Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke vanskelig å stoppe det. Ikke kjøp det, så tjener de ikke penger. De er alle firmaer som er ute etter å tjene penger. Det er alt et firma er ute etter. Eneste forskjellen er at ulike firmaer har ulike salgsstrategier. Noen velger å gå en litt mer "vennlig" vei. Det er f.eks. en grunn til at vi bruker Steam fremfor Origin. Noen er store nok til at de kan presse mer ut av kjøperne. De vil fortsette å presse penger til de ikke tjener penger.

Problemet er selvfølgelig at en stor andel må være med på en slik boikott. Når The Sims 3 med alle utvidelses- og tilleggspakker koster 10 ganger så mye som hovedspillet ødelegger det veldig at du har noen få folk som kjøper alt uansett. Men igjen, eneste måten å stoppe det er å ikke kjøpe. Så lenge du gir penger til dem er du en del av problemet.

Lenke til kommentar

Problemet er at de driver å tar tilbake deler av spillet hvis man ikke kjøper dlc. F.eks i Gears står det på esken 'dedikerte servere', men hvis du ikke kjøper all dlcen etterhvert som de blir lansert må du spille p2p. Mener å huske halo 3 også fjernet enkelte modus helt.

Lenke til kommentar

Major Nelson er svært aktiv på reddit delen av Xbox One.

O6Ri17T.png

Dette er jo noe som absolutt være lett å få til. Dette var vel også mulig på eldre telefoner (når du skulle ringe) og lese inn en kommando osv.

Si meg, er det dønn umulig å bare slå av konsollen på tradisjonelt vis?

Lenke til kommentar

Problemet er at de driver å tar tilbake deler av spillet hvis man ikke kjøper dlc. F.eks i Gears står det på esken 'dedikerte servere', men hvis du ikke kjøper all dlcen etterhvert som de blir lansert må du spille p2p. Mener å huske halo 3 også fjernet enkelte modus helt.

Dette er jo helt greit. Dedikerte servere bør jo først og fremst gå til de mest hardcore-fansa av spillene. Og de kjøper jo all dlc som map-packs. Hadde de hatt mulighet til å ha dedikerte servere til alle så hadde de jo valgt dette, men de har vel samlet statistikk som tilsier at det ikke er forsvarlig å ha dedikerte servere for casuel-spillerne som ikke bryr seg om dlc. Kanskje på Xbox One, nå som alle får dedikerte servere, vil det være forsvarlig å ha dedikerte servere til minoriteten av spillerne som ikke ønsker å kjøpe dlc til et gitt spill.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt greit. Dedikerte servere bør jo først og fremst gå til de mest hardcore-fansa av spillene. Og de kjøper jo all dlc som map-packs. Hadde de hatt mulighet til å ha dedikerte servere til alle så hadde de jo valgt dette, men de har vel samlet statistikk som tilsier at det ikke er forsvarlig å ha dedikerte servere for casuel-spillerne som ikke bryr seg om dlc. Kanskje på Xbox One, nå som alle får dedikerte servere, vil det være forsvarlig å ha dedikerte servere til minoriteten av spillerne som ikke ønsker å kjøpe dlc til et gitt spill.

Er du seriøs nå? Alt du sier underbygger bare poenget mitt om at man indirekte blir tvunget til å kjøpe dlc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs nå? Alt du sier underbygger bare poenget mitt om at man indirekte blir tvunget til å kjøpe dlc.

Man blir ikke tvunget til noe som helst. Er du fan av et spill så kjøper du dlc-en til spillet helt frivillig og betaler gledelig for det. Skjønner ikke problemet. Forventer du at selskapene skal skaffe flere dedikerte servere, som gjør at de taper penger i lengden, bare for at du og et fåtall skal få spille spillet uten dlc på dedikerte servere?

Noe av det dummeste jeg har lest. Står det på coveret at spillet har dedikerte servere, ja, da skal spillet ha dedikerte servere, og det for alle.

Hvorfor for alle? Står det på coveret? At det gjelder for alle?

Lenke til kommentar

Ja det spørs jo litt hva slags DLC det er snakk om.

Kjøper jeg BF4 der jeg utelukkende er interessert i flerspiller aspektene av spillet, så ønsker man jo ikke å kjøpe en DLC som inneholder 8 nye timer med historie i enspillerdelene av spillet. Og da er det jo også litt viktig at den DLC'en ikke plutselig tar bort elementer i den delen av spillet som jeg bruker. Altså at man ikke tvinges til å kjøpe en DLC kun for å kunne fortsette å nyte spillet slik det er ment å kunne nytes.

Lenke til kommentar

Sitter og tenker på å forhåndsbestille XB1, men har lite lyst å cashe ut 4k nå uten å være 100% på at jeg får den på launch.

Hvor er det tryggest å forhåndsbestille, og er det noen plasser der man ikke må betale enda?

Tenker det blir XB1 og BF4 på meg. Får se hva annet snacks som kommer til launch også.

Lenke til kommentar

Sitter og tenker på å forhåndsbestille XB1, men har lite lyst å cashe ut 4k nå uten å være 100% på at jeg får den på launch.

Hvor er det tryggest å forhåndsbestille, og er det noen plasser der man ikke må betale enda?

Tenker det blir XB1 og BF4 på meg. Får se hva annet snacks som kommer til launch også.

Kjøp via Elkjop.no og velg faktura fks?

Lenke til kommentar

Er da mange steder man kan bestille uten å betale før ved mottak som feks Komplett, CDON osv.

Lenke til kommentar

Det er mange spill jeg er fan av som har DLC jeg overhode ikke er interessert i.

Som er multiplayer relatert? Hvis du er veldig fan av et spill som du spiller multiplayer, så vil jeg jo tro du vil ha hele opplevelsen som tilbys, eller? Jeg snakker ikke om DLC som costumes og slikt, det hadde vært for gale om du ikke fikk deltatt i dedikerte servere pga det, men jeg tenker mer på map-packs. For min del kjøper jeg alltid alt av dlc(map packs o.l) i spillserier jeg vet jeg kommer til å bruke mye tid på. Men det er jo helt greit å bare være en casual spiller, men det er jo enkelt å skjønne da hvilke spillere spill-selskapet prioriterer mtp dedikerte servere. Er jo selvsagt de som kjøper mest content til multiplayer-delen. Synes ikke dette er noe å sutre over, slik formkake og necro ser ut til å gjøre. (Står jo på cover! Da må det jo være slik til evig tid!!! lol...) Handler om fortjeneste, hvis selskapet taper penger på å ha ekstra servere til et fåtall, så er det jo såklart forståelig at de velger å ikke tilby dette.

Lenke til kommentar

http://www.nowgamer.com/news/1987185/nextgen_it_will_take_a_while_to_use_full_power_of_those_machines_says_watch_dog_producer.html

http://news.softpedia.com/news/Watch-Dogs-Has-a-More-Dynamic-City-on-Xbox-One-365299.shtml

"We’re also able to spend more time giving brains to the other people on the streets so that they can basically be smarter, and there can be more of them," Guay said about the game's improvements on PS4 and Xbox One.

"It’s what I call dynamism; basically, the way the city reacts to you, we are able to push further on the Xbox One."

Stilig. Kanskje dei kan avlaste noko av den 'bebuarane' sin AI over til skyene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...