten, som nemner nettop det du siterar.

Må væra tungt å skulda iq.

Edit: Eg valde å moderere meg sjølv.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Microsoft wants to keep from flooding the market with software"

Dette har vært tanken min også siden jeg første gang hørt om ingen self publish, vi har sett hva som kan bli tilfellet når ting er åpent med app store til iphone/ipad og XBLIG på 360.

Endret av Civilix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg las artikkelen. Dersom du les innlegget mitt ser du at eg berre lenka til den.

I tillegg ser du at eg valde å inkludere tittelteksten, som nemner nettop det du siterar.

Må væra tungt å skulda iq.

Edit: Eg valde å moderere meg sjølv.

Nå misforstod du. Ingen grunn til å hisse seg opp. Jeg siterte originalartikkelen fordi viktig informasjon forsvant i den andre. Nemlig at det kun er snakk om "veldig små" studioer. Alle andre (les: mer enn 3 personer) må fortsatt ha utgiver.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Burde være noe filter eller noe som ser over alle indiespill som slippes. Det er så mange som oppblåser for tida om at alt indiespill er bra, tvert imot er alle indiespill bra eller verdt å kjøpe som Civilix er inne på. Det kunne endt med at Zynga tar helt av.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå misforstod du. Ingen grunn til å hisse seg opp. Jeg siterte originalartikkelen fordi viktig informasjon forsvant i den andre. Nemlig at det kun er snakk om "veldig små" studioer. Alle andre (les: mer enn 3 personer) må fortsatt ha utgiver.

Er mogleg me misforstod kvarandre. Eg lyt freiste føreslå at me konkluderar med det.

Men, du insinuerte at eg lenka til ein artikkel som eg ikkje hadde lese. Samstundes kommenterte du som om eg hadde presentert ei meining som ikkje haldt følge med den nemnde artikkelen. Difor den heller fiendtlege kommentaren min. Eg likar ikkje at folk puttar ord i munnen på meg.

Dette har vært tanken min også siden jeg første gang hørt om ingen self publish, vi har sett hva som kan bli tilfellet når ting er åpent med app store til iphone/ipad og XBLIG på 360.

Eit par hundre 'fjerte' appar og spel hadde vore alle tiders :tease:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er mogleg me misforstod kvarandre. Eg lyt freiste føreslå at me konkluderar med det.

Men, du insinuerte at eg lenka til ein artikkel som eg ikkje hadde lese. Samstundes kommenterte du som om eg hadde presentert ei meining som ikkje haldt følge med den nemnde artikkelen. Difor den heller fiendtlege kommentaren min. Eg likar ikkje at folk puttar ord i munnen på meg.

Jeg bare insinuerte at jeg ikke liker folk som skiver alt mulig i fet skrift bare for å få oppmerksomhet som om det er shocking news!!. ikke at du ikke hadde lest...men jeg ser hvordan det kunne misstolkes, så la oss være enige om at ingen ønsket å utskjelle hverandre og legge debatten død:)

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Jeg bare insinuerte at jeg ikke liker folk som skiver alt mulig i fet skrift bare for å få oppmerksomhet som om det er shocking news!!.

Det var ei overskrift. Det føles ganske naturleg å utheve det. Det er eit vanleg verkemiddel. Eg nytta ikkje ei unaturleg stor skrift - ei heller andre verkemiddel som til dømes ropeteikn for å få fram meldinga.

så la oss være enige om at ingen ønsket å utskjelle hverandre og legge debatten død:)
Ok.

Edit: fiksa ein skirveleif.

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er greit at de har kontroll over markedet. Om man bare kunne legge ut spill selv (som sikkert også måtte igjennom en liten kontroll) ville man endt opp med for mye dritt og vanskelig for å finne kvalitetspillene. Nå som vi får en slags kontroll på hva som blir å finne på Xbox One så vil det iallefall kun komme igjennom ting som er kvalitetssikret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...