Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man å surfer på nettet etter klær, så får du vell en haug av kles-relaterte reklame bannere på selve desktoppen til konsollen.

Ja, men her er det vel snakk om selve Kinect sensoren, altså den scanner og loggfører både deg og omgivelsene dine kan man få inntrykk av. Skulle ikke forundre meg om den er "opplært" til å kjenne igjen diverse produktlogoer o.l som den finner igjen i stuene til folk, dette skal bli moro, not.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Fikk syklig lyst å kjøpe Forza 4 etter å ha spillt GT6 demoen...men det er ikke mulig å kjøpe spillet på Market Place ? :ohmy: Ville gjerne tilbringe dagen i dag med dette spillet, før 84 timers arbeidsuken går i gang.

EDIT: Er det bare meg eller er Market Place helt jævlig uoversiktelig i forhold til Sony sin PSN? Lenge siden jeg har tilbrakt tid på 360, men mye ser ut til å ha tapt seg her altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Oi, feil tråd dette her!

Ja nei jeg spydde ac PSN stor før jeg også, men etter å ha blitt PSN+ bruker har jeg nå tilbrakt litt tid der inne. Og syns det fungerer mye bedre nå enn før, da var det jo tregt og sorgens kapittel på en og samme tid.

Jaja, andre bilspill å anbefale på 360/PS3 som ligger i samme gate ? :p Vurderte Horizon, men det ser så "meh" ut.

Lenke til kommentar

Enig angående Horizon. Håper at det følges opp med en oppfølger på One. Kunne godt sett for meg at de veksla mellom utgaver av hovedserien og Horizon.

Tror også Rally-expansion`en til Horizon må være en av de beste DLC`ene til et bilspill. Bedre enn det NFS-spillene spyr ut av DLC i det siste og det har jeg likt til en grad (ihvertfall til Most Wanted (2012) og Hot Prusuit).

Lenke til kommentar

Synes det er en små stygt at spillprodusenter tilbyr mindre og mindre med selve spillet, og heller baserer på at du må kjøpe DLCer ved siden av for å ha hele spillet. Et spill i utgangspunktet som koster 500 kroner kan komme opp i 1000 kroner kun pga. DLCer ved siden av.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig angående Horizon. Håper at det følges opp med en oppfølger på One. Kunne godt sett for meg at de veksla mellom utgaver av hovedserien og Horizon.

Tror også Rally-expansion`en til Horizon må være en av de beste DLC`ene til et bilspill. Bedre enn det NFS-spillene spyr ut av DLC i det siste og det har jeg likt til en grad (ihvertfall til Most Wanted (2012) og Hot Prusuit).

Kjøpte akkurat Horizon på Zavvi. Rally-DLCen skal helt klart kjøpes. Er nesten den jeg ser mest frem til.

Lenke til kommentar

Synes det er en små stygt at spillprodusenter tilbyr mindre og mindre med selve spillet, og heller baserer på at du må kjøpe DLCer ved siden av for å ha hele spillet. Et spill i utgangspunktet som koster 500 kroner kan komme opp i 1000 kroner kun pga. DLCer ved siden av.

Generelt er jeg imot å kjøpe DLC`er som ikke bidrar stort til selve spillet. Jeg ser ikke det som must å kjøpe DLC, da du får hovedsakelig selve hovedhistorien og det nødvendige i selve spillet. DLC er en måte å legge til noe ekstra, men mye unødvendig uten tvil. Derfor jeg bare kjøper DLC om jeg liker spillet nok til det. Ganske sjelden jeg går for season pass, og har jeg kjøpt dem så er det meste når jeg sparer penger på det (f. eks med L.A. Noire).

Men ekspansjoner som Dragon Age: Awakening, GTA IV-episodene, Shivering Isles til Oblivion og Rally-DLC`et til Forza Horizon er ikke innenfor vanlig DLC. Disse er ting som legger til noe eget. Det liker jeg. Ville gjerne sett at utviklerne heller går for større ekspansjoner, enn mindre ting.

Lenke til kommentar

Black ops og Battlefield er jo helt forferdelige der. Og jeg liker ikke trenden. De lager noen få maps til hovedspillet, og så slipper 4 og 4 utover året, og tar masse penger for de. De lager verdens mest solgte spill, hvor griske må de være.

Tipper at det ikke blir noe bedre med mikrotransaksjoner framover, men man får det i alle fall opp i kroner.

Lenke til kommentar

Major Nelson er svært aktiv på reddit delen av Xbox One.

O6Ri17T.png

Dette er jo noe som absolutt være lett å få til. Dette var vel også mulig på eldre telefoner (når du skulle ringe) og lese inn en kommando osv.

Hadde et slikt lydprogram på den første multimedia-pcen jeg kjøpte - en IBM Aptiva - kunne styre det meste på pcen med stemmekommandoer - og fritt velge hva som skulle sies - det var gøy i en uke eller 2. Men veldig fint hvis du er bevegelseshemmet eller noe - det var det programmet egentlig var utviklet for tror jeg. Tror det finnes slikt å laste ned gratis hvis man vil teste.

Lenke til kommentar

Og eneste måten du kan endre det på er å ikke kjøpe DLCs. Du kan skrive så mye du vil på små norske fora, men så lenge store spillselskaper som EA, Activision og Blizzard tjener penger på det, kommer de til å fortsette. Hvis alle slutter å åpne lommeboka for funksjoner og spill man misliker vil ikke disse selskapene tjene penger, og vil endre salgsstrategi. Xbox One er et perfekt eksempel.

Lenke til kommentar

Ah - lol. Det er vanskelig å få stoppet dette uansett. Det er virkelig ikke bare Microsoft/Sony som gjør det. Man ser utviklingen i AppStore og Google Play også. Man betaler snart ikke for et produkt, men må kjøper deler av det. Det jeg er imot er bare at de skal komme med 100 DLC så spillet blir dobbelt så dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...